Η Lufthansa πραγματοποίησε ένα πείραμα που τράβηξε την προσοχή αρκετών αεροπορικών εταιρειών. Χρησιμοποίησε ένα συνθετικό υλικό που μιμείται το δέρμα του καρχαρία, με σκοπό να κάνει τα αεροπλάνα της πιο αεροδυναμικά και να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Futurism, το συνθετικό δέρμα καρχαρία χρησιμοποιείται ήδη σε πάνω από δώδεκα αεροσκάφη της Lufthansa και των θυγατρικών της. Αυτά τα αεροπλάνα έχουν πετάξει ήδη πάνω από 100.000 ώρες με το νέο αυτό υλικό.
Η μοναδικότητα του δέρματος του καρχαρία
Στο παρελθόν, το δέρμα του καρχαρία έχει χρησιμοποιηθεί ως γυαλόχαρτο λόγω των μικρών V-shaped λέπιων του, γνωστών ως πλακοειδή λέπια ή δερματικά δόντια. Αυτά τα λέπια είναι τοποθετημένα με τέτοιο τρόπο ώστε να μειώνουν την αντίσταση του νερού όταν ο καρχαρίας κολυμπά. Χάρη σε αυτές τις ιδιότητες, τα τελευταία χρόνια γίνονται πειραματισμοί με συνθετικά υλικά σε διάφορους τομείς, όπως στις στολές κολύμβησης, στα πλοία και τώρα στις αεροπορικές μεταφορές.
Πριν την εφαρμογή αυτού του υλικού στα αεροπλάνα, είναι σημαντικό να ληφθούν υπόψη παράγοντες όπως το σχήμα, το μέγεθος και η διάταξη των οδοντωτών στοιχείων, καθώς αυτοί μπορούν να επηρεάσουν την αεροδυναμική απόδοση. Οποιοσδήποτε συνδυασμός αυτών μπορεί να έχει διαφορετικά αποτελέσματα, ειδικά όταν συγκρίνουμε το νερό με τον αέρα.
Μείωση εκπομπών CO2
Η τεχνολογία που εφαρμόζει η Lufthansa φαίνεται να έχει αρκετά σημαντικά οφέλη. Τέσσερα Boeing θα καλυφθούν με περίπου 836 τετραγωνικά μέτρα του υλικού AeroSHARK, το οποίο αναμένεται να μειώσει την αντίσταση κατά περίπου 1%. Παρόλο που αυτή η ποσοστία φαίνεται μικρή, η διαφορά που θα προκύψει από πολλές πτήσεις είναι εντυπωσιακή.
Σύμφωνα με την εταιρεία, μέσα σε τέσσερα χρόνια, κάθε αεροσκάφος αναμένεται να εξοικονομήσει περίπου 8.300 τόνους CO2 – ποσότητα ισοδύναμη με 46 πτήσεις από τη Βιέννη προς τη Νέα Υόρκη.
Εκτός από τα τέσσερα νέα αεροσκάφη που θα είναι έτοιμα τον Μάρτιο, η Lufthansa έχει εξοπλίσει άλλες 17 μονάδες με την τεχνολογία AeroSHARK. Αυτές περιλαμβάνουν 12 Boeing 777-200ER που διαχειρίζεται η SWISS, ένα Boeing 747-400 της Lufthansa και τέσσερα αεροσκάφη φορτίου B777F της Lufthansa Cargo.
Η εφαρμογή του «δέρματος καρχαρία» από μόνη της δεν θα οδηγήσει την αεροπορική βιομηχανία σε μηδενικές εκπομπές CO2 – στόχος που έχουν θέσει πολλές μεγάλες εταιρείες έως το 2050 – όμως σίγουρα θα συμβάλει στην προσπάθεια.