Η κυβέρνηση Μητσοτάκη συνεχίζει να προβαίνει σε απευθείας αναθέσεις, με τη Νίκη Κεραμέως να είναι και πάλι στο επίκεντρο.
Πρόσφατα, οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, Γιώργος Μουλκιώτης και Κατερίνα Καζάνη, υπέβαλαν ερώτηση προς την Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, αναφορικά με μια νέα καταγγελία από τον Πανελλήνιο Σύλλογο Υπαλλήλων του ΟΑΕΔ.
Η αφορμή για την ερώτηση ήταν η απόφαση της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ) να αναθέσει απευθείας στην εταιρεία SYN INTERNATIONAL Ι.Κ.Ε. την προμήθεια υπηρεσιών για την «Καμπάνια ενημέρωσης κοινού σε περιφερειακά τηλεοπτικά μέσα για ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ», με συνολικό κόστος 33.790,00 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.
Σύμφωνα με τους βουλευτές, η συγκεκριμένη εταιρεία ιδρύθηκε μόλις τον Φεβρουάριο του 2023 και χαρακτηρίζεται «αόρατη», καθώς δεν διαθέτει ιστοσελίδα ή παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα για την προώθηση των υπηρεσιών της. Μάλιστα, σύμφωνα με δημοσίευμα της «Εφημερίδας των Συντακτών», μέχρι πρόσφατα στην εταιρεία εργαζόταν μόνο ένας υπάλληλος, και μόλις μετά την ανάθεση προσλήφθηκαν άλλοι τρεις, ενώ το έργο της είναι ανύπαρκτο.
Ερωτήσεις προς την Υπουργό
Στο πλαίσιο αυτό, οι βουλευτές απευθύνουν τις εξής ερωτήσεις στην Υπουργό:
- Ποια ήταν τα κριτήρια επιλογής της συγκεκριμένης εταιρείας; Υπάρχουν δημοσιευμένα στοιχεία που να αποδεικνύουν την καταλληλότητά της, όπως ενεργές ή μη ενεργές συμβάσεις για δημόσια έργα;
- Πώς έγινε γνωστή η εταιρεία στη Διοίκηση της ΔΥΠΑ, δεδομένης της ανυπαρξίας έργου; Ποιοι εισηγήθηκαν την απευθείας ανάθεση;
- Ποιο είναι το συνολικό ποσό των απευθείας αναθέσεων της ΔΥΠΑ ανά έτος από το 2019 μέχρι το 2024;
Δείτε το σχετικό έγγραφο της ερώτησης:
12688570
Σπατάλες και διαφημιστικές δαπάνες της ΔΥΠΑ
Σύμφωνα με το Ελεγκτικό Συνέδριο, ο Πανελλήνιος Σύλλογος Υπαλλήλων ΟΑΕΔ προγραμματίζει καταγγελία για τις αποφάσεις της διοίκησης της ΔΥΠΑ σχετικά με τις διαφημιστικές δαπάνες του οργανισμού. Συγκεκριμένα, αποφασίστηκε να διατεθούν 284.580,00 ευρώ σε έξι διαφορετικές ιδιωτικές εταιρείες για τη διαφήμιση των σχολών της ΔΥΠΑ.
Οι εταιρείες που ανέλαβαν τη διαφήμιση περιλαμβάνουν:
- CHOOSE Α.Ε. για σχολές Π.Δ. Πειραιώς και Νήσων με ποσό 36.580,00 ευρώ.
- ΒΙRDIE ΜΟΝ/ΠΗ ΕΠΕ για σχολές Αν. Μακεδονίας και Θράκης με ποσό 35.216,00 ευρώ.
- CLEVERMEDIA A.E. για σχολές Πελοποννήσου με ποσό 35.216,00 ευρώ.
- MEDIA ROCKETS MΙΚΕ για σχολές Κρήτης με ποσό 35.216,00 ευρώ.
- DIGITAD PC ΕΠΕ για σχολές Θεσσαλίας με ποσό 35.216,00 ευρώ.
- ROSE GARDEN IKE για σχολές Αττικής με ποσό 36.580,00 ευρώ.
Οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν ότι το αντικείμενο των συμβάσεων είναι το ίδιο για όλες τις απευθείας αναθέσεις και αφορά μόνο την κατανομή του υλικού στα τοπικά κανάλια. Επιπλέον, οι αναθέσεις αυτές, οι οποίες είναι για το ίδιο αντικείμενο, αποτελούν κατάτμηση δαπανών, καθώς βρίσκονται οριακά κάτω από το όριο των 30.000 ευρώ που ορίζει ο νόμος.
Η διαχείριση αυτή του δημόσιου χρήματος και των πόρων της ΔΥΠΑ θεωρείται απαράδεκτη, καθώς αν διεξάγονταν μειοδοτικός διαγωνισμός, το συνολικό κόστος θα ήταν πολύ μικρότερο από το ποσό των 284.580,00 ευρώ.
Επιπλέον, το αντικείμενο των συμβάσεων θα μπορούσε να έχει αναληφθεί από την ίδια τη ΔΥΠΑ, η οποία, ωστόσο, κατάργησε την υπηρεσία εκδόσεων λίγους μήνες μετά την ανάληψη της τρέχουσας διοίκησης.
Συνεχιζόμενη πρακτική απευθείας αναθέσεων
Είναι απορίας άξιον πώς η διοίκηση της ΔΥΠΑ, μετά από δημοσιεύματα που αφορούν απευθείας αναθέσεις σε εταιρείες-φάντασμα και δαπάνες επικοινωνίας που ανέρχονται σε 2.323.299,22 ευρώ από το 2020 έως το 2023, επιλέγει να συνεχίζει την ίδια τακτική.
*πηγή: εφημερίδα «δημοκρατία»