Ένα απίστευτο περιστατικό σημειώθηκε στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, όταν ένας 28χρονος πρώην φοιτητής της Γεωπονικής Σχολής κατάφερε να εισέλθει στα αρχεία της σχολής με σκοπό να τροποποιήσει βαθμολογίες και πτυχία. Το Μονομελές Πλημμελειοδικείο Βόλου τον καταδίκασε, ενώ η δίκη διεξήχθη ερήμην του.
Η ιστορία ξεκίνησε τον Μάιο του 2020, όταν ο τότε 24χρονος φοιτητής εκμεταλλεύτηκε την περιορισμένη παρουσία προσωπικού λόγω των μέτρων για την πανδημία του COVID-19. Τη νύχτα της Πρωτομαγιάς, επισκέφθηκε το κτίριο της Γεωπονικής Σχολής στο Φυτόκο, υποστηρίζοντας ότι έπρεπε να παρακολουθήσει την πορεία ενός βιολογικού πειράματος για λογαριασμό του καθηγητή του.
Ο φοιτητής κέρδισε την εμπιστοσύνη του φύλακα, ο οποίος γνώριζε την εμπλοκή του με το πείραμα, και έτσι μπήκε στο κτίριο χωρίς να προκαλέσει υποψίες. Αντί να κατευθυνθεί στα εργαστήρια, έκλεψε τα κλειδιά της γραμματείας από το φυλάκιο και εισήλθε στα γραφεία, όπου παρέμεινε για 6 ώρες.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Η αποκάλυψη της πράξης του φοιτητή
Κατά τη διάρκεια της παραμονής του, απέκτησε πρόσβαση στον ηλεκτρονικό υπολογιστή της γραμματείας και στα αρχεία του τμήματος. Ωστόσο, όταν αποχώρησε, ξέχασε να επιστρέψει τα κλειδιά. Το επόμενο πρωί, ο φύλακας που ανέλαβε υπηρεσία παρατήρησε την απουσία τους και ενημέρωσε τις αρχές του πανεπιστημίου.
Αμέσως ξεκίνησε έρευνα και ενημερώθηκαν η πανεπιστημιακή διοίκηση και η αστυνομία. Οι αρχές εντόπισαν τον φοιτητή, ο οποίος φέρεται να ομολόγησε την πράξη του. Ως αποτέλεσμα, το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας τον διέγραψε από τη Γεωπονική Σχολή σύμφωνα με απόφαση της Συγκλήτου.
Μετά την διαγραφή του, ο φοιτητής αναγκάστηκε να συνεχίσει τις σπουδές του στο εξωτερικό, όπου τελικά απέκτησε το πτυχίο του. Η δίκη του πραγματοποιήθηκε πρόσφατα, με τον 28χρονο απόφοιτο να καταδικάζεται για τις πράξεις του. Ωστόσο, το δικαστήριο δεν του επέβαλε επιπλέον ποινές, θεωρώντας ότι η διαγραφή του από το πανεπιστήμιο και οι συνέπειες που υπέστη ήταν ήδη σημαντική τιμωρία.
Το περιστατικό, που θεωρείται πρωτοφανές για το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, ανέδειξε την ανάγκη για ενίσχυση των μέτρων ασφάλειας και προστασίας των πληροφοριακών συστημάτων στα εκπαιδευτικά ιδρύματα, ώστε να προληφθούν παρόμοιες καταστάσεις στο μέλλον.