20.1 C
Athens
Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΚύρια θέματαΝέες ταυτότητες: Αλλαγές στη διαδικασία έκδοσης

Νέες ταυτότητες: Αλλαγές στη διαδικασία έκδοσης

Αλλαγές στη διαδικασία έκδοσης νέων ταυτοτήτων για ταχύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών.

Με απόφαση του υπουργού Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, οι πολίτες μπορούν πλέον να καταθέτουν τα απαραίτητα έγγραφα για την έκδοση νέας ταυτότητας σε οποιαδήποτε αρμόδια Υπηρεσία Ασφάλειας, ανεξαρτήτως του τόπου κατοικίας τους. Αυτή η αλλαγή σημαίνει ότι η διαδικασία δεν περιορίζεται πλέον σε τοπικό επίπεδο.

Οι Υπηρεσίες Ασφάλειας, συμπεριλαμβανομένων των Τμημάτων Ασφαλείας στις περιοχές της Αττικής και Θεσσαλονίκης, καθώς και οι Υποδιευθύνσεις και Τμήματα Ασφαλείας σε άλλες περιοχές της χώρας, θα παρέχουν εξυπηρέτηση σε όλους τους πολίτες.

Σε περιοχές όπου δεν υπάρχουν τέτοιες υπηρεσίες, οι ταυτότητες θα εκδίδονται από το τοπικό Αστυνομικό Τμήμα που έχει αρμοδιότητες ασφαλείας στην περιοχή. Αν δεν υπάρχει ούτε αυτό, η έκδοση θα γίνεται από την Υποδιεύθυνση Αστυνομίας της περιοχής.

Σύμφωνα με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, η νέα αυτή ρύθμιση στοχεύει στην καλύτερη και πιο ευέλικτη εξυπηρέτηση των πολιτών, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα την αμεσότητα στην παροχή υπηρεσιών.

Η διαδικασία προσφέρει:

  • Ευελιξία: Οι πολίτες μπορούν να επιλέξουν οποιαδήποτε αρμόδια αστυνομική Αρχή για την υποβολή των δικαιολογητικών, ανεξαρτήτως του τόπου κατοικίας τους.
  • Εξοικονόμηση χρόνου: Η διαδικασία απλοποιείται, μειώνοντας τις καθυστερήσεις και την αναμονή, διευκολύνοντας την εξυπηρέτηση σε διαφορετικές περιοχές.
  • Αμεσότητα στην εξυπηρέτηση: Οι πολίτες δεν χρειάζεται να αναζητούν την τοπική αρμόδια αρχή, καθώς οποιαδήποτε κατάλληλη υπηρεσία μπορεί να διεκπεραιώσει το αίτημά τους.
  • Μείωση της γραφειοκρατίας: Οι διαδικασίες επιταχύνονται και η γραφειοκρατία απλοποιείται, προσφέροντας πιο άμεσες και εύκολες υπηρεσίες.

Οι πολίτες μπορούν να προγραμματίζουν ψηφιακά ραντεβού μέσω της πλατφόρμας id.gov.gr για την έκδοση ή την αντικατάσταση της ταυτότητάς τους, λόγω αλλαγής στοιχείων, λήξης ισχύος, φθοράς ή παλαιότητας. Η πλατφόρμα αναπτύχθηκε από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, και η είσοδος γίνεται με τη χρήση των κωδικών Taxisnet.

Για την έκδοση του νέου δελτίου ταυτότητας (ID1), οι πολίτες θα πρέπει να υποβάλουν αυτοπροσώπως τα εξής δικαιολογητικά:

  1. Φωτογραφία: Σε ψηφιακή μορφή, η οποία μπορεί να ληφθεί είτε στις Αρχές έκδοσης είτε από πιστοποιημένο φωτογράφο.
  2. Αίτηση – υπεύθυνη δήλωση: Παρέχεται από την Αρχή έκδοσης και περιλαμβάνει αυτεπάγγελτη αναζήτηση στοιχείων από το Πληροφοριακό Σύστημα «Μητρώο Πολιτών» του Υπουργείου Εσωτερικών.
  3. Αίτηση έκδοσης δελτίου ταυτότητας: Συμπληρώνεται από την Αρχή έκδοσης και απαιτεί ηλεκτρονική υπογραφή.
  4. Ηλεκτρονικό παράβολο: Ύψους 10 ευρώ, που καλύπτει τα έξοδα έκδοσης.
  5. Παλαιού τύπου δελτίο ταυτότητας: Για την αντικατάσταση απαιτείται η παράδοση του παλαιού δελτίου.

Για όσους εκδίδουν ταυτότητα για πρώτη φορά, απαιτείται επιπλέον η παρουσία ενός μάρτυρα, ο οποίος μπορεί να είναι οποιοδήποτε ενήλικο πρόσωπο με έγκυρο ταυτοποιητικό έγγραφο.

Προθεσμία έκδοσης του νέου δελτίου ταυτότητας

Τα νέα δελτία ταυτότητας εκτυπώνονται με υψηλά επίπεδα ασφάλειας και ποιότητας στη Διεύθυνση Διαβατηρίων & Εγγράφων Ασφαλείας της Ελληνικής Αστυνομίας στην Καισαριανή Αττικής. Ο χρόνος έκδοσης κυμαίνεται γύρω στις 7 ημέρες από την υποβολή της αίτησης.

Αφού παραληφθεί η νέα ταυτότητα, θα ενημερωθούν αυτόματα όλες οι υπηρεσίες που διασυνδέονται με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, όπως η ΑΑΔΕ και το GOV.GR WALLET.

Monomaxos News
Monomaxos Newshttps://monomaxos.gr
Monomaxos Ενημερωθείτε με τα τελευταία νέα, εμπεριστατωμένα άρθρα και αναλύσεις. Η αξιόπιστη πηγή σας για ποιοτικό περιεχόμενο στην Ελλάδα.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Δημοφιλέστερο