Τρίτη, 28 Μαΐου, 2024
ΑρχικήBlogΛιτές διακοπές επιλέγουν εφέτος οι Ευρωπαίοι - Οι ανοιχτοχέρηδες, οι σφιχτοί» και...

Λιτές διακοπές επιλέγουν εφέτος οι Ευρωπαίοι – Οι ανοιχτοχέρηδες, οι σφιχτοί» και τα πακέτα – Ελεύθερος Τύπος

Αναντίρρητα το 2023 αποτελεί χρονιά υψηλού ανταγωνισμού και ισχυρών προκλήσεων για τον ελληνικό τουρισμό. Ο τομέας προσιδιάζει σε ορισμένους τομείς με κουρασμένη ρέπλικα, καλούμενος να εισέλθει φέτος σε τροχιά ολικής επαναφοράς στα προ πανδημίας επίπεδα, έχοντας να αντιμετωπίσει, παράλληλα, τα «αγκάθια» της φετινής σεζόν.

Την ίδια ώρα οι επιχειρηματίες του κλάδου, σε μία προσπάθεια να τονώσουν ακόμη περισσότερο τη ζήτηση και να προσελκύσουν ταξιδιώτες, προχωρούν σε προσφορές της τελευταίας στιγμής.

» Υψηλό κόστος

Η σχέση ποιότητας-τιμής και εν γένει το κόστος ενός ταξιδιού σε περίοδο υψηλού πληθωρισμού και ακρίβειας αποτελούν τις δύο κύριες παραμέτρους που είναι βαρόμετρο για την επιλογή προορισμού από τους Ευρωπαίους ταξιδιώτες. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το γεγονός ότι φέτος το 17% των Ευρωπαίων στοχεύει να ταξιδέψει εκτός της περιόδου υψηλής ζήτησης για να κάνει πιο οικονομικές διακοπές και το 14% σχεδιάζει να κάνει διακοπές σε προορισμούς που θεωρεί πιο προσιτούς οικονομικά, σύμφωνα με τα ευρήματα έρευνας που εκπόνησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ταξιδιών.

Στην κατεύθυνση περιορισμού του συνολικού κόστους διακοπών, δεδομένου του περιορισμού του οικογενειακού εισοδήματος, φέτος η πλειονότητα των ταξιδιωτών επιλέγει να συρρικνώσει τον αριθμό των διανυκτερεύσεων, με τις πολυήμερες εξορμήσεις να αποτελούν πλέον παρελθόν. Ετσι, σε ό,τι αφορά τη διάρκεια ενός ταξιδιού, οι περισσότεροι Ευρωπαίοι (36%) επιλέγουν να περάσουν λιγότερο από μία εβδομάδα (4-6 διανυκτερεύσεις) στον προορισμό τους, ενώ το 27% στοχεύει να μείνει 7-9 νύχτες.

Στην ίδια λογική, σε μια προσπάθεια περιορισμού των δαπανών στον προορισμό που επιλέγει τελικά, το 17% των ταξιδιωτών μειώνει τα έξοδα για ψώνια, το 15% αναζητά φθηνότερα εστιατόρια και το 15% επιλέγει φθηνότερα καταλύματα. Γι’ αυτό, άλλωστε, και τα πακέτα all inclusive έχουν ιδιαίτερη δυναμική και τη φετινή σεζόν, αφού με τον τρόπο αυτό οι ταξιδιώτες γνωρίζουν εκ των προτέρων το συνολικό κόστος των διακοπών τους.

Στο πλαίσιο μείωσης του κόστους των διακοπών, μάλιστα, με «αγκάθι» το υψηλό κόστος αεροπορικών και ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, οι ακτοπλοϊκές, έπειτα από επαφές με την ελληνική κυβέρνηση, αναμένεται να ανακοινώσουν σειρά εκπτώσεων και προσφορών στα εισιτήρια βασικών ακτοπλοϊκών γραμμών, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι θα προβλέπονται εκπτώσεις μέσω κάποιων οικογενειακών πακέτων και βελτίωση των επιδοτήσεων στα εισιτήρια στο πλαίσιο του προγράμματος Κοινωνικού Τουρισμού.

» Οι Γερμανοί

Ενα ακόμη «αγκάθι» της φετινής σεζόν είναι η μειωμένη κίνηση από τη γερμανική αγορά. Συγκεκριμένα, με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία του Air Data Tracker, του ψηφιακού κόμβου του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (INSETΕ), φέτος σε ό,τι αφορά την προσφορά διαθέσιμων αεροπορικών θέσεων καταγράφεται πτώση 6,3% από τη Γερμανία για το διάστημα Μαρτίου – Οκτωβρίου, με την Τουρκία να κερδίζει σταθερά έδαφος. Πάντως, οι επιχειρηματίες του κλάδου εκτιμούν ότι το «κενό» που αφήνουν φέτος οι Γερμανοί ταξιδιώτες μπορεί να καλυφθεί από άλλες δυναμικές αγορές, όπως η βρετανική και η ισραηλινή.

» Οι Ρώσοι

Στα «πλην» της σεζόν παραμένει και φέτος η απουσία των Ρώσων, κατά βάση, τουριστών λόγω των κυρώσεων και της απαγόρευσης των απευθείας πτήσεων μεταξύ της Ρωσίας και του μεγαλύτερου μέρους της Ε.Ε. που επέφερε ο πόλεμος στην Ουκρανία. Η απουσία των Ρώσων τα τελευταία δύο χρόνια είναι «ηχηρή» δεδομένου ότι πρόκειται για υψηλού εισοδηματικού επιπέδου ταξιδιώτες που δαπανούσαν μεγάλα χρηματικά ποσά στην Ελλάδα, ενισχύοντας τα συνολικά τουριστικά έσοδα.

» Ελλειψη εργαζομένων

Κοινός τόπος είναι ότι η έλλειψη εργαζομένων στον κλάδο αποτελεί ένα επιπλέον «αγκάθι» και για τη φετινή σεζόν, καθώς στην Ελλάδα το τελευταίο διάστημα στον κλάδο τουρισμού – επισιτισμού έχουν καταγραφεί πάνω από 70.000 κενές θέσεις εργασίας, πρόβλημα που διατηρείται με οριακή αύξηση και κατά την τρέχουσα τουριστική σεζόν, με κίνδυνο τούτο να επηρεάσει την παροχή των προσφερόμενων στους ταξιδιώτες υπηρεσιών.

ΕΚΘΕΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΤΑΞΙΔΙΩΝ 

Δημοφιλείς οι προορισμοί με καλή σχέση ποιότητας-τιμής

Η τουριστική ανάκαμψη της Ευρώπης διατηρεί τη δυναμική της, φτάνοντας περίπου το 95% των επιπέδων διεθνών τουριστικών αφίξεων το 2019.

Oι ταξιδιωτικές δαπάνες εξακολουθούν να έχουν προτεραιότητα σε σχέση με άλλες διακριτικές δαπάνες. Τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία δείχνουν ότι το ένα τέταρτο των αναφερόμενων ευρωπαϊκών προορισμών έχουν ξεπεράσει τα προ πανδημίας επίπεδα αφίξεων αλλοδαπών.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ταξιδίων (ETC) δημοσίευσε πριν από λίγες ημέρες την έκθεσή της «Ευρωπαϊκό Τουρισμός: Τάσεις & Προοπτικές» για το δεύτερο τρίμηνο του 2023, η οποία παρέχει μια ολοκληρωμένη ανάλυση των τελευταίων τουριστικών και μακροοικονομικών εξελίξεων της περιοχής.

Σχολιάζοντας την έκθεση, ο κ. Miguel Sanz, πρόεδρος της ETC, δήλωσε: «Οι τουριστικές στρατηγικές πρέπει να περιλάβουν τη διασπορά των ταξιδιών προκειμένου να υποστηρίξουν τους προορισμούς στην αντιμετώπιση του υπερπληθυσμού, ενώ παράλληλα διαδίδουν τα οφέλη του τουρισμού σε λιγότερο δημοφιλείς περιοχές. Ο τουρισμός μπορεί και πρέπει να αξιοποιηθεί ως κοινωνική, οικονομική και βιώσιμη δύναμη για το καλό». 

» Οι καταναλωτές καθοδηγούνται όλο και περισσότερο από τις τιμές: Αυτό το καλοκαίρι, πολλοί καταναλωτές θα λάβουν τις ταξιδιωτικές τους αποφάσεις έχοντας κατά νου το κόστος, καθώς οι ασθενέστερες οικονομικές συνθήκες ασκούν πίεση στους προϋπολογισμούς των ταξιδιωτών. Τα οικονομικά των νοικοκυριών και οι διακριτικές δαπάνες θα παραμείνουν τεταμένες κατά την περίοδο αιχμής των ταξιδιών στην Ευρώπη (Ιούνιος έως Αύγουστος), αλλά αυτό δεν πρέπει να εκτροχιάσει τη συνολική ανάκαμψη.

Οι ταξιδιώτες εξακολουθούν να παρουσιάζουν μεγάλη ζήτηση για ταξίδια παρά τα οικονομικά δεινά. Λαμβάνοντας υπόψη αυτό, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η ευαισθησία των τιμών θα συνεχίσει να ωφελεί τους προορισμούς που προσφέρουν μεγαλύτερη σχέση ποιότητας/τιμής. Πρόσφατα στοιχεία έως τον Μάιο δείχνουν ότι οι προορισμοί με σχέση ποιότητας-τιμής έχουν καλή απόδοση, με τη Σερβία (+27%), τη Βουλγαρία (+21%), το Μαυροβούνιο (+12%) και την Τουρκία (+9%) μεταξύ εκείνων που ηγούνται της ανάκαμψης. 

» Σε άνοδο η εναέρια κυκλοφορία: Η ανάκαμψη του όγκου της εναέριας κυκλοφορίας υστερούσε σε σχέση με τη ζήτηση των καταναλωτών σε όλη την Ευρώπη το 2022 και τις αρχές του 2023. Τα στοιχεία έως τον Ιούνιο να δείχνουν ότι η ανάκαμψη πλησιάζει τα επίπεδα πριν από την πανδημία. Αυτό μπορεί να αποδοθεί στην αυξημένη χωρητικότητα των αεροπορικών εταιριών τόσο σε ευρωπαϊκούς όσο και σε ξένους αερομεταφορείς, η οποία θα βγει στην αγορά εγκαίρως για τους καλοκαιρινούς μήνες αιχμής. Ο ευρωπαϊκός προγραμματισμός πτήσεων επιστρέφει στα προ-πανδημικά επίπεδα του 2019, με προγραμματισμένη χωρητικότητα θέσεων στο 96% αυτό το καλοκαίρι.

Μένει να δούμε αν η χωρητικότητα των αεροπορικών εταιριών μπορεί να καλύψει τη ζήτηση αυτό το καλοκαίρι. Ταυτόχρονα, οι πιθανές διακοπές από απεργίες των αερομεταφορών, οι ελλείψεις εργατικού δυναμικού και το κλείσιμο του εναέριου χώρου που σχετίζεται με τον πόλεμο εξακολουθούν να δημιουργούν μεγάλη αβεβαιότητα για τον κλάδο. 

» Οι ΗΠΑ οδηγούν την ανάκαμψη: Οι Αμερικανοί ταξιδιώτες που επωφελούνται από τις ευνοϊκές συναλλαγματικές ισοτιμίες οδηγούν όπως και την Ελλάδα στην ανάκαμψη πολλών ευρωπαϊκών προορισμών αυτό το καλοκαίρι. Τα πιο πρόσφατα στοιχεία δείχνουν ότι το 52% των προορισμών που αναφέρουν έχουν ξεπεράσει τα προ πανδημίας επίπεδα αφίξεων τουριστών στις ΗΠΑ μέχρι στιγμής φέτος. Με τον συνεχιζόμενο υψηλό πληθωρισμό και μια πιθανή ύφεση να επιβαρύνει τα αμερικανικά νοικοκυριά, η οικονομική προσιτότητα θα είναι βασικός παράγοντας στην επιλογή ταξιδιωτικού προορισμού από τους παραθεριστές στην Ευρώπη.

Προορισμοί της Νότιας Μεσογείου όπως η Πορτογαλία (+79%), η Τουρκία (+78%) και το Μαυροβούνιο (+43%) έχουν αναφέρει σημαντική αύξηση στις αφίξεις από την αγορά των ΗΠΑ.

monomaxos.gr
monomaxos.grhttp://monomaxos.gr
Ανακαλύψτε έναν κόσμο γνώσης και έμπνευσης στο Monomaxos, το ενημερωτικό μας ιστολόγιο. Εξερευνήστε συναρπαστικά άρθρα σε μια ποικιλία θεμάτων, από επιστήμη και τεχνολογία έως τρόπο ζωής και ταξίδια. Βυθιστείτε σε ενδιαφέρουσες πληροφορίες που θα σας φωτίσουν και θα σας διασκεδάσουν, με ένα μόνο κλικ.
RELATED ARTICLES

Leave a reply

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Most Popular

Recent Comments

Λιτές διακοπές επιλέγουν εφέτος οι Ευρωπαίοι – Οι ανοιχτοχέρηδες, οι σφιχτοί» και τα πακέτα – Ελεύθερος Τύπος

Αναντίρρητα το 2023 αποτελεί χρονιά υψηλού ανταγωνισμού και ισχυρών προκλήσεων για τον ελληνικό τουρισμό. Ο τομέας προσιδιάζει σε ορισμένους τομείς με κουρασμένη ρέπλικα, καλούμενος να εισέλθει φέτος σε τροχιά ολικής επαναφοράς στα προ πανδημίας επίπεδα, έχοντας να αντιμετωπίσει, παράλληλα, τα «αγκάθια» της φετινής σεζόν.

Την ίδια ώρα οι επιχειρηματίες του κλάδου, σε μία προσπάθεια να τονώσουν ακόμη περισσότερο τη ζήτηση και να προσελκύσουν ταξιδιώτες, προχωρούν σε προσφορές της τελευταίας στιγμής.

» Υψηλό κόστος

Η σχέση ποιότητας-τιμής και εν γένει το κόστος ενός ταξιδιού σε περίοδο υψηλού πληθωρισμού και ακρίβειας αποτελούν τις δύο κύριες παραμέτρους που είναι βαρόμετρο για την επιλογή προορισμού από τους Ευρωπαίους ταξιδιώτες. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το γεγονός ότι φέτος το 17% των Ευρωπαίων στοχεύει να ταξιδέψει εκτός της περιόδου υψηλής ζήτησης για να κάνει πιο οικονομικές διακοπές και το 14% σχεδιάζει να κάνει διακοπές σε προορισμούς που θεωρεί πιο προσιτούς οικονομικά, σύμφωνα με τα ευρήματα έρευνας που εκπόνησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ταξιδιών.

Στην κατεύθυνση περιορισμού του συνολικού κόστους διακοπών, δεδομένου του περιορισμού του οικογενειακού εισοδήματος, φέτος η πλειονότητα των ταξιδιωτών επιλέγει να συρρικνώσει τον αριθμό των διανυκτερεύσεων, με τις πολυήμερες εξορμήσεις να αποτελούν πλέον παρελθόν. Ετσι, σε ό,τι αφορά τη διάρκεια ενός ταξιδιού, οι περισσότεροι Ευρωπαίοι (36%) επιλέγουν να περάσουν λιγότερο από μία εβδομάδα (4-6 διανυκτερεύσεις) στον προορισμό τους, ενώ το 27% στοχεύει να μείνει 7-9 νύχτες.

Στην ίδια λογική, σε μια προσπάθεια περιορισμού των δαπανών στον προορισμό που επιλέγει τελικά, το 17% των ταξιδιωτών μειώνει τα έξοδα για ψώνια, το 15% αναζητά φθηνότερα εστιατόρια και το 15% επιλέγει φθηνότερα καταλύματα. Γι’ αυτό, άλλωστε, και τα πακέτα all inclusive έχουν ιδιαίτερη δυναμική και τη φετινή σεζόν, αφού με τον τρόπο αυτό οι ταξιδιώτες γνωρίζουν εκ των προτέρων το συνολικό κόστος των διακοπών τους.

Στο πλαίσιο μείωσης του κόστους των διακοπών, μάλιστα, με «αγκάθι» το υψηλό κόστος αεροπορικών και ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, οι ακτοπλοϊκές, έπειτα από επαφές με την ελληνική κυβέρνηση, αναμένεται να ανακοινώσουν σειρά εκπτώσεων και προσφορών στα εισιτήρια βασικών ακτοπλοϊκών γραμμών, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι θα προβλέπονται εκπτώσεις μέσω κάποιων οικογενειακών πακέτων και βελτίωση των επιδοτήσεων στα εισιτήρια στο πλαίσιο του προγράμματος Κοινωνικού Τουρισμού.

» Οι Γερμανοί

Ενα ακόμη «αγκάθι» της φετινής σεζόν είναι η μειωμένη κίνηση από τη γερμανική αγορά. Συγκεκριμένα, με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία του Air Data Tracker, του ψηφιακού κόμβου του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (INSETΕ), φέτος σε ό,τι αφορά την προσφορά διαθέσιμων αεροπορικών θέσεων καταγράφεται πτώση 6,3% από τη Γερμανία για το διάστημα Μαρτίου – Οκτωβρίου, με την Τουρκία να κερδίζει σταθερά έδαφος. Πάντως, οι επιχειρηματίες του κλάδου εκτιμούν ότι το «κενό» που αφήνουν φέτος οι Γερμανοί ταξιδιώτες μπορεί να καλυφθεί από άλλες δυναμικές αγορές, όπως η βρετανική και η ισραηλινή.

» Οι Ρώσοι

Στα «πλην» της σεζόν παραμένει και φέτος η απουσία των Ρώσων, κατά βάση, τουριστών λόγω των κυρώσεων και της απαγόρευσης των απευθείας πτήσεων μεταξύ της Ρωσίας και του μεγαλύτερου μέρους της Ε.Ε. που επέφερε ο πόλεμος στην Ουκρανία. Η απουσία των Ρώσων τα τελευταία δύο χρόνια είναι «ηχηρή» δεδομένου ότι πρόκειται για υψηλού εισοδηματικού επιπέδου ταξιδιώτες που δαπανούσαν μεγάλα χρηματικά ποσά στην Ελλάδα, ενισχύοντας τα συνολικά τουριστικά έσοδα.

» Ελλειψη εργαζομένων

Κοινός τόπος είναι ότι η έλλειψη εργαζομένων στον κλάδο αποτελεί ένα επιπλέον «αγκάθι» και για τη φετινή σεζόν, καθώς στην Ελλάδα το τελευταίο διάστημα στον κλάδο τουρισμού – επισιτισμού έχουν καταγραφεί πάνω από 70.000 κενές θέσεις εργασίας, πρόβλημα που διατηρείται με οριακή αύξηση και κατά την τρέχουσα τουριστική σεζόν, με κίνδυνο τούτο να επηρεάσει την παροχή των προσφερόμενων στους ταξιδιώτες υπηρεσιών.

ΕΚΘΕΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΤΑΞΙΔΙΩΝ 

Δημοφιλείς οι προορισμοί με καλή σχέση ποιότητας-τιμής

Η τουριστική ανάκαμψη της Ευρώπης διατηρεί τη δυναμική της, φτάνοντας περίπου το 95% των επιπέδων διεθνών τουριστικών αφίξεων το 2019.

Oι ταξιδιωτικές δαπάνες εξακολουθούν να έχουν προτεραιότητα σε σχέση με άλλες διακριτικές δαπάνες. Τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία δείχνουν ότι το ένα τέταρτο των αναφερόμενων ευρωπαϊκών προορισμών έχουν ξεπεράσει τα προ πανδημίας επίπεδα αφίξεων αλλοδαπών.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ταξιδίων (ETC) δημοσίευσε πριν από λίγες ημέρες την έκθεσή της «Ευρωπαϊκό Τουρισμός: Τάσεις & Προοπτικές» για το δεύτερο τρίμηνο του 2023, η οποία παρέχει μια ολοκληρωμένη ανάλυση των τελευταίων τουριστικών και μακροοικονομικών εξελίξεων της περιοχής.

Σχολιάζοντας την έκθεση, ο κ. Miguel Sanz, πρόεδρος της ETC, δήλωσε: «Οι τουριστικές στρατηγικές πρέπει να περιλάβουν τη διασπορά των ταξιδιών προκειμένου να υποστηρίξουν τους προορισμούς στην αντιμετώπιση του υπερπληθυσμού, ενώ παράλληλα διαδίδουν τα οφέλη του τουρισμού σε λιγότερο δημοφιλείς περιοχές. Ο τουρισμός μπορεί και πρέπει να αξιοποιηθεί ως κοινωνική, οικονομική και βιώσιμη δύναμη για το καλό». 

» Οι καταναλωτές καθοδηγούνται όλο και περισσότερο από τις τιμές: Αυτό το καλοκαίρι, πολλοί καταναλωτές θα λάβουν τις ταξιδιωτικές τους αποφάσεις έχοντας κατά νου το κόστος, καθώς οι ασθενέστερες οικονομικές συνθήκες ασκούν πίεση στους προϋπολογισμούς των ταξιδιωτών. Τα οικονομικά των νοικοκυριών και οι διακριτικές δαπάνες θα παραμείνουν τεταμένες κατά την περίοδο αιχμής των ταξιδιών στην Ευρώπη (Ιούνιος έως Αύγουστος), αλλά αυτό δεν πρέπει να εκτροχιάσει τη συνολική ανάκαμψη.

Οι ταξιδιώτες εξακολουθούν να παρουσιάζουν μεγάλη ζήτηση για ταξίδια παρά τα οικονομικά δεινά. Λαμβάνοντας υπόψη αυτό, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η ευαισθησία των τιμών θα συνεχίσει να ωφελεί τους προορισμούς που προσφέρουν μεγαλύτερη σχέση ποιότητας/τιμής. Πρόσφατα στοιχεία έως τον Μάιο δείχνουν ότι οι προορισμοί με σχέση ποιότητας-τιμής έχουν καλή απόδοση, με τη Σερβία (+27%), τη Βουλγαρία (+21%), το Μαυροβούνιο (+12%) και την Τουρκία (+9%) μεταξύ εκείνων που ηγούνται της ανάκαμψης. 

» Σε άνοδο η εναέρια κυκλοφορία: Η ανάκαμψη του όγκου της εναέριας κυκλοφορίας υστερούσε σε σχέση με τη ζήτηση των καταναλωτών σε όλη την Ευρώπη το 2022 και τις αρχές του 2023. Τα στοιχεία έως τον Ιούνιο να δείχνουν ότι η ανάκαμψη πλησιάζει τα επίπεδα πριν από την πανδημία. Αυτό μπορεί να αποδοθεί στην αυξημένη χωρητικότητα των αεροπορικών εταιριών τόσο σε ευρωπαϊκούς όσο και σε ξένους αερομεταφορείς, η οποία θα βγει στην αγορά εγκαίρως για τους καλοκαιρινούς μήνες αιχμής. Ο ευρωπαϊκός προγραμματισμός πτήσεων επιστρέφει στα προ-πανδημικά επίπεδα του 2019, με προγραμματισμένη χωρητικότητα θέσεων στο 96% αυτό το καλοκαίρι.

Μένει να δούμε αν η χωρητικότητα των αεροπορικών εταιριών μπορεί να καλύψει τη ζήτηση αυτό το καλοκαίρι. Ταυτόχρονα, οι πιθανές διακοπές από απεργίες των αερομεταφορών, οι ελλείψεις εργατικού δυναμικού και το κλείσιμο του εναέριου χώρου που σχετίζεται με τον πόλεμο εξακολουθούν να δημιουργούν μεγάλη αβεβαιότητα για τον κλάδο. 

» Οι ΗΠΑ οδηγούν την ανάκαμψη: Οι Αμερικανοί ταξιδιώτες που επωφελούνται από τις ευνοϊκές συναλλαγματικές ισοτιμίες οδηγούν όπως και την Ελλάδα στην ανάκαμψη πολλών ευρωπαϊκών προορισμών αυτό το καλοκαίρι. Τα πιο πρόσφατα στοιχεία δείχνουν ότι το 52% των προορισμών που αναφέρουν έχουν ξεπεράσει τα προ πανδημίας επίπεδα αφίξεων τουριστών στις ΗΠΑ μέχρι στιγμής φέτος. Με τον συνεχιζόμενο υψηλό πληθωρισμό και μια πιθανή ύφεση να επιβαρύνει τα αμερικανικά νοικοκυριά, η οικονομική προσιτότητα θα είναι βασικός παράγοντας στην επιλογή ταξιδιωτικού προορισμού από τους παραθεριστές στην Ευρώπη.

Προορισμοί της Νότιας Μεσογείου όπως η Πορτογαλία (+79%), η Τουρκία (+78%) και το Μαυροβούνιο (+43%) έχουν αναφέρει σημαντική αύξηση στις αφίξεις από την αγορά των ΗΠΑ.

monomaxos.gr
monomaxos.grhttp://monomaxos.gr
Ανακαλύψτε έναν κόσμο γνώσης και έμπνευσης στο Monomaxos, το ενημερωτικό μας ιστολόγιο. Εξερευνήστε συναρπαστικά άρθρα σε μια ποικιλία θεμάτων, από επιστήμη και τεχνολογία έως τρόπο ζωής και ταξίδια. Βυθιστείτε σε ενδιαφέρουσες πληροφορίες που θα σας φωτίσουν και θα σας διασκεδάσουν, με ένα μόνο κλικ.
RELATED ARTICLES

Leave a reply

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Most Popular

Recent Comments