Στις 4 Σεπτεμβρίου, ένα 14χρονο κορίτσι στη Νέα Φιλαδέλφεια τραυματίστηκε ελαφρά από μια τσιμεντένια κολόνα που έπεσε πάνω του. Ο δήμαρχος της περιοχής, Γιάννης Τομπούλογλου, δήλωσε ότι η κολόνα ήταν σε κακή κατάσταση.
Δεκαπέντε ημέρες αργότερα, η ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες Ανώνυμη Εταιρεία) δημοσίευσε μια αναλυτική ανακοίνωση σχετικά με το περιστατικό, το οποίο ευτυχώς δεν είχε μοιραία συνέπεια. Στην ανακοίνωση, αναφέρεται ότι η κολόνα ανήκε στο εναέριο δίκτυο των τρόλεϊ και τονίζεται ότι η πτώση της οφείλεται σε «μεγάλες ελκτικές δυνάμεις που ασκήθηκαν στο επίτονο, το οποίο είχε αγκιστρωθεί στις κεραίες του τρόλεϊ».
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΟΣΥ, η Επιτροπή που συστάθηκε για την έρευνα του συμβάντος διαπίστωσε ότι η πτώση του στύλου οφείλεται σε υπερβολικές ελκτικές δυνάμεις. Αναλυτικά, αναφέρεται ότι το επίτονο ξεπέρασε το όριο θραύσης του, το οποίο είναι 3,5 τόνοι, με αποτέλεσμα να κοπεί. Η Επιτροπή εκτίμησε ότι η δύναμη που ασκήθηκε στο επίτονο ήταν πολύ μεγαλύτερη από το όριο θραύσης του.
Επιπλέον, η ΟΣΥ αναφέρει ότι το έργο για την αντικατάσταση του δικτύου των στύλων είχε ενταχθεί στο ΕΣΠΑ το 2011, αλλά δεν ολοκληρώθηκε ποτέ. Η εταιρεία που ανέλαβε την εργολαβία δεν διέθετε το απαραίτητο προσωπικό και τα μέσα για να φέρει εις πέρας το έργο, με αποτέλεσμα το έργο να απενταχθεί από τη χρηματοδότηση του ΕΣΠΑ το 2015.
Η ανακοίνωση συνεχίζει με λεπτομέρειες για την πορεία της εργολαβίας και την τρέχουσα κατάσταση. Η ΟΣΥ έχει αναλάβει ελέγχους στο δίκτυο και προχωρά σε επισκευές ή αντικαταστάσεις στύλων όπου χρειάζεται. Επίσης, έχουν συλλεχθεί στοιχεία για τη σύνταξη νέων διαγωνισμών για την επισκευή και αντικατάσταση των στύλων στήριξης του εναέριου ηλεκτρικού δικτύου.
Ακολουθεί η αναλυτική ανακοίνωση της Ο.ΣΥ.
«Το πόρισμα της Επιτροπής αναφέρει ότι η πτώση του στύλου προήλθε από μεγάλες ελκτικές δυνάμεις που ασκήθηκαν στο επίτονο, το οποίο αγκιστρώθηκε στις κεραίες του τρόλεϊ. Η δύναμη αυτή υπερέβη το όριο θραύσης του επίτονου, με αποτέλεσμα την κοπή του. Η Επιτροπή διαπίστωσε ότι η δύναμη που ασκήθηκε ήταν πολύ μεγαλύτερη από το όριο θραύσης του, γεγονός που οδήγησε στην αναδίπλωση του στύλου προς την κατεύθυνση κίνησης του οχήματος.»
«Η διαδικασία για την ολοκλήρωση του έργου συνεχίζεται και, σύμφωνα με τον προγραμματισμό, αναμένεται να προκηρυχθεί νέος διαγωνισμός μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου 2024.»