Σήμερα (22/11), ο Περιφερειάρχης Αττικής Νίκος Χαρδαλιάς υπέγραψε τη σύμβαση ύψους 32,4 εκατομμυρίων ευρώ με την ανάδοχη εταιρεία για την κατασκευή της νέας χάραξης και τη βελτίωση της υφιστάμενης οδού στην Παλαιά Εθνική Οδό Αθηνών – Θηβών (Π.Ε.Ο.Α.Θ.), στο τμήμα Μάνδρα – Ερυθρές (Κριεκούκι).
Η υπογραφή της σύμβασης έγινε κατά τη διάρκεια εκδήλωσης με τίτλο «Δρόμοι που μας φέρνουν στο αύριο», που πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα διασκέψεων της Περιφερειακής Ενότητας Δυτικής Αττικής στην Ελευσίνα. Στη συνέχεια, ο Περιφερειάρχης επισκέφθηκε το σημείο εκκίνησης του έργου στην περιοχή Νέα Ζωή του Δήμου Μάνδρας – Ειδυλλίας, επισημαίνοντας τη σημασία του έργου για την ασφάλεια και την ανάπτυξη της περιοχής.
Το έργο, συνολικού μήκους 11,06 χλμ., είναι κρίσιμο για την αντιπλημμυρική προστασία της περιοχής, ώστε να αποφευχθούν επαναλήψεις ακραίων φαινομένων όπως αυτά του Νοεμβρίου 2017, που είχαν ως αποτέλεσμα την απώλεια δεκάδων ανθρώπινων ζωών. Αναμένεται επίσης να βελτιώσει την οδική ασφάλεια και να διευκολύνει την κυκλοφορία.
«Σήμερα σηματοδοτείται μια νέα εποχή για τη Δυτική Αττική. Με το έργο αυτό, χαράσσουμε τους δρόμους που μας φέρνουν στο αύριο. Η τραγωδία του 2017 στη Μάνδρα μας υπενθυμίζει πόσο σημαντικό είναι να λαμβάνουμε έγκαιρα μέτρα για την προστασία των ανθρώπων και των υποδομών», δήλωσε ο Περιφερειάρχης Αττικής.
Η νέα χάραξη της Παλαιάς Εθνικής Οδού Αθηνών – Θηβών θα:
- Ανεξαρτητοποιεί την οδό από τις πλημμυρικές επιδράσεις του ρέματος Σούρες, μειώνοντας τον κίνδυνο καταστροφών.
- Αποτρέπει την πιθανότητα απώλειας ανθρώπινων ζωών κατά τη διάρκεια ακραίων καιρικών φαινομένων.
- Βελτιώνει την κυκλοφοριακή ροή, μειώνοντας τον χρόνο μετακίνησης.
- Αναβαθμίζει τη σύνδεση Μάνδρα – Ερυθρές με βελτιωμένα γεωμετρικά χαρακτηριστικά και αυξημένο πλάτος οδοστρώματος.
- Δημιουργεί προοπτικές ανάπτυξης για την περιοχή, ενισχύοντας την περιφερειακή οικονομία.
Κύρια τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου
Η νέα χάραξη περιλαμβάνει τρία βασικά τμήματα:
- Τμήμα Α: 3,65 χλμ. (νέα χάραξη, βόρεια της Π.Ε.Ο.Α.Θ.).
- Τμήμα Β: 1,05 χλμ. (διιχνής διατομής ενιαίου οδοστρώματος).
- Τμήμα Γ: 6,36 χλμ. (με 3 ισόπεδους κόμβους και μία γέφυρα).
Επιπλέον, το έργο περιλαμβάνει:
- Διευθετήσεις των ρεμάτων Σούρες και Σκυλορέματος.
- Κατασκευή 40 υπόγειων εγκαρσίων τεχνικών αποστράγγισης.
- Κατασκευή δύο γεφυρών μήκους 37 μέτρων και πλάτους 13 μέτρων.
- Κατασκευή σήραγγας (cut & cover) μήκους 144 μέτρων.
- Αναδάσωση 408 στρεμμάτων στη θέση «Φίχθι» Μάνδρας.
Το έργο, προϋπολογισμού 32.400.000 ευρώ, έχει ενταχθεί στο Περιφερειακό Πρόγραμμα «Αττική 2021-2027» και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ). Η ολοκλήρωσή του αναμένεται εντός 42 μηνών.
Στην τελετή υπογραφής της σύμβασης παρευρέθηκαν σημαντικοί εκπρόσωποι της πολιτικής σκηνής, όπως ο Γ’ Αντιπρόεδρος της Βουλής Αθανάσιος Μπούρας και άλλοι βουλευτές της ΝΔ. Εκ μέρους της Περιφέρειας Αττικής, ο κ. Χαρδαλιάς συνοδευόταν από αξιωματούχους της περιφέρειας, ενώ από την ανάδοχη εταιρεία παρευρέθηκε ο νόμιμος εκπρόσωπος της «ΕΛΤΕΡΓΑ Α.Ε.», Παρασκευάς Τσάμπρας.