Οι εκπαιδευτικοί ζητούν άμεσα μέτρα για την ασφαλή άσκηση του διδακτικού τους έργου, εξαιτίας της αυξανόμενης βίας στην μέση εκπαίδευση.
Η διοίκηση της Α΄ ΕΛΜΕ Αχαΐας εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία εκφράζει την ανησυχία και τον θυμό των εκπαιδευτικών για τα πρόσφατα επεισόδια βίας στην περιοχή. Συγκεκριμένα, αναφέρεται σε περιστατικά όπως η χειροδικία σε βάρος ενός διευθυντή και η δημοσιότητα που προκάλεσε η αποβολή ενός μαθητή λόγω κατοχής κινητού τηλεφώνου. Αυτές οι ενέργειες θεωρούνται απαράδεκτες και καταδικαστέες, ενώ οι εκπαιδευτικοί επισημαίνουν ότι δεν είναι μεμονωμένα γεγονότα και ότι η κατάσταση είναι ανησυχητική.
Στην ίδια ανακοίνωση, οι εκπαιδευτικοί καλούν το υπουργείο και τη διοίκηση να λάβουν μέτρα για την προστασία του δημόσιου σχολείου και των εκπαιδευτικών από τέτοιες επιθέσεις. Η κατάσταση έχει δημιουργήσει ένα αρνητικό κλίμα, το οποίο επηρεάζει την καθημερινότητα των δασκάλων.
Η Σωτηρία, μια φιλόλογος σε Γυμνάσιο, περιγράφει την αγωνία που βιώνει καθημερινά: «Περνάω την πόρτα του σχολείου με τρόμο, καθώς δεν γνωρίζω τι θα συμβεί. Αισθανόμαστε πλήρως εκτεθειμένοι, με μαθητές και γονείς να περιμένουν την παραμικρή αφορμή για να μας καταγγείλουν». Αναφέρει επίσης ότι οι εκπαιδευτικοί καλούνται να απολογηθούν στους γονείς για τον τρόπο διδασκαλίας τους, γεγονός που προσθέτει πίεση στην ήδη δύσκολη κατάσταση.
Η Σωτηρία τονίζει την προσοχή που πρέπει να δείχνει, ακόμα και σε απλές αλληλεπιδράσεις με τους μαθητές: «Αν ένας μαθητής με πλησιάσει για να με αγκαλιάσει, εγώ αποφεύγω την επαφή, σηκώνοντας τα χέρια μου ψηλά, για να μην υπάρξει παρερμηνεία». Αυτή η κατάσταση καθιστά την καθημερινότητα των εκπαιδευτικών πολύ δύσκολη.
Νωρίτερα σήμερα, σε ένα Γυμνάσιο στον Άλιμο, σημειώθηκε επεισόδιο που οδήγησε στη σύλληψη πατέρα και γιου. Το περιστατικό ξεκίνησε όταν η καθηγήτρια έκανε παρατήρηση στον 14χρονο μαθητή για τη χρήση κινητού τηλεφώνου και τον παρέπεμψε στον διευθυντή. Ο μαθητής αντέτεινε απειλητικά «θα σου σπάσω τα μούτρα» και, φεύγοντας από το γραφείο του διευθυντή, προκάλεσε ζημιές σε αντικείμενα του χώρου.