Νέα Πολιτική Δασμών για Ηλεκτρικά Αυτοκίνητα από την Κίνα
Από σήμερα, 5 Ιουλίου, ισχύει νέα πολιτική επιβολής δασμών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) που εισάγονται στην Ευρώπη από την Κίνα, σύμφωνα με απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Αυτή η απόφαση προήλθε μετά από μια έρευνα που διενήργησε η Κομισιόν για 9 μήνες, σχετικά με τις κρατικές επιδοτήσεις που λαμβάνουν οι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα.
Η έρευνα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η αλυσίδα αξίας των BEV στην Κίνα επωφελείται από άδικες κρατικές επιδοτήσεις. Αυτές οι επιδοτήσεις δημιουργούν συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού και ενδέχεται να προκαλέσουν οικονομική ζημία στους Ευρωπαίους κατασκευαστές BEV. Ως αποτέλεσμα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα πωλούνται στην Ευρώπη σε πολύ χαμηλότερες τιμές από τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά μοντέλα.
Η Κομισιόν έχει επιβάλει τους παρακάτω δασμούς στους τρεις μεγαλύτερους κατασκευαστές:
- BYD: 17,4%;
- Geely: 19,9%;
- SAIC: 37,6%.
Η SAIC είναι η μητρική εταιρεία της MG Motor, η οποία έχει σημαντικές πωλήσεις στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας.
Για τους άλλους κατασκευαστές BEV στην Κίνα, όσοι συνεργάστηκαν με την έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αντιμετωπίζουν μέσο δασμό 20,8%, ενώ σε αυτούς που δεν συνεργάστηκαν, ο δασμός φτάνει το 37,6%.
Μέσα στους επόμενους τέσσερις μήνες, θα ληφθεί η τελική απόφαση για τους οριστικούς δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μέσω ψηφοφορίας των κρατών-μελών της ΕΕ. Όταν υιοθετηθεί η απόφαση, οι δασμοί θα παραμείνουν σε ισχύ για πέντε χρόνια.