Η παρέμβαση ορισμένων γονέων στην εκπαιδευτική διαδικασία έχει προκαλέσει την οργή αρκετών εκπαιδευτικών. Συχνά, οι γονείς καλούν τα παιδιά τους ή τους στέλνουν μηνύματα κατά τη διάρκεια του μαθήματος, γεγονός που αποσπά την προσοχή τους.
Ανησυχίες εκπαιδευτικών
Σύμφωνα με έρευνα του EdWeek Research Center, που διεξήχθη τον Ιούνιο σε 868 εκπαιδευτικούς, διευθυντές και περιφερειακούς διοικητές, περίπου το 20% δηλώνει ότι οι γονείς παρακολουθούν εξ αποστάσεως τους φορητούς υπολογιστές των παιδιών τους τουλάχιστον μία φορά το μήνα κατά τη διάρκεια των μαθημάτων. Υπάρχουν διάφορες τεχνολογίες που επιτρέπουν στους γονείς να ελέγχουν τη διαδικτυακή δραστηριότητα των παιδιών τους, καθώς και τις οθόνες των σχολικών τους λάπτοπ.
Εμπειρίες καθηγητών
Η καθηγήτρια Αγγλικών Liz Shulman από το Ιλινόις αποκάλυψε ότι δεν είχε συνειδητοποιήσει την παρέμβαση των γονέων μέχρι που της το ανέφεραν την προηγούμενη σχολική χρονιά. «Οι γονείς ανησυχούσαν μήπως τα παιδιά τους παίζουν βιντεοπαιχνίδια, γι’ αυτό παρακολουθούσαν για να διασφαλίσουν ότι παραμένουν συγκεντρωμένα», είπε σε συνέντευξή της στο Education Week.
Αν και η Shulman κατανοεί τις προθέσεις των γονέων, η πρακτική αυτή την κάνει να αισθάνεται άβολα. «Πιστεύω στην ιερότητα της τάξης ως χώρου όπου οι μαθητές μπορούν να ρισκάρουν ακαδημαϊκά και να εκφράζονται ελεύθερα», τόνισε.
Ανησυχεί ότι οι μαθητές της μπορεί να συγκρατηθούν ή να προσεγγίσουν διαφορετικά τις εργασίες τους αν πιστεύουν ότι τους παρακολουθούν οι γονείς τους, ενώ υπάρχει και κίνδυνος παρερμηνείας των μαθημάτων από τους γονείς που παρακολουθούν μόνο αποσπασματικά.
Επιπτώσεις της γονικής παρέμβασης
Η συνεχής παρακολούθηση των παιδιών από τους γονείς μπορεί να διαταράξει τη διαδικασία της μάθησης. Οι εκπαιδευτικοί αναφέρουν ότι οι γονείς έχουν καταστεί σημαντική πηγή απόσπασης της προσοχής κατά τη διάρκεια των μαθημάτων. Σχεδόν το 75% των εκπαιδευτικών δηλώνει ότι αυτή η συμπεριφορά προκαλεί περισπασμούς τουλάχιστον μία φορά το μήνα, ενώ το 17% αναφέρει περισπασμούς πολλές φορές την εβδομάδα.
Κάποιοι ειδικοί θεωρούν ότι αυτή η ανάγκη των γονέων να παρακολουθούν τα παιδιά τους είναι κατάλοιπο της πανδημίας, όταν είχαν τη δυνατότητα να παρακολουθούν τις δραστηριότητές τους στο σπίτι.
Προτάσεις για τους εκπαιδευτικούς
Ο Aaron Pallas, καθηγητής κοινωνιολογίας και εκπαίδευσης στο Teachers College του Πανεπιστημίου Columbia, προτείνει στους εκπαιδευτικούς να συζητήσουν με τους γονείς για να κατανοήσουν τους λόγους πίσω από αυτή τη συμπεριφορά. Ίσως ανησυχούν ότι τα παιδιά τους δεν είναι συγκεντρωμένα ή έχουν απορίες για το περιεχόμενο που διδάσκεται στην τάξη. Διερευνώντας τα κίνητρα των γονέων, τα σχολεία μπορούν να αντιμετωπίσουν τις ρίζες του προβλήματος.
Ωστόσο, η επικοινωνία των γονέων με τα παιδιά τους μέσω κινητών τηλεφώνων κατά τη διάρκεια των μαθημάτων παραμένει ένα μεγαλύτερο ζήτημα για τα σχολεία, σε σύγκριση με την παρακολούθηση των υπολογιστών.