“`html
Απώλεια μιας Εμβληματικής Περσόνας
Σε ηλικία 92 ετών απεβίωσε η Τζούλια Δημακοπούλου, μια εμβληματική μορφή της σύγχρονης ελληνικής τέχνης που άφησε ανεξίτηλο σημάδι στον καλλιτεχνικό κόσμο.
Η Γκαλερί Νέες Μορφές
Η Τζούλια Δημακοπούλου ίδρυσε τη γκαλερί Νέες Μορφές, η οποία λειτούργησε από το 1959 μέχρι το 2009. Επίσης, διετέλεσε διευθύντρια του Ινστιτούτου Σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης (ΙΣΕΤ), οργανισμού που έχει διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην προώθηση της σύγχρονης τέχνης στη μεταπολεμική Ελλάδα.
Σημαντική Συνεισφορά στην Τέχνη
Η Τζούλια Δημακοπούλου ήταν μια από τις πιο σημαντικές φυσιογνωμίες στον τομέα της τέχνης, που βοήθησε στην προβολή και ανάδειξη καλλιτεχνών. Στη γκαλερί της, παρουσίασε ατομικές εκθέσεις γνωστών αλλά και νέων καλλιτεχνών, καθώς και θεματικές εκθέσεις σε συνεργασία με αναγνωρισμένους ιστορικούς τέχνης και επιμελητές.
Διοργανώσεις και Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες
Οι εκθέσεις που διοργάνωσε συνοδεύονταν από ενημερωτικούς καταλόγους, διαλέξεις και συζητήσεις, με στόχο να μορφώσουν το κοινό και να καλλιεργήσουν μια κριτική στάση απέναντι στις καλλιτεχνικές εξελίξεις. Μέσα σε πέντε δεκαετίες, η γκαλερί Νέες Μορφές συνέβαλε καθοριστικά στη διαμόρφωση της σύγχρονης ελληνικής τέχνης.
Ίδρυση του ΙΣΕΤ
Η ίδρυση του ΙΣΕΤ αποτέλεσε ίσως τη μεγαλύτερη προσφορά της Τζούλιας Δημακοπούλου στην τέχνη. Ο σκοπός του είναι η συγκέντρωση αρχειακού υλικού για την καταγραφή της ελληνικής τέχνης από το 1945 μέχρι σήμερα, ώστε να διασωθεί η πολιτιστική κληρονομιά.
Βιογραφικές Πληροφορίες
Η Τζούλια Δημακοπούλου γεννήθηκε σε μια μεσοαστική οικογένεια που εγκαταστάθηκε στην Αθήνα το 1940. Σε πολύ μικρή ηλικία, άρχισε να μαθαίνει πιάνο και γαλλικά, αλλά οι συνθήκες του πολέμου δεν της επέτρεψαν να ολοκληρώσει τις σπουδές της όπως θα ήθελε. Έκανε αίτηση στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, αλλά δεν έγινε δεκτή, καθώς οι θέσεις προορίζονταν κυρίως για άντρες εκείνη την εποχή. Παρ’ όλα αυτά, εργάστηκε ως σχεδιάστρια στο Υπουργείο Συντονισμού.
Ταξίδια και Σπουδές στο Εξωτερικό
Πραγματοποίησε ένα ταξίδι στο Παρίσι, όπου πέρασε έξι μήνες εξερευνώντας την τέχνη. Στη συνέχεια, μετακόμισε στο Μιλάνο, όπου σπούδασε σκηνογραφία, ζωγραφική και μόδα, και αργότερα βρέθηκε στη Βενετία.
Συνάντηση με τον Κάρλο Σκάρπα
Στη Βενετία, είχε την ευκαιρία να γνωρίσει τον αρχιτέκτονα Κάρλο Σκάρπα, ο οποίος είχε μεγάλη επιρροή στη ζωή της. Μέσα από τις συζητήσεις τους, η Τζούλια εμπνεύστηκε να μάθει αρχιτεκτονικό σχέδιο και προοπτική, κάτι που της άνοιξε νέους ορίζοντες στην καριέρα της. Επέστρεψε στην Ιταλία με υποτροφία για να σπουδάσει ζωγραφική και ιστορία της τέχνης, ολοκληρώνοντας μια πορεία που την καθόρισε ως μια από τις πιο σημαντικές μορφές της ελληνικής τέχνης.
“`