Πριν από τις εκλογές και τη νίκη του Τραμπ, οι δημοσκοπήσεις επικεντρώθηκαν ιδιαίτερα σε ένα δημογραφικό στοιχείο: τους νέους άνδρες. Αυτή η ομάδα, συχνά δύσκολα προσβάσιμη στα πολιτικά δεδομένα, φάνηκε να δείχνει μια σημαντική στροφή προς τον Ντόναλντ Τραμπ, απομακρυνόμενη από τις προοδευτικές απόψεις που εκπροσωπούν οι νεαρές γυναίκες.
Ανάλυση από ειδικούς
Ο Ρίτσαρντ Ριβς, πρόεδρος του Αμερικανικού Ινστιτούτου για τα αγόρια και τους άνδρες, έχει γίνει περιζήτητος από τα ΜΜΕ, καθώς οι δημοσιογράφοι αναζητούν πληροφορίες για τις ανησυχίες και τα κίνητρα των ανδρών ψηφοφόρων της γενιάς Ζ. Το 2023, το Ινστιτούτο ξεκίνησε ερευνητικές πρωτοβουλίες για τη βελτίωση της εκπαίδευσης, της ψυχικής υγείας και της επαγγελματικής ζωής των ανδρών.
Πριν από τις εκλογές, ο Ριβς είχε τονίσει στον Guardian την αδυναμία των Δημοκρατικών να απευθυνθούν άμεσα στους άνδρες σχετικά με την πολιτική τους γραμμή. Επισήμανε ότι τα δεδομένα της εκπαίδευσης δείχνουν ότι λιγότεροι άνδρες αποφοιτούν από το πανεπιστήμιο και οι βαθμολογίες τους σε τυποποιημένα τεστ επιδεινώνονται. Επίσης, ανέφερε την επιδείνωση της ψυχικής υγείας, τη μοναξιά και την κρίση αυτοκτονιών μεταξύ αυτής της ομάδας, καθώς και την έλλειψη διάθεσης των Δημοκρατικών να αντιμετωπίσουν αυτά τα ζητήματα.
Με την υποστήριξη των ανδρών να είναι σημαντική για τον Τραμπ, ο Ριβς κατανοεί γιατί τόσοι πολλοί επέλεξαν να ψηφίσουν Ρεπουμπλικανούς. Στην ανάλυσή του, τόνισε ότι το φύλο διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στις εκλογές, αλλά όχι με τον τρόπο που θα περίμενε κανείς.
Η Καμάλα Χάρις και οι γυναίκες ψηφοφόροι
Η αρχική προσδοκία ήταν ότι θα παρατηρούσαμε μια στροφή προς τον Τραμπ μεταξύ των ανδρών και μια αντίστοιχη στροφή προς την Καμάλα Χάρις στις γυναίκες. Ωστόσο, μόνο το μισό αυτής της πρόβλεψης επιβεβαιώθηκε. Ο Ριβς ανέφερε ότι η καμπάνια Χάρις-Γουάλτς θα μπορούσε να είχε εστιάσει περισσότερο σε μια πολιτική ατζέντα που θα απευθυνόταν στους άνδρες, αλλά τελικά δεν το έκανε.
Αντίθετα, οι Ρεπουμπλικάνοι προσέφεραν μια υποστηρικτική στάση προς τους άνδρες, λέγοντας: «Σας αναγνωρίζουμε, δεν μας ενοχλεί που είστε άντρες, μας αρέσετε». Ο Ριβς τόνισε ότι η αποτυχία των Δημοκρατικών να κερδίσουν τις ψήφους των νεαρών ανδρών οφειλόταν στο ότι δεν προσπάθησαν αρκετά γι’ αυτούς. Στο τέλος, οι Δημοκρατικοί δεν τα πήγαν καλά μεταξύ των γυναικών για να αντισταθμίσουν τις απώλειές τους από τους άνδρες.
Η στρατηγική των Ρεπουμπλικανών
Οι Ρεπουμπλικάνοι καλλιέργησαν τη δυσαρέσκεια με μια στρατηγική που απευθυνόταν στους άνδρες. Μια διαφήμιση τους δήλωνε: «Κάνατε τα πάντα σωστά στη ζωή σας, πήγατε στο πανεπιστήμιο, βρήκατε δουλειά, και τώρα οι Δημοκρατικοί και οι γυναίκες θέλουν να σας κρατήσουν πίσω». Οι άνδρες άκουγαν από τη Δεξιά ότι έχουν προβλήματα, ενώ η Αριστερά τους έλεγε ότι αυτοί είναι το πρόβλημα. Έτσι, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι περισσότεροι άνδρες ψήφισαν Ρεπουμπλικανούς.
Η επίδραση των νέων μέσων
Μια άλλη στρατηγική που χρησιμοποίησαν οι Ρεπουμπλικάνοι ήταν η προσέγγιση μέσω νέων μέσων ενημέρωσης και podcasts. Στο «The Joe Rogan Experience», ο Τραμπ, παρά τις περίεργες απόψεις του, φαινόταν πιο προσιτός, προσφέροντας μια αίσθηση ανθρωπιάς. Η προσθήκη χιούμορ και ειρωνείας τον έκανε να φαίνεται λιγότερο μισητός για πολλούς άνδρες.
Συμπεράσματα
Η στρατηγική νίκης του Τραμπ βασίστηκε στο ότι είπε στους άνδρες αυτά που ήθελαν να ακούσουν, κινητοποιώντας μια δημογραφική ομάδα που δεν συμμετείχε συχνά στις εκλογές. Επίσης, εκμεταλλεύτηκε την αίσθηση ότι οι Δημοκρατικοί τους θεωρούν πρόβλημα, παρουσιάζοντας τον εαυτό του ως σκληρό και δυναμικό ηγέτη που θα υπερασπιστεί τα δικαιώματα των ανδρών να διατηρήσουν την αρρενωπότητά τους.
Όπως δήλωσε ο Έλον Μασκ την ημέρα των εκλογών: «Το ιππικό έφτασε».