Σύμφωνα με όσα δήλωσε δημόσια ο αντιδήμαρχος Κώστας Τσιαπακίδης, η Δημοτική Αστυνομία Θεσσαλονίκης αντιμετώπισε προβλήματα με κλήσεις που περιείχαν λανθασμένο αριθμό IBAN.
«Αυτή η κατάσταση είναι μια “κληρονομιά” από την προηγούμενη διοίκηση του Δήμου. Η διαδικασία αυτή ξεκίνησε το 2022, πιθανώς λόγω λάθους του προμηθευτή, και το 2023 ολοκληρώθηκε. Στη συνέχεια, διαπιστώθηκε ότι τα έγγραφα περιλάμβαναν λανθασμένο IBAN. Αντί να αντικατασταθούν, δόθηκε εντολή να τοποθετηθεί μια διορθωτική σφραγίδα. Αυτό είναι ιδιαίτερα προβληματικό, καθώς οι δημότες δεν το παρατηρούν τη στιγμή που προσπαθούν να πληρώσουν», τόνισε χαρακτηριστικά.
Η νέα Δημοτική Αρχή θα πρέπει τώρα να πραγματοποιήσει διασταύρωση στοιχείων με την τράπεζα, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν κάποιος πολίτης θεωρεί ότι έχει τακτοποιήσει την οφειλή του, ενώ στην πραγματικότητα δεν έχει συμβεί κάτι τέτοιο.
Από την 1η Ιανουαρίου 2025, οι κλήσεις θα εκδίδονται αποκλειστικά ηλεκτρονικά, με αποτέλεσμα τα ροζ χαρτάκια να αποσυρθούν πλήρως, όπως επεσήμανε ο Κώστας Τσιαπακίδης.
Κλήσεις με λάθος IBAN: Η ανακοίνωση
Η Αντιδημαρχία Δημοτικής Αστυνομίας εξέδωσε ανακοίνωση σχετικά με το ζήτημα, στην οποία διευκρινίζει:
«Με την ανάληψη καθηκόντων από τη νέα Δημοτική Αρχή, διαπιστώθηκε ότι είχαν παραληφθεί 13.600 μπλοκ κλήσεων από την προηγούμενη Διοίκηση (30/12/2021), τα οποία περιείχαν λανθασμένο IBAN.
Συγκεκριμένα, το πρώτο ψηφίο του IBAN απουσίαζε, με αποτέλεσμα οι πολίτες να αδυνατούν να πληρώσουν, καθώς ο αριθμός δεν γινόταν αποδεκτός από το τραπεζικό σύστημα.
Η προηγούμενη Διοίκηση δεν φρόντισε να διατεθεί κονδύλι για την προμήθεια νέων μπλοκ εντός του 2024, με αποτέλεσμα να παραμείνουν μόνο τα εν λόγω μπλοκ προς χρήση.
Για να διορθώσουν το λάθος, επέλεξαν να σφραγίζουν τον σωστό αριθμό IBAN στην πίσω πλευρά της κλήσης, χωρίς ωστόσο να ενημερώσουν τους πολίτες για την αλλαγή αυτή.
Η νέα Δημοτική Αρχή έχει δεσμευτεί ότι από την 1η Ιανουαρίου 2025, τα εν λόγω μπλοκ θα αποσυρθούν και όλες οι κλήσεις θα εκδίδονται μόνο ηλεκτρονικά.»