14.9 C
Athens
Παρασκευή, 15 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΕνδιαφέρον ΘέματαΑς Παύσουμε να Εκδίδουμε ΠΡΟΣΚΛΗΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΝΕΚΡΟΥΣ!

Ας Παύσουμε να Εκδίδουμε ΠΡΟΣΚΛΗΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΝΕΚΡΟΥΣ!

Δυστυχώς, μέχρι σήμερα, οι νεκροί από τροχαία ατυχήματα στην Κρήτη ανέρχονται σε 51, με τους περισσότερους από αυτούς να είναι νέοι άνθρωποι.

Ο Πρόεδρος του Εθελοντικού Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων στο Ηράκλειο, Γιάννης Λιονάκης, αναφέρει ότι οι θάνατοι στην άσφαλτο της Κρήτης έχουν αυξηθεί κατά 90% σε σύγκριση με το 2023.

Συνολικά, τα τελευταία 10 χρόνια, οι νεκροί από τροχαία φτάνουν τους 549.

Μόνο το 2024, ο ΒΟΑΚ καταγράφει τους περισσότερους θανάτους της τελευταίας δεκαετίας, κάτι που δείχνει την επιτακτική ανάγκη για βελτιώσεις στην υποδομή.

Η κατάσταση αυτή είναι αποτέλεσμα της καθυστέρησης που παρατηρείται εδώ και δεκαετίες όσον αφορά τις αναγκαίες παρεμβάσεις στον υπάρχοντα ΒΟΑΚ, αλλά και την ανέγερση του Νέου ΒΟΑΚ.

Ο υφιστάμενος ΒΟΑΚ κατασκευάστηκε κατά την περίοδο της Χούντας, με σκοπό να συνδέσει την Αμερικανική Βάση της Σούδας με τη βάση στις Γούρνες Ηρακλείου. Τότε, εξυπηρετούσε περίπου 50.000 έως 55.000 αυτοκίνητα που κινούνταν σε χαμηλές ταχύτητες, λόγω των περιορισμένων δυνατοτήτων των αυτοκινήτων της εποχής.

Σήμερα, ωστόσο, περίπου 302.779 αυτοκίνητα κυκλοφορούν στον ίδιο δρόμο, με οδηγούς που συχνά μετατρέπουν τα οχήματά τους σε κινητούς χώρους εργασίας, λόγω των απαιτήσεων της σύγχρονης ζωής.

Αξιοσημείωτο είναι ότι σχεδόν τα μισά από αυτά τα αυτοκίνητα, περίπου 130.000, είναι Rent a Car, με ξένους οδηγούς που δεν γνωρίζουν τις ιδιαιτερότητες του παλαιωμένου ΒΟΑΚ και τις συνθήκες οδήγησης στην περιοχή.

Η Κρήτη διαθέτει τον μεγαλύτερο αριθμό Rent a Car στην Ευρώπη, γεγονός που εντείνει τα προβλήματα στο οδικό δίκτυο.

Η κατάσταση του οδικού δικτύου της Κρήτης είναι ανησυχητική, καθώς οι δείκτες δείχνουν ότι, ενώ η Πελοπόννησος έχει έκταση 2,6 φορές μεγαλύτερη από αυτή της Κρήτης, οι κάτοικοί της αντιστοιχούν στο 86% των κατοίκων της Κρήτης, ενώ τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Πελοπόννησο είναι μόλις το 81% των αυτοκινήτων της Κρήτης.

Το νέο αεροδρόμιο Καστελίου αναμένεται να λειτουργήσει το 2027, με στόχο να τριπλασιάσει τον αριθμό των επισκεπτών στην Κρήτη. Ακόμα και αν δεν επιτευχθεί πλήρως αυτός ο στόχος, η αύξηση των επισκεπτών θα είναι σίγουρη, με τις εκτιμήσεις να δείχνουν αύξηση 1.2 έως 1.5 φορές μέχρι το 2032.

Η κλιματική κρίση και η παλαιότητα του οδοστρώματος θα δυσκολέψουν περαιτέρω την οδήγηση στο ΒΟΑΚ, με αποτέλεσμα οι κυβερνητικές αποφάσεις να παραμένουν αναποτελεσματικές. Όπως και στο αεροδρόμιο Ηρακλείου, υπάρχει η σκέψη ότι «γιατί να ξοδέψουμε χρήματα, αφού θα κατασκευάσουμε τον νέο ΒΟΑΚ;»

Η έλλειψη σήμανσης και φωτισμού στην Κρήτη, καθώς και οι κακές καιρικές συνθήκες, προσθέτουν στην επικινδυνότητα του οδικού δικτύου. Η έλλειψη προστατευτικών μέτρων για τους οδηγούς μοτοσικλετών και οι συνθήκες που επικρατούν σε πανηγύρια και εκδηλώσεις, όπου η οδική συνείδηση είναι ανύπαρκτη, οδηγούν σε καθημερινά ατυχήματα.

Οι βαριά τραυματίες είναι σε χειρότερη κατάσταση από τους νεκρούς, καθώς υποφέρουν από μόνιμες βλάβες, επιβαρύνοντας τις οικογένειές τους και το κράτος. Η Κρήτη, ως η πρώτη τουριστική περιοχή της Ελλάδας, έχει υποστεί αδιαφορία από τις κυβερνήσεις, με αποτέλεσμα το οδικό δίκτυο να είναι το «αποπαίδι» των κυβερνητικών πολιτικών.

Αν δεν υπήρχε η Κρήτη, η Πελοπόννησος δεν θα είχε τις υψηλές ξενοδοχειακές τιμές και τις πληρότητες που απολαμβάνει σήμερα. Με τον νέο ΒΟΑΚ, η κατάσταση στο ανατολικό Ρέθυμνο αναμένεται να επιδεινωθεί, παρά τις τοπικές προτάσεις για βελτίωση.

Ας σταματήσουμε να θεωρούμε δεδομένες τις ανθρωποθυσίες στο βωμό της ασφάλτου και ας αναλάβουμε όλοι πρωτοβουλίες για να σώσουμε ανθρώπινες ζωές, ιδιαίτερα νέων.

Πηγή: goodnet.gr

Monomaxos News
Monomaxos Newshttps://monomaxos.gr
Monomaxos Ενημερωθείτε με τα τελευταία νέα, εμπεριστατωμένα άρθρα και αναλύσεις. Η αξιόπιστη πηγή σας για ποιοτικό περιεχόμενο στην Ελλάδα.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Δημοφιλέστερο

Πρόσφατα σχόλια