Πτώση F-16: Πώς κατάφερε να σωθεί ο πιλότος – Η διαδικασία εγκατάλειψης του μαχητικού – Monomaxos

0
18


Καλά στην υγεία του είναι ο 29χρονος Υποσμηναγός της Πολεμικής Αεροπορίας μετά την πτώση του F-16 στην θαλάσσια περιοχή στην Ψαθούρα, το μεσημέρι της Τετάρτης (20/03).

Όπως μάλιστα μετέδωσε η ΕΡΤ, ο πιλότος νοσηλεύεται για προληπτικούς λόγους για ένα 24ωρο και δεν αποκλείεται να πάρει εξιτήριο από το νοσοκομείο εντός της ημέρας.

Οι Αρχές επικεντρώνουν πλέον τις έρευνές τους στο τι προκάλεσε το πρόβλημα που οδήγησε στην πτώση του μαχητικού αεροσκάφους.

Πώς γίνεται η εκτίναξη του πιλότου

Όλα συνέβησαν στο πλαίσιο άσκησης εκτέλεσης αερομαχιών, όταν ο πιλότος ανέφερε κάποιο πρόβλημα στον κινητήρα, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία που επικαλείται ο ΣΚΑΪ.

Την ίδια στιγμή, συνάδελφοί του ενημερώνουν ότι υπάρχει εγκατάλειψη αλλά τουλάχιστον βλέπουν θόλο από αλεξίπτωτο. Ταυτόχρονα στο κέντρο επιχειρήσεων της Αεροπορίας το ραντάρ δείχνει ότι το στίγμα του αεροσκάφους γίνεται κόκκινο.

Στον ΣΚΑΪ παρουσιάστηκε ένα βίντεο προσομοίωσης όπου δείχνει τη διαδικασία της εκτίναξης του πιλότου σε περίπτωση εγκαγτάλειψης. Στα πλάνα φαίνεται το πώς εκτινάσσεται το κάθισμα.

Στη συνέχεια μηχανισμός απελευθερώνει αλεξίπτωτο που κρατά τον πιλότο. Αυτοματοποιημένα κόβονται οι ιμάντες και το κάθισμα απομακρύνεται και στη συνέχεια χαμηλώνει σιγά σιγά. Κάτω από τους γλουτούς, υπάρχει το πακέτο των σωστικών όπου υπάρχουν πράγματα που τον κρατούν στη ζωή όταν φτάνει στο νερό. Μεταξύ αυτών βάρκα, σωσίβιο και ένα ολόκληρο κιτ.

Την ώρα της εκτόξευσης ο πιλότος είναι αναίσθητος καθώς υπερβαίνει τα ανθρώπινα όρια αντοχής, «αδειάζει ο εγκέφαλος από αίμα», σύμφωνα με το ρεπορτάζ του σταθμού.  Όποτε όλα γίνονται μηχανικά και αυτόματα διότι είναι δεδομένο ότι δεν μπορεί να κάνει κάτι ο ίδιος.

Συνήθως πριν φτάσει στο έδαφος επανέρχονται οι αισθήσεις του πιλότου. Ωστόσο, αυτό δεν είναι δεδομένο. 

Οι κατασκευαστές θεωρούν πως ο πιλότος δεν ανακτά τις αισθήσεις του ακόμα και όταν φτάσει στο νερό. Τότε μέσω των αισθητήρων που έχει πάνω το σωσίβιο φουσκώνει, ταυτόχρονα φουσκώνει και το βαρκάκι που είναι δεμένο πάνω στο πόδι του.

Ο πιλότος και ο εξοπλισμός του, λειτούργησαν άψογα. Όπως και ο προσωπικός πομπός του που δείχνει το στίγμα του.

Το χρονικό 

Το F-16 κατέπεσε στις 13:29 στη θαλάσσια περιοχή της νήσου Ψαθούρας. Ο χειριστής του κατάφερε να ενεργοποιήσει εγκαίρως το εκτινασσόμενο κάθισμά του και να πέσει στη θάλασσα και αμέσως ξεκίνησε η επιχείρηση έρευνας και διάσωσης, αφού οι συνάδελφοί του, που έπαιρναν μέρος στον ίδιο εκπαιδευτικό σχηματισμό με εκείνον, ήταν ουσιαστικά αυτόπτες μάρτυρες της πτώσης του F-16.

Το F-16 είχε απογειωθεί από τη Λάρισα και βρισκόταν σε σχηματισμό μαζί με άλλα τρία μαχητικά αεροσκάφη. Στην επιχείρηση για τον εντοπισμό του πιλότου συμμετείχαν ένα ελικόπτερο Super Puma, ένα ελικόπτερο S-70 του Πολεμικού Ναυτικού, ένα CL-415, επτά πλωτά του Λιμενικού και ένα εμπορικό πλοίο με σημαία Λιβερίας. 

Προς το παρόν, παραμένουν άγνωστα τα αίτια του ατυχήματος. 

Η ανακοίνωση του ΓΕΑ για την πτώση του μαχητικού

Το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας (ΓΕΑ) εξέδωσε ανακοίνωση σχετικά με την πτώση του μαχητικού. 

«Την Τετάρτη 20 Μαρτίου 2024 και ώρα 13:29 μονοθέσιο αεροσκάφος F-16 Block 52+ της 337 Μοίρας, της 110 Πτέρυγας Μάχης (ΠΜ) που εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση, κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή Ψαθούρας. Σε εξέλιξη βρίσκεται επιχείρηση έρευνας – διάσωσης για τον χειριστή. Στην περιοχή σπεύδει ένα ελικόπτερο Super Puma από την 130 Σμηναρχία Μάχης, ένα ελικόπτερο S-70 του Πολεμικού Ναυτικού, ένα CL-415 από την 113ΠΜ, κατευθύνεται στην περιοχή η φρεγάτα “Αιγαίο”, ενώ είναι σε μεγίστη ετοιμότητα 1 C-130» αναφέρει, ειδικότερα.