Η φετινή τηλεοπτική σεζόν χαρακτηρίζεται από μέτρια τηλεθέαση, με πολλές γνωστές και επιτυχημένες εκπομπές να σημειώνουν σημαντική πτώση σε σύγκριση με τις επιδόσεις του παρελθόντος. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το πρωινό πρόγραμμα του ΑΝΤ1 με τον Γιώργο Παπαδάκη, το οποίο πλέον απέχει αρκετά από τα προηγούμενα νούμερα του. Οι νέες σειρές που έχουν εμφανιστεί φέτος, παρά τις υψηλές προσδοκίες, καταγράφουν ποσοστά τηλεθέασης που κυμαίνονται από 11% έως 15%.
Αναμένοντας επιστροφές όπως αυτή της Μάγισσας και του Νίκου Μουτσινά, παρατηρούμε ότι προσπαθούν να ξεφύγουν από τις μονοψήφιες επιδόσεις. Ωστόσο, η εκπομπή που διατηρεί σταθερά υψηλά ποσοστά, σύμφωνα με τα δεδομένα της εποχής, είναι το «Φως στο Τούνελ» της Αγγελικής Νικολούλη, η οποία επωφελείται από την επικαιρότητα.
Το τηλεοπτικό κοινό φέτος είναι κατακερματισμένο, χωρίς να ξεχωρίζει ιδιαίτερα το δράμα ή η κωμωδία. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι μετρήσεις τηλεθέασης να μην είναι πλέον οι μόνες αξιόπιστες ενδείξεις για την απήχηση μιας εκπομπής ή σειράς. Πολλοί θεατές, ειδικά από το «δυναμικό κοινό», επιλέγουν εναλλακτικές πλατφόρμες θέασης.
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το Ertflix, το οποίο τον Νοέμβριο σημείωσε 16.415.000 θεάσεις, καταγράφοντας αύξηση 17% σε σχέση με τον προηγούμενο Νοέμβριο. Παρά το γεγονός ότι οι σειρές της ΕΡΤ συνεχίζουν να έχουν χαμηλότερα ποσοστά από τον ανταγωνισμό, η πλατφόρμα κερδίζει έδαφος. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι οι αριθμοί αυτοί αφορούν πραγματικές θεάσεις και όχι ποσοστά επί ανοικτών δεκτών, τα οποία είναι τα κύρια στοιχεία της τηλεοπτικής αγοράς.
Η απάντηση στο ερώτημα «τι βλέπουμε στο Ertflix;» είναι κάπως οξύμωρη αλλά και απόλυτα λογική: πρόκειται για εκπομπές που δεν προβάλλονται συχνά στο πρόγραμμα της ΕΡΤ. Η άνοδος της πλατφόρμας οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις ελληνικές σειρές της, ακόμη και σε αυτές που δεν έχουν υψηλές τηλεθεάσεις. Για παράδειγμα, το δεύτερο επεισόδιο της νέας αστυνομικής σειράς Το Δίχτυ σημείωσε μόλις 3,2% τηλεμερίδιο στο δυναμικό κοινό, αλλά συγκέντρωσε 283.000 θεάσεις on demand μέσα σε δέκα ημέρες στο Ertflix.
Στην κορυφή των θεάσεων των ελληνικών σειρών παραμένει ο δεύτερος κύκλος της εξαιρετικής δραματικής σειράς Έρημη Χώρα του Γιώργου Γκικαπέππα, με 673.000 θεάσεις μόνο για τον Νοέμβριο. Συνολικά, τα οκτώ επεισόδια του δεύτερου κύκλου έχουν φτάσει τις 1.597.800 θεάσεις, ακολουθώντας τα βήματα του πρώτου κύκλου που πλησίασε τα 3.000.000.
Η σειρά Το Δίχτυ, που ανήκει στον πρόσφατα αποθανόντα Μανούσο Μανουσάκη, κατέχει τη 2η θέση στον πίνακα του Νοεμβρίου, ενώ ακολουθούν η Παραλία στην τρίτη θέση, η Ηλέκτρα στην τέταρτη και η αμφιλεγόμενη κωμωδία Αρχελάου 5 στην πέμπτη. Παρά τις κριτικές για τις χαμηλές τηλεθεάσεις τους, οι τρεις αυτές σειρές συγκέντρωσαν συνολικά 10.000.000 θεάσεις στην ψηφιακή πλατφόρμα της ΕΡΤ από τον Σεπτέμβριο έως τον Οκτώβριο.
Στον τομέα των ξένων προγραμμάτων, η αστυνομική σειρά City on a Hill με τον Κέβιν Μπέικον κατέχει την πρωτοκαθεδρία για τον Νοέμβριο, ακολουθούμενη από την ιστορική σειρά Μαρία Αντουανέτα, το Lucky Hank, και το βραβευμένο Broadchurch. Στις ταινίες, ξεχώρισαν Ο Εξαφανισμένος Φάκελος με τον Βενσάν Κασέλ και το Salt με την Αντζελίνα Τζολί.
Αξιοσημείωτο είναι ότι οι live streaming θεάσεις του Νοεμβρίου αυξήθηκαν κατά 100% σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά, με τις σειρές Ηλέκτρα και Παραλία να προηγούνται σε αριθμό θεάσεων. Το καθημερινό ψυχαγωγικό μαγκαζίνο Στούντιο 4 ακολουθεί στην τρίτη θέση.
Η ψηφιακή πλατφόρμα της ΕΡΤ αναμένει περαιτέρω αύξηση της δυναμικής της τον Δεκέμβριο, όχι μόνο λόγω των εορταστικών προγραμμάτων, αλλά και λόγω της αναμενόμενης σειράς που θα εστιάζει στα πρώτα χρόνια της μουσικής πορείας της Μαρίας Κάλλας, με τίτλο «Η Μαρία, που Έγινε Κάλλας». Η σειρά θα κάνει πρεμιέρα στις 13/12, με τα πέντε πρώτα επεισόδια να είναι διαθέσιμα αποκλειστικά στο Ertflix, και τα πέντε τελευταία να διατίθενται στις 27/12.