Πέμπτη, 22 Φεβρουαρίου, 2024
ΑρχικήΚύρια ΘέματαΠώς είναι σήμερα η Βασιλίσσης Όλγα; Αυτοψία στον δρόμο που «χώρισε...

Πώς είναι σήμερα η Βασιλίσσης Όλγα; Αυτοψία στον δρόμο που «χώρισε την Αθήνα στη μέση»


Περπατήσαμε στη διάσημη λεωφόρο που είναι το talk of the city τις τελευταίες μέρες, είδαμε από πρώτο χέρι τι πραγματικά συμβαίνει και ρωτήσαμε τους ανθρώπους που περπατούν καθημερινά σε αυτή τη λεωφόρο τι πιστεύουν.

Η λεωφόρος Βασιλίσσης Όλγας είναι εδώ και χρόνια θέμα συζήτησης για όλους τους Αθηναίους. Αφορμή στάθηκε η απόφαση του δημάρχου Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννηςπροκειμένου να περιοριστεί σημαντικά η κυκλοφορία των οχημάτων εκεί.

Το συγκεκριμένο βήμα δίχασε τους κατοίκους της πόλης. Κάποιοι επεσήμαναν ότι μια τέτοια πρωτοβουλία θα «έκοψε την Αθήνα στη μέση» και θα προκαλούσε ακόμη μεγαλύτερη κυκλοφοριακή σύγχυση στις γύρω λεωφόρους της πρωτεύουσας της Ελλάδας.

Μάλιστα, η συζήτηση κλιμακώθηκε κατά τη διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας, όταν ο Χάρης Δούκας, ο οποίος θα αναλάβει την ηγεσία της πόλης των Αθηνών την 1η Ιανουαρίου 2024, έδειξε ότι μία από τις πρώτες πράξεις του στο αξίωμα θα ήταν να ανοίξει ξανά ο ιστορικός δρόμος στην κυκλοφορία.

Η συζήτηση για τη χρήση της λεωφόρου

Πεζοί που περπατούν στη Βασιλίσσα Όλγα.

Ωστόσο, η επίλυση αυτού του συγκεκριμένου προβλήματος μπορεί να μην είναι τόσο εύκολη όσο φαίνεται με την πρώτη ματιά. Μάλιστα, τα πράγματα έγιναν ακόμη πιο περίπλοκα πριν από λίγες μέρες, όταν ανακοινώθηκε ότι οι εργασίες αποκάλυψαν ένα συγκρότημα που χρονολογείται από τον 2ο αιώνα μ.Χ., με ψηφιδωτά δάπεδα και γλυπτά ανεκτίμητης αρχαιολογικής αξίας.

Η υπουργός Πολιτισμού κα Μενδώνη μίλησε στον ραδιοφωνικό σταθμό ΣΚΑΪ 100,3 και ξεκαθάρισε ότι τον πρώτο λόγο για τη λειτουργία της Βασιλίσσας Όλγας τον έχει αποκλειστικά το Υπουργείο Πολιτισμού και Περιβάλλοντος.

Συγκεκριμένα, εξήγησε: «Ήταν ένα έργο που προετοίμασαν όλες οι διαδοχικές κυβερνήσεις για τους Ολυμπιακούς Αγώνες», επισημαίνοντας ότι στόχος ήταν να δημιουργηθεί ένας «αρχαιολογικός περίπατος». Ο λόγος που δεν έχει συμβεί αυτό είναι γιατί ο αρχαιολογικός ορίζοντας είναι τόσο ψηλός που «αφαιρώντας την άσφαλτο πέφτεις κατευθείαν σε μνημεία».

«Υπάρχει ένα πολύ μεγάλο μέρος της ρωμαϊκής φάσης της Αθήνας, εξ ου και η πύλη.» Στην περιοχή του Ζαππείου υπάρχουν κατάλοιπα ρωμαϊκών επαύλεων, δηλαδή villas urbanae, που υπήρχαν εντός της πόλης. Ζάππειο. Στον Εθνικό Κήπο βρίσκουμε επίσης υπολείμματα ρωμαϊκών πολυτελών κατοικιών και υπολείμματα μεγάλων συγκροτημάτων λουτρών. «Η ίδια εικόνα είναι και κάτω από τη Βασιλίσσης Όλγα», πρόσθεσε.

Παράλληλα, με ανακοίνωσή του ο Χάρης Δούκας κατηγορεί την προηγούμενη δημοτική αρχή ότι με τις πράξεις της «δημιούργησε τετελεσμένο». «Η παράδοση της Βασιλίσσης Όλγας στις μεταφορές ήταν μια από τις σημαντικότερες εξαγγελίες του προγράμματός μας, το οποίο εγκρίθηκε από τους πολίτες της Αθήνας μόλις πριν από 9 ημέρες», σημείωσε και πρόσθεσε:

«Ο απερχόμενος δήμος δεν μπορεί να δημιουργήσει ένα τετελεσμένο γεγονός σε μια ανακοίνωση προγράμματος πολιτικής που έχει διατηρήσει την εμπιστοσύνη των πολιτών. Ειδικά σε μια μεταβατική περίοδο που σε επίπεδο αυτοδιοίκησης προσπαθούμε να δημιουργήσουμε συνθήκες συνεργασίας και εμπιστοσύνης».

Τα αυτοκίνητα που κινούνται κανονικά και ακανόνιστα στη Βασιλίσσης Όλγας

Οδηγός οδηγεί παράτυπα στη Βασιλίσσης Όλγας.

Για να δούμε τι ακριβώς συμβαίνει με τη Βασιλίσσης Όλγας, αποφασίσαμε να την επισκεφτούμε. Και πάνω από όλα, να μιλάμε με ανθρώπους που είναι εκεί καθημερινά και ξέρουν τι συμβαίνει. Ωστόσο, όταν φτάσαμε εκεί, παρατηρήσαμε κάποιες παρατυπίες. Ο σημαντικότερος λόγος είναι ο εξής: σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία επιτρέπεται η κυκλοφορία μόνο των οχημάτων προς Βασιλίσσης Όλγας δημόσια συγκοινωνία (τραμ, τρόλεϊ, λεωφορεία). Ωστόσο, αν κάνετε μια βόλτα κατά μήκος της λεωφόρου, θα παρατηρήσετε ότι δεν είναι έτσι.

Και αυτό γιατί αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες κυκλοφορούν στους δρόμους κανονικά και ανεξέλεγκτα. Όσο κι αν ψάξαμε, δεν βρήκαμε ούτε έναν αστυνομικό της πόλης να ελέγχει την κυκλοφορία.

Το μεγάλο παράδοξο, μάλιστα, είναι ότι αν εισαγάγετε τη διαδρομή Καλλιμάρμαρο – Ρωμαϊκά Λουτρά (βρίσκεται στη Λεωφόρο Αμαλίας) στους Χάρτες Google, θα σας πει ότι πρέπει να κάνετε έναν πλήρη κύκλο μέσω της Λεωφόρου Αρδηττού και Συγγρού, που είναι οκτώ. λεπτά. Κάτι που ουσιαστικά μπορεί να γίνει μέσα σε ένα λεπτό σήμερα, μέσα από την -ανεπίσημα- ανοιχτή πλέον Βασιλίσσα Όλγα.

Η διαδρομή σύμφωνα με τους Χάρτες Google αν θέλετε να φτάσετε στα Ρωμαϊκά Λουτρά από το Καλλιμάρμαρο.
Η διαδρομή σύμφωνα με τους Χάρτες Google αν θέλετε να φτάσετε στα Ρωμαϊκά Λουτρά από το Καλλιμάρμαρο.

Ωστόσο, οι παρατυπίες δεν σταματούν εκεί. Καθώς ανεβαίναμε τη λεωφόρο, παρατηρήσαμε ότι πολλά οχήματα δεν ακολούθησαν το μονοπάτι των τρόλεϊ και λεωφορείων προς τη Βασιλίσσης Αμαλίας, αλλά μπήκαν στο κόκκινο μέρος του δρόμου (χρησιμοποιείται ως πεζόδρομος) και οδήγησαν στα φανάρια που πήραν τους οδήγησε στην Πλάκα. Όπως ήταν πριν από την απόφαση να κλείσει ο δρόμος το 2020.

Στην πραγματικότητα υπάρχουν κάποιοι οδηγοί που αρχικά κατευθύνονται προς την Αμαλία αλλά γυρίζουν όταν βλέπουν όλους τους άλλους να διασχίζουν το απαγορευμένο κόκκινο τμήμα. Την ίδια ώρα, οι πεζοί αναγκάζονται να μετακινηθούν στο πλάι για να προστατευτούν. Έστω και αν, σύμφωνα με το νόμο, θα έπρεπε να είναι οι μόνοι που έχουν το δικαίωμα να εδραιώσουν εκεί.

Οι άνθρωποι στη λεωφόρο ζητούν μια μέση λύση

Πεζοί περπατούν στη Βασιλίσσης Όλγας.

Όλη αυτή η κατάσταση έχει εξαντλήσει τους ανθρώπους που βρίσκονται καθημερινά σε αυτήν. Πιστεύουν ότι πρέπει να ληφθεί μια τελική απόφαση. Χωρίς πισωγυρίσματα και συνεχείς αλλαγές σχεδίων.

Επιχειρηματίας που δραστηριοποιείται στην περιοχή πιστεύει ότι η επιστροφή στην προηγούμενη κατάσταση δεν είναι ό,τι καλύτερο. «Το ιδανικό για μένα είναι να βρω μια μέση λύση. Προκειμένου να διευκολυνθεί περισσότερη κυκλοφορία των οχημάτων, αλλά και να κατανεμηθεί η κυκλοφορία πεζοδρόμιο. Και πάνω από όλα να γίνει. Γιατί αυτό που υπάρχει τώρα δεν είναι πεζόδρομος», αναφέρει.

Μάλιστα, όταν περπατάς απέναντι, διαπιστώνεις ότι η διαδικασία πεζοδρόμησης δεν έχει προχωρήσει καθόλου. Το μόνο που μένει είναι το κόκκινο και το κίτρινο χρώμα που αρχίζει να ξεθωριάζει στο οδόστρωμα με τα χρόνια.

Την ίδια ώρα, κάτοικος της περιοχής που περπατά καθημερινά στη λεωφόρο πιστεύει ότι τα πεζοδρόμια είναι ήδη πολύ μακριά και δεν χρειάζονται πλέον ρούχα. «Και είναι εντάξει να μιλάμε για πεζόδρομο. Τα αυτοκίνητα περνούν από εδώ κανονικά, χωρίς να το παίρνουν χαμπάρι», σημειώνει. Η εικόνα των πράσινων πανιών στο πλευρό του Ζαππείου τον στεναχωρεί. Και κυρίως τον ανησυχούν γιατί, βάσει αρχαιολογικών ανακαλύψεων, μπορεί να μείνουν έτσι για πολύ καιρό. «Η βιτρίνα του κτιρίου θα χαθεί. Και αυτό είναι κρίμα», εξηγεί.

Άλλωστε, οι τουρίστες εντυπωσιάζονται από τον δρόμο και κυρίως από την ηρεμία του. Τους αρέσει να περπατούν και γύρω τους είναι οι Στήλες του Ολυμπίου Διός, το πάρκο του Ζαππείου και στο βάθος η θέα της Ακρόπολης.

Όλοι αυτοί οι κόσμοι συνυπάρχουν αυτή τη στιγμή στη λεωφόρο Βασιλίσσης Όλγας. Το ζήτημα της χρήσης του μάλλον θα μας απασχολήσει για κάποιο χρονικό διάστημα. Κανείς όμως δεν μπορεί να ξέρει τι θα γίνει στο τέλος.

ειδήσεις Google
monomaxos.gr
monomaxos.grhttp://monomaxos.gr
Ανακαλύψτε έναν κόσμο γνώσης και έμπνευσης στο Monomaxos, το ενημερωτικό μας ιστολόγιο. Εξερευνήστε συναρπαστικά άρθρα σε μια ποικιλία θεμάτων, από επιστήμη και τεχνολογία έως τρόπο ζωής και ταξίδια. Βυθιστείτε σε ενδιαφέρουσες πληροφορίες που θα σας φωτίσουν και θα σας διασκεδάσουν, με ένα μόνο κλικ.
RELATED ARTICLES

Leave a reply

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Most Popular

Recent Comments