Οι ένορκοι αποφάσισαν να επιδικάσουν 116 εκατομμύρια δολάρια στην οικογένεια ενός εκ των πέντε θυμάτων που σκοτώθηκαν σε μια πτήση ελικοπτέρου χωρίς πόρτα, το οποίο κατέπεσε και βυθίστηκε στον ποταμό Ιστ Ρίβερ στη Νέα Υόρκη, αφήνοντας τους επιβάτες εγκλωβισμένους στις ζώνες ασφαλείας τους. Η απόφαση ελήφθη την Πέμπτη, στο πλαίσιο της αγωγής που κατατέθηκε για τον θάνατο του 26χρονου Τρέβορ Κάντιγκαν, ο οποίος συμμετείχε στην καταδικασμένη πτήση τον Μάρτιο του 2018.
Η έρευνα του Εθνικού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών (NTSB) κατέδειξε ότι οι πέντε επιβάτες, συμπεριλαμβανομένου του Κάντιγκαν, του Μπράιαν ΜακΝτάνιελ, της Κάρλα Βαγιέχος Μπλάνκο, του Τρίσταν Χίλ και του Ντάνιελ Τόμσον, δεν κατάφεραν να απελευθερωθούν από τις ζώνες τους και πνίγηκαν. Αντίθετα, ο πιλότος, ο οποίος φορούσε ζώνη ασφαλείας, κατάφερε να απελευθερωθεί και να επιβιώσει.
Ο δικηγόρος της οικογένειας, Gary C. Robb, χαρακτήρισε την κατάσταση «παγίδα θανάτου», αναφέροντας ότι οι ζώνες ασφαλείας που χρησιμοποιούνταν ήταν σχεδιασμένες για εργαζόμενους σε οικοδομές και όχι για αεροπορική χρήση. Επίσης, τόνισε ότι οι εταιρείες παραπλάνησαν το κοινό σχετικά με την ασφάλεια και την ικανότητα διαφυγής σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
Η FlyNYON, η εταιρεία που οργάνωσε την πτήση, επιδικάστηκε το 42% της ευθύνης, ενώ η Liberty Helicopters, ιδιοκτήτρια του ελικοπτέρου και προμηθευτής του πιλότου, κατηγορήθηκε για το 38%. Το 20% της ευθύνης ανέλαβε η Dart Aerospace, η οποία κατασκεύασε μια συσκευή επίπλευσης που απέτυχε να λειτουργήσει σωστά κατά τη διάρκεια της συντριβής.
Σύμφωνα με τους ομοσπονδιακούς ερευνητές, το ελικόπτερο έπεσε στον ποταμό Ιστ Ρίβερ όταν ένας ιμάντας επιβατών πιάστηκε σε έναν διακόπτη διακοπής καυσίμων, ο οποίος σταμάτησε τον κινητήρα, με αποτέλεσμα το ελικόπτερο να αρχίσει να βυθίζεται μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα.
Πώς συνέβη η τραγωδία
Η FlyNYON προωθούσε τις πτήσεις της ως ευκαιρίες για «selfies με αθλητικά παπούτσια», με εικόνες των επιβατών να κρέμονται πάνω από το Μανχάταν, ενώ απέφευγε να χρησιμοποιεί όρους όπως «αεροπορική περιήγηση» για να διατηρήσει μια πιστοποίηση με λιγότερο αυστηρά πρότυπα ασφαλείας. Ο NTSB κατηγόρησε την εταιρεία για την εγκατάσταση ιμάντων διαφυγής που ήταν δύσκολοι στη χρήση και για την εκμετάλλευση ενός ρυθμιστικού κενού.
Η οικογένεια ζητά δικαιοσύνη
Ο πατέρας του Κάντιγκαν, Τζέρι Κάντιγκαν, δημοσιογράφος του ραδιοτηλεοπτικού σταθμού του Ντάλας, πέθανε τον Ιούλιο κατά τη διάρκεια της δίκης, χωρίς να δει την ολοκλήρωση της διαδικασίας. Ο δικηγόρος Robb δήλωσε ότι οι γονείς του Κάντιγκαν έκαναν μήνυση με την ελπίδα να σταματήσουν τις πτήσεις χωρίς πόρτες, καθώς οι πιθανότητες επιβίωσης σε πτώση ελικοπτέρου είναι εξαιρετικά χαμηλές.
Μετά τη συντριβή, η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας απαγόρευσε προσωρινά τις πτήσεις doors-off με σφιχτές ζώνες συγκράτησης, και οι πτήσεις επαναλήφθηκαν αργότερα με αυστηρότερες απαιτήσεις για τα συστήματα συγκράτησης.