Ο Ζακ (ντραμς – γεννημένος το 1985), ο Τέιλορ (πλήκτρα – 1983) και ο Άιζακ Χάνσον (κιθάρα – γεννημένος το 1980) έκαναν την εμφάνισή τους στα μέσα της δεκαετίας του ’90, παίζοντας την αγαπημένη τους μουσική με έντονη κιθαριστική διάθεση. Το “Mmmbop” ήταν το πρώτο τους μεγάλο χιτ, που κυκλοφόρησε το 1997 και, αν και δεν είχε κάποιο ιδιαίτερο μήνυμα, ακριβώς αυτή η απλότητα το έκανε επιτυχία. Ήταν τρεις έφηβοι που «τα έσπαγαν» και κατάφεραν να μας πείσουν με τη χαλαρή τους προσέγγιση στην ποπ μουσική.
Η αρχή της καριέρας τους
Αμέσως μετά την επιτυχία του “Mmmbop”, οι Hanson κυκλοφόρησαν το άλμπουμ “Middle of Nowhere”, προσπαθώντας να εκμεταλλευτούν το παγκόσμιο hype γύρω από το όνομά τους. Το άλμπουμ έγινε πλατινένιο σε πολλές χώρες και οι Hanson αναδείχθηκαν σε είδωλα των εφήβων, με το “MMMBop” να παραμένει ένα από τα πιο εμβληματικά pop hits της δεκαετίας του ’90.
Η πορεία μετά την πρώτη επιτυχία
Στη συνέχεια, οι Hanson επιχείρησαν να αποδείξουν ότι δεν ήταν απλώς “one-hit wonder”. Το 2000, κυκλοφόρησαν το δεύτερο άλμπουμ τους, “This Time Around”, το οποίο παρουσίασε έναν πιο ώριμο ήχο, εστιάζοντας σε rock και soul επιρροές. Παρά τις καλές κριτικές και την επιτυχία του ομότιτλου κομματιού, δεν κατάφερε να φτάσει την εμπορική επιτυχία του “Middle of Nowhere”. Αν και οι προσδοκίες ήταν υψηλές, οι Hanson δεν ήξεραν πώς να δημιουργήσουν ένα νέο “Mmmbop”.
Δημιουργική ελευθερία με την 3CG Records
Το 2003, οι Hanson ίδρυσαν τη δική τους δισκογραφική εταιρεία, την 3CG Records, προκειμένου να αποκτήσουν μεγαλύτερη δημιουργική ελευθερία. Το 2004, κυκλοφόρησαν το άλμπουμ “Underneath”, το οποίο γνώρισε επιτυχία ως ανεξάρτητη παραγωγή, με το single “Penny & Me” να κατακτά υψηλές θέσεις στα charts. Ακολούθησαν οι δισκογραφικές δουλειές “The Walk” (2007), “Shout It Out” (2010) και “Anthem” (2013), όλες με τα χαρακτηριστικά pop/rock/soul στοιχεία των Hanson, αλλά καμία δεν κατάφερε να προσελκύσει ευρύτερο κοινό πέρα από τους πιστούς τους θαυμαστές.
Η εποχή της αμφισβήτησης
Το 2020, οι Hanson κυκλοφόρησαν το άλμπουμ “Against the World”, συνεχίζοντας την καριέρα τους στη μουσική βιομηχανία, αλλά ως οικογενειάρχες πια, δεν μπορούσαν να υποδύονται τους εφήβους. Τότε ξέσπασε το πρώτο σκάνδαλο, όταν διέρρευσαν εικόνες από έναν λογαριασμό Pinterest, που φέρεται να ανήκε στον Ζακ. Ο λογαριασμός περιλάμβανε memes με ρατσιστικό, ομοφοβικό και σεξιστικό περιεχόμενο, προκαλώντας αντιδράσεις.
Η κατάσταση επιδεινώθηκε όταν, μετά το θάνατο του Τζορτζ Φλόιντ, οι Hanson απέφυγαν να καταδικάσουν τη βία κατά των αφροαμερικανών, δημοσιεύοντας ένα Instagram post που παρέπεμπε στο σύνθημα “all lives matter”. Στην πορεία, μέλος της μπάντας ανέβασε ένα Instagram story που έλεγε: «ένας 18χρονος είναι πολύ νέος για να αγοράσει όπλο, αλλά ένας πεντάχρονος είναι αρκετά ώριμος για να αποφασίσει το φύλο του». Αφού το διέγραψε, δήλωσαν ότι «δεν ήταν σχόλιο για τους transgender».
Από τη δεκαετία του 2010 και μετά, οι Hanson φαίνεται να απασχολούν περισσότερο με σκάνδαλα παρά με τη μουσική τους. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ο Άϊζακ Χάνσον δήλωσε ότι «θα πρέπει να επιλέξουμε ανάμεσα στο φόβο και την πίεση (υπονοώντας τα εμβόλια) και στην πίστη μας», προκαλώντας αντιδράσεις που τον οδήγησαν να ζητήσει συγγνώμη, χαρακτηρίζοντας την δήλωση ως «μια αυθόρμητη συναισθηματική αντίδραση».
Σήμερα, μια γωνιά στο Reddit με τίτλο @PostHanson συγκεντρώνει σκάνδαλα και ατυχείς δηλώσεις από την πρώην δημοφιλή μπάντα. Εκεί μαθαίνουμε ότι ο Τέιλορ πριν δύο χρόνια ήθελε να διασκευάσει ένα πολιτικό τραγούδι του Ιράν, ο Άιζακ αναζητά να γίνει life coach και ο Ζακ κάνει ρατσιστικά αστεία που στη συνέχεια σβήνει από τα social media. Η κατάσταση που βιώνουν οι Hanson δεν είναι απλώς ένα cancel, αλλά ένα «έβαλα τα χέρια μου κι έβγαλα τα μάτια μου» cancel.
Αφήνω μόνο ένα όμορφο τραγούδι από το παρελθόν τους, ως κατακλείδα.
Με στοιχεία από Pink News, Vice, PostHanson