Μετά από σχεδόν δέκα χρόνια οικονομικής κρίσης και τα προβλήματα που προκάλεσε η πανδημία, η αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα φαίνεται να ανακάμπτει τα τελευταία χρόνια. Παρ’ όλα αυτά, η ανανέωση του στόλου των οχημάτων που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους γίνεται με αργό ρυθμό, κάτι που αποδεικνύεται και από τα στατιστικά στοιχεία.
Σύμφωνα με την έκθεση της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), η Ελλάδας έχει το μεγαλύτερο μέσο όρο ηλικίας οχημάτων σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση.
- Για τα επιβατικά αυτοκίνητα, ο μέσος όρος ηλικίας είναι 17,3 έτη, με την Εσθονία να ακολουθεί με 16,6 έτη, ενώ ο μέσος όρος στην ΕΕ είναι 12,3 έτη.
- Στα βαν, ο μέσος όρος ηλικίας φτάνει τα 21,4 έτη, με τη Ρουμανία στη δεύτερη θέση με 15,8 έτη.
- Στα φορτηγά, ο μέσος όρος ηλικίας είναι 23 έτη, και πάλι η Εσθονία έρχεται δεύτερη με 20,9 έτη.
- Για τα λεωφορεία, ο μέσος όρος ηλικίας ανέρχεται σε 18,8 έτη, με τη Ρουμανία να ακολουθεί με 17,1 έτη.
Συνολικά, στους ελληνικούς δρόμους κυκλοφορούν 6,7 εκατομμύρια οχήματα, εκ των οποίων τα 5,5 εκατομμύρια είναι επιβατικά. Από αυτά, περίπου 4,5 εκατομμύρια είναι άνω των 10 ετών.
Πρόσφατα, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, σχολίασε τη δυνατότητα επαναφοράς του μέτρου της απόσυρσης, για να ενισχυθεί η ανανέωση του στόλου των οχημάτων. «Η απόσυρση είναι μία σκέψη που εξετάζουμε, αλλά προς το παρόν δεν υπάρχουν συγκεκριμένα πλάνα. Ο στόλος μας είναι ο πιο γερασμένος στην Ευρώπη. Αυτές οι ιδέες είναι χρήσιμες και έχουν συζητηθεί, αλλά το τελικό αποτέλεσμα εξαρτάται από το κόστος και την εξεύρεση χρηματοδότησης για την υλοποίησή τους».
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις τάσεις στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου και τις πρωτοβουλίες για την ανανέωση του στόλου, επισκεφτείτε την σελίδα μας για την αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα.