Τα τελευταία χρόνια, έχει γίνει σαφές ότι καθώς τα αυτοκίνητα γίνονται όλο και πιο εξελιγμένα τεχνολογικά, με πολλές κρίσιμες λειτουργίες να ελέγχονται από κεντρικά υπολογιστικά συστήματα, αυτά καθίστανται επίσης πιο «ευάλωτα» σε επιθέσεις. Υπάρχει ανησυχία σχετικά με το αν κάποιος, όπως μια τρομοκρατική ομάδα ή μια κρατική υπηρεσία, μπορεί να αποκτήσει έλεγχο πάνω σε αυτά από απόσταση.
Η κυβέρνηση των ΗΠΑ έχει εκφράσει σοβαρές ανησυχίες σχετικά με την αυξανόμενη παρουσία κινεζικών εξαρτημάτων στα ηλεκτρικά και αυτοοδηγούμενα οχήματα. Στο πλαίσιο αυτό, έχουν ανακοινωθεί σχέδια για την απαγόρευση εξαρτημάτων που συνδέονται με το Πεκίνο, προκειμένου να προστατευθεί η εθνική ασφάλεια.
Το υπουργείο Εμπορίου των ΗΠΑ δήλωσε ότι σκοπεύει να απαγορεύσει τα κινεζικά εξαρτήματα που σχετίζονται με τη συνδεσιμότητα και την αυτοματοποιημένη οδήγηση, επισημαίνοντας ότι η «κακόβουλη πρόσβαση» θα μπορούσε να επιτρέψει στους εχθρούς να «χειρίζονται εξ αποστάσεως αυτοκίνητα στους αμερικανικούς δρόμους».
Η Τζίνα Ραϊμόντο, υπουργός Εμπορίου των ΗΠΑ, τόνισε ότι τα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι εξοπλισμένα με κάμερες, μικρόφωνα, GPS και άλλες διαδικτυακές τεχνολογίες. «Δεν χρειάζεται πολλή φαντασία για να κατανοήσουμε πώς ένας ξένος αντίπαλος με πρόσβαση σε αυτές τις πληροφορίες θα μπορούσε να θέσει σοβαρό κίνδυνο για την εθνική μας ασφάλεια και την ιδιωτική ζωή των πολιτών», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Δυτικοί ειδικοί ασφαλείας εκφράζουν αυξανόμενη ανησυχία για την πιθανότητα η Δύση να εκτίθεται σε κινεζικά εξαρτήματα που βρίσκονται κάτω από το καπό των αυτοκινήτων, καθώς αυτά γίνονται πιο ευφυή και συνδεδεμένα. Ο Τζέιμς Λιούις, πρώην αξιωματούχος των ΗΠΑ στο Κέντρο Στρατηγικών και Διεθνών Μελετών, ανέφερε ότι οι αξιωματούχοι που συμμετείχαν στη σύνταξη της προτεινόμενης απαγόρευσης ανησυχούν για την πιθανότητα κινεζικής παρέμβασης.
«Η διαπίστωση ότι οι Κινέζοι έχουν επιτεθεί σε αμερικανικές υποδομές και έχουν εγκαταστήσει κακόβουλο λογισμικό σε αυτές ήταν ένας σημαντικός παράγοντας που οδήγησε σε αυτή την απόφαση», δήλωσε ο Λιούις. «Αν είναι ικανοί να κάνουν αυτό, τι άλλο είναι διατεθειμένοι να κάνουν; Φανταστείτε αν τη μέρα που συμβεί κάτι κακό στην Ταϊβάν, σβήσουν όλα τα αυτοκίνητα στο Σαν Ντιέγκο».
Ωστόσο, ο Σιάραν Μαρτίν, Βρετανός καθηγητής και πρώην Διευθύνων Σύμβουλος του Εθνικού Κέντρου Κυβερνοασφάλειας, διαφωνεί με την υπερβολική ανησυχία, υποστηρίζοντας ότι δεν υπάρχει πραγματικός κίνδυνος κάποιος στην Κίνα να αποκτήσει τον έλεγχο χιλιάδων αυτοκινήτων. «Δεν είναι ικανοί για μαγικά. Δεν νομίζω ότι θα ήταν χρήσιμο να λέμε ότι αν δεν το κάνουμε αυτό, το Πεκίνο θα μπορεί να πατήσει ένα κουμπί και να βγάλει ένα αυτοκίνητο εκτός δρόμου αμέσως. Είναι πολύ πιο περίπλοκο από αυτό», ανέφερε.
Παρά τις διαφωνίες, ο Μαρτίν υπογραμμίζει ότι «υπάρχει κίνδυνος κατασκοπείας» και γι’ αυτό οι ΗΠΑ δεν θέλουν να διευκολύνουν την κατάσταση.
Με πληροφορίες από Telegraph