Το φιλοδώρημα είναι ένας κοινός κανόνας σε εστιατόρια και άλλους χώρους όπως καφετέριες, κομμωτήρια και ταξί. Συνήθως, αφήνουμε ένα μικρό επιπλέον ποσό στους σερβιτόρους και στους εργαζομένους ως ένδειξη ευγνωμοσύνης για την καλή εξυπηρέτηση που μας προσφέρουν.
Η πιο γνωστή προέλευση του φιλοδωρήματος χρονολογείται περίπου από τον 17ο αιώνα στην Αγγλία. Εκείνη την εποχή, οι πελάτες έδιναν επιπλέον χρήματα στους ιδιοκτήτες πανδοχείων για να λάβουν καλύτερη φροντίδα και προσοχή.
Ωστόσο, αναρωτιόμαστε γιατί δεν σκεφτόμαστε να αφήσουμε φιλοδώρημα στους αεροσυνοδούς κατά τη διάρκεια μιας πτήσης. Αν το σκεφτόμασταν, θα το αποδέχονταν;
Η απάντηση είναι «όχι», και υπάρχουν συγκεκριμένοι λόγοι για αυτό. Όπως δήλωσε η πρόεδρος του Σωματείου Αεροσυνοδών στις ΗΠΑ, Σάρα Νέλσον, η κύρια ευθύνη των αεροσυνοδών δεν είναι να σερβίρουν καφέ και σνακ, αλλά να διασφαλίζουν την ασφάλεια των επιβατών. Η Νέλσον ανέφερε ότι η αποδοχή φιλοδωρήματος θα μπορούσε να αποσπάσει την προσοχή των αεροσυνοδών από τις ευθύνες τους όσον αφορά την ασφάλεια και την άνεση των επιβατών.
Αν ποτέ επιτρεπόταν η συνήθεια αυτή, οι αεροσυνοδοί θα μπορούσαν να αποδεχθούν φιλοδώρημα; Σύμφωνα με τη Σάρα Νέλσον, οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες δεν υποστηρίζουν την πρακτική αυτή, αλλά ούτε την απαγορεύουν.
* Πηγή: Travel and Leisure