Τα μέλη του πληρώματος του επιβατικού αεροσκάφους που συνετρίβη στις 9 Αυγούστου στη Βραζιλία, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους και οι 62 επιβαίνοντες, ανέφεραν ότι αντιμετώπιζαν πρόβλημα με το σύστημα αποπάγωσης λίγο πριν από την τραγωδία, σύμφωνα με ένα προκαταρκτικό πόρισμα που δημοσιεύθηκε την Παρασκευή από ερευνητές.
Η συντριβή του διπλού κινητήρα αεροσκάφους κατασκευής της γαλλοϊταλικής εταιρίας ATR είναι η πιο σοβαρή αεροπορική τραγωδία που έχει συμβεί στη Βραζιλία τα τελευταία 17 χρόνια.
Το αεροπλάνο της εταιρίας Voepass πραγματοποιούσε πτήση από την Κασκαβέλ, στην πολιτεία Παρανά του Νότου, προς το διεθνές αεροδρόμιο Γκουαρούλιους στο Σάο Πάολο.
Κατέπεσε στο Βινιέντου, περίπου 80 χιλιόμετρα βορειοδυτικά του Σάο Πάολο, και έπεσε σε έναν κήπο συγκροτήματος κατοικιών, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους οι 58 επιβάτες και τα τέσσερα μέλη του πληρώματος.
Σοκαριστικά βίντεο της πτώσης
Βίντεο που κατέγραψαν αυτόπτες μάρτυρες και διαδόθηκαν γρήγορα στα κοινωνικά δίκτυα, δείχνουν το αεροσκάφος να πέφτει ελεύθερα προς το έδαφος.
Το ATR 72 έπεσε 4.000 μέτρα σε μόλις ένα λεπτό.
🚨🇧🇷Σοβαρή πτώση αεροσκάφους στη Βραζιλία!
Αναμένονται οι νεκροί 58 επιβάτες και 4 μέλη του πληρώματος!
Το αεροπλάνο εξερράγη κοντά σε κατοικίες, αλλά ελπίζουμε ότι δεν υπάρχουν θύματα στο έδαφος.
Περισσότερες ενημερώσεις σύντομα! pic.twitter.com/tgX4MS29ig
— James Rizk (@JamesRizk1) 9 Αυγούστου 2024
Αναφορές από την έρευνα
Σχεδόν έναν μήνα μετά το ατύχημα, δημοσιοποιήθηκε το προκαταρκτικό πόρισμα από τη βραζιλιάνικη αρχή ερευνών. Στην αναφορά τονίζεται ότι ο αποτυπωτής ήχων από την καμπίνα των πιλότων (το ένα από τα δύο λεγόμενα ‘μαύρα κουτιά’) κατέγραψε πως τα μέλη του πληρώματος ανέφεραν πρόβλημα στο σύστημα αποπάγωσης των φτερών.
Μέχρι ένα λεπτό πριν από την πτώση, ακούγεται ο συγκυβερνήτης να λέει ότι είχε συγκεντρωθεί «πολύς πάγος» στα φτερά του αεροσκάφους, δήλωσε το Κέντρο Ερευνών και Πρόληψης Αεροναυτικών Ατυχημάτων της Βραζιλίας (CENIPA). Επιπλέον, αναφέρεται ότι η πτήση γινόταν σε «ακραίες συνθήκες σχηματισμού πάγου».
Ωστόσο, δεν είναι ακόμη δυνατό να επιβεβαιωθεί αν το δυστύχημα προήλθε από το πρόβλημα του συστήματος αποπάγωσης.
Ο Μαρσέλου Μορένου, εκπρόσωπος του CENIPA, επισήμανε σε συνέντευξη τύπου ότι είναι ακόμη πολύ νωρίς για να επιβεβαιωθεί αν η συντριβή οφειλόταν στο πρόβλημα του συστήματος αποπάγωσης. «Ακόμη δεν μπορούμε να καθορίσουμε την κατεύθυνση της έρευνας» δήλωσε χαρακτηριστικά.
Σύμφωνα με τις βραζιλιάνικες αρχές πολιτικής αεροπορίας και τον CENIPA, το αεροσκάφος, το οποίο είχε τεθεί σε υπηρεσία το 2010, πληρούσε όλους τους κανονισμούς και είχε όλες τις απαραίτητες άδειες.
Η Voepass, που ιδρύθηκε το 1995 και αρχικά ονομαζόταν Passaredo, διαθέτει ένα στόλο 15 αεροσκαφών και κατέχει την τέταρτη θέση στην αγορά εσωτερικών πτήσεων της Βραζιλίας, σύμφωνα με την ίδια την εταιρεία.
Η πιο πρόσφατη μεγάλη αεροπορική τραγωδία στη Βραζιλία είχε συμβεί το 2007, όταν ένα Airbus A320 της βραζιλιάνικης εταιρίας TAM βγήκε από τον διάδρομο κατά την προσγείωση στο αεροδρόμιο Κονγκόνιας του Σάο Πάολο και συντρίφθηκε σε αποθήκη φορτίου, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν 187 επιβάτες και 12 άτομα στο έδαφος.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ