Η Τέιλορ Σουίφτ έχει κυριαρχήσει στα πρωτοσέλιδα και στις πωλήσεις εισιτηρίων συναυλιών τα τελευταία χρόνια. Ωστόσο, σύμφωνα με την Vevo, τον κύριο πάροχο επίσημων μουσικών βίντεο στο YouTube, τα πιο δημοφιλή βίντεο στο διαδίκτυο ανήκουν σε μια 33χρονη λατινοαμερικανή ποπ σταρ, την Karol G. Από το 2021 έως το 2024, η Karol G έχει καταγράψει τις περισσότερες μεταδόσεις παγκοσμίως.
Φέτος, τα βίντεο της Karol G στο Vevo συγκέντρωσαν 3,5 δισεκατομμύρια προβολές, με την Κολομβιανή Σακίρα να ακολουθεί στη δεύτερη θέση με 1,96 δισεκατομμύρια και τη Σουίφτ με 1,95 δισεκατομμύρια.
Ποια είναι λοιπόν η Karol G και ποιοι παράγοντες συνέβαλαν στην επιτυχία της, όπως η sold out συναυλία στο στάδιο Bernabéu της Μαδρίτης για τέσσερις νύχτες τον Ιούλιο;
Ταπεινές Αρχές
Η Karol G, με πλήρες όνομα Καρολίνα Χιράλντο Ναβάρο, γεννήθηκε το 1991 στην κολομβιανή πόλη Μεντεγίν. Από μικρή ήθελε να γίνει τραγουδίστρια και σε ηλικία 14 ετών συμμετείχε στην κολομβιανή έκδοση του X Factor το 2005.
Η επιτυχία δεν ήρθε άμεσα. Το 2014, μετακόμισε στις Ηνωμένες Πολιτείες για να ζήσει με τη θεία της στη Νέα Υόρκη και να μάθει αγγλικά. Παρά τις δυσκολίες, ο πατέρας της την ενθάρρυνε να μην εγκαταλείψει το όνειρό της.
Στις ΗΠΑ, παρακολούθησε ένα μουσικό επιχειρηματικό συνέδριο στη Βοστώνη, το οποίο, όπως λέει, την βοήθησε να κατανοήσει καλύτερα τη μουσική βιομηχανία.
Το 2017, ηχογράφησε το καινοτόμο σινγκλ της, “Ahora Me Llama”, σε συνεργασία με τον Πορτορικανό καλλιτέχνη Bad Bunny. Ακολούθησε το πρώτο της άλμπουμ, “Unstoppable”.
Από τότε, οι επιτυχίες της διαδέχονται η μία την άλλη. Το άλμπουμ της του 2023, “Mañana Será Bonito”, έγινε το πρώτο πλήρως ισπανόφωνο άλμπουμ από γυναίκα καλλιτέχνη που κατέκτησε την κορυφή του αμερικανικού τσαρτ.
Η Karol G και οι Χορηγίες
Η μουσική της Karol G περιγράφεται κυρίως ως “reggaeton”, συνδυάζοντας στοιχεία hip-hop με λάτιν και τζαμαϊκανή μουσική. Παρά την εργασιομανία και τη φιλοδοξία της, η Ρόσιο Γκερέρο, επικεφαλής της Latin μουσικής στην Amazon Music, δήλωσε ότι η άνοδος του streaming έχει συμβάλει σημαντικά στην επιτυχία της.
«Η ροή εκδημοκρατίζει το τοπίο», λέει η κυρία Γκερέρο, εξηγώντας ότι έχει επιτρέψει στη λατινική μουσική, η οποία δεν παιζόταν στους mainstream ραδιοφωνικούς σταθμούς, να αποκτήσει παγκόσμια αναγνώριση.
Σήμερα, περισσότερο από το 1/3 της λατινικής μουσικής πωλείται εκτός Λατινικής Αμερικής στην Amazon Music, με την ακροαματικότητα της Karol G να έχει αυξηθεί κατά πάνω από 250% τα τελευταία τρία χρόνια.
Στις ΗΠΑ, η λατινική μουσική είναι πλέον το ταχύτερα αναπτυσσόμενο είδος, με ρεκόρ 1,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων πέρυσι.
Φέτος, το άλμπουμ “Mañana Será Bonito” της Karol G κατέλαβε την τέταρτη θέση σε παγκόσμιες μεταδόσεις στο Spotify, ενισχύοντας τη ζήτηση για την παγκόσμια περιοδεία της, η οποία συγκέντρωσε 307 εκατομμύρια δολάρια.
Αν και αυτός ο αριθμός είναι μικρότερος από τα 2 δισεκατομμύρια δολάρια της περιοδείας “Eras” της Τέιλορ Σουίφτ, τα κέρδη της Karol G είναι τα υψηλότερα για μια Λατίνα καλλιτέχνη.
Η Λέιλα Κόμπο, διευθύντρια περιεχομένου για Λάτιν – ισπανόφωνη μουσική στο Billboard, δήλωσε ότι η Karol G έχει τοποθετήσει τη κολομβιανή μουσική στον παγκόσμιο χάρτη. «Η μουσική είναι ο καλύτερος πρεσβευτής της Κολομβίας», λέει, προσθέτοντας ότι η Karol G έχει καταφέρει να προσελκύσει ένα θηλυκό κοινό που αναζητούσε έναν καλλιτέχνη που να είναι προσιτός και διασκεδαστικός, χωρίς να είναι υπερβολικός.
Παρά την αναγνώριση και τα βραβεία, η Karol G έχει δεχθεί κριτική για τους στίχους της, οι οποίοι έχουν χαρακτηριστεί σκανδαλώδεις. Ορισμένοι κριτικοί την έχουν επιτεθεί για το τραγούδι της “Bichota”, που στην αργκό σημαίνει “μεγάλος μάγκας” ή “αφεντικό” και συχνά συνδέεται με ναρκωτικά. Η ίδια υποστηρίζει ότι χρησιμοποίησε τη λέξη για να προωθήσει την ενδυνάμωση των γυναικών.
Karol G και Επιχειρηματικότητα
Η εκτιμώμενη καθαρή αξία της Karol G έχει φτάσει τα 25 εκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2023, σύμφωνα με το Celebrity Net Worth, και αναμένεται να έχει αυξηθεί σημαντικά μετά την πρόσφατη περιοδεία της.
Εκτός από τη μουσική, συνεργάζεται με μάρκες όπως η Crocs, η Kappa, η Smirnoff και η ισπανική εταιρεία μόδας Loewe, ενώ το όνομά της έχει εμφανιστεί και σε φανέλες της FC Barcelona.
Τα επιχειρηματικά της εγχειρήματα ελέγχονται από την εταιρεία της, Girl Power Inc, η οποία διαχειρίζεται επίσης το φιλανθρωπικό της ίδρυμα, Con Cora, που στοχεύει στη βελτίωση της ζωής μη προνομιούχων γυναικών και παιδιών στη Λατινική Αμερική.
Επιπλέον, η Karol G ίδρυσε τη δική της δισκογραφική εταιρεία το 2023, την Bichota, η οποία διανέμεται και προωθείται από την Interscope, μέλος του Universal Music Group.
Πηγή: ΟΤ