6.2 C
Athens
Δευτέρα, 25 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΚύρια θέματαΣύστημα Ασφαλείας του Μετρό Θεσσαλονίκης: Πώς διασφαλίζεται η πλήρης προστασία από σοβαρά...

Σύστημα Ασφαλείας του Μετρό Θεσσαλονίκης: Πώς διασφαλίζεται η πλήρης προστασία από σοβαρά ατυχήματα

Το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι έτοιμο να ξεκινήσει τη λειτουργία του το Σάββατο, 30 Νοεμβρίου, με τα πρώτα δρομολόγια να εκτελούνται στο βασικό τμήμα της Γραμμής 1. Στην εκδήλωση παρουσίασης του λογότυπου του Μετρό, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, ανακοίνωσε τη σημασία των συστημάτων ασφαλείας που εξασφαλίζουν μηδενικό κίνδυνο σοβαρών ατυχημάτων.

Η THEMA (Thessaloniki Metro Automatic), η εταιρεία που έχει αναλάβει τη λειτουργία και συντήρηση του Μετρό Θεσσαλονίκης, δημιουργήθηκε από την ιταλική ATM και τη γαλλική Egis. Ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά του Μετρό είναι ότι θα λειτουργεί χωρίς οδηγούς στους συρμούς. Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της THEMA, Κάρλο Μπιάνκο, το Αυτόματο Σύστημα Μετρό έχει επιδείξει εξαιρετική ασφάλεια, με μηδενικά θανατηφόρα περιστατικά σε 40 χρόνια.

Το Σύστημα Σηματοδότησης του Μετρό Θεσσαλονίκης κατατάσσεται στην κατηγορία SIL 4 (Safety Integrity Level), υποδηλώνοντας ότι η πιθανότητα αστοχίας είναι λιγότερη από μία περίπτωση ανά 100.000 χρόνια.

Συνεχής επικοινωνία μεταξύ των συρμών

Το Μετρό Θεσσαλονίκης διαθέτει το σύστημα CBTC (Communications – Based Train Control), το οποίο επιτρέπει την άμεση επικοινωνία μεταξύ των τρένων και του Κέντρου Ελέγχου μέσω ενός κλειστού δικτύου 5G. Αυτή η τεχνολογία επιτρέπει την ανταλλαγή πληροφοριών 10 φορές ανά δευτερόλεπτο, διασφαλίζοντας ακριβή πληροφορίες θέσης κάθε συρμού με μόλις μία μέτρηση απόκλισης.

Ειδικότερα, εάν ένας συρμός παραμένει σταματημένος σε κάποιον σταθμό, ο επόμενος συρμός θα εφαρμόσει καμπύλη φρεναρίσματος για να διατηρήσει ασφαλή απόσταση από το προηγούμενο όχημα.

Οι 13 σταθμοί της Γραμμής 1

Η Γραμμή 1 περιλαμβάνει 13 σταθμούς, οι οποίοι είναι οι εξής (από τα δυτικά προς τα ανατολικά): Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Δημοκρατίας, Βενιζέλου, Αγία Σοφία, Σιντριβάνι, Πανεπιστήμιο, Παπάφη, Ευκλείδης, Φλέμινγκ, Ανάληψη, 25ης Μαρτίου, Βούλγαρη και Νέα Ελβετία.

Επιπλέον, αναμένεται ότι μέχρι το 2025 θα παραδοθεί η επέκταση προς την Καλαμαριά, η οποία θα περιλαμβάνει τους σταθμούς Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα.

Διαβάστε ακόμη: Ναζιστικοί χαιρετισμοί και κερασμένοι καφέδες: Πώς η Χρυσή Αυγή έκανε «φωλιά» στα Βόρεια Προάστια

Monomaxos News
Monomaxos Newshttps://monomaxos.gr
Monomaxos Ενημερωθείτε με τα τελευταία νέα, εμπεριστατωμένα άρθρα και αναλύσεις. Η αξιόπιστη πηγή σας για ποιοτικό περιεχόμενο στην Ελλάδα.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Δημοφιλέστερο

Πρόσφατα σχόλια