Νέα διαδικασία για τον προγραμματισμό ραντεβού για τις νέες ταυτότητες, ανακοίνωσε το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, καθώς από σήμερα, Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου 2024, είναι διαθέσιμη η νέα πλατφόρμα id.gov.gr.
Η νέα πλατφόρμα προσφέρει στους πολίτες έναν απλό και φιλικό τρόπο για να προγραμματίσουν ψηφιακά ραντεβού, είτε για την έκδοση νέας ταυτότητας είτε για την αντικατάσταση της υπάρχουσας, λόγω αλλαγών στα προσωπικά τους στοιχεία, λήξης ισχύος, φθοράς ή παλαιότητας. Αυτή η πρωτοβουλία προήλθε από τη συνεργασία των Υπουργών Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρη Παπαστεργίου και Προστασίας του Πολίτη Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.
Η πλατφόρμα id.gov.gr έχει σχεδιαστεί ώστε να αυξήσει τον αριθμό των διαθέσιμων ραντεβού, μειώνοντας παράλληλα τον χρόνο αναμονής για τους πολίτες. Η δυνατότητα προγραμματισμού ραντεβού θα είναι διαθέσιμη από αύριο, Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2024.
Η είσοδος των πολιτών στην πλατφόρμα γίνεται με τη χρήση των κωδικών Taxisnet, ενώ η υλοποίηση της πλατφόρμας έγινε από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Η διαδικασία διασφαλίζει ότι υπάρχει επαρκής χρονική απόσταση μεταξύ των ραντεβού για την ίδια Αρχή Έκδοσης Δελτίων Ταυτότητας, ώστε να ολοκληρώνεται κάθε ραντεβού πριν από την έναρξη του επόμενου.
Επιπλέον, οι διαθέσιμες ώρες και ημέρες ραντεβού θα μπορούν να τροποποιούνται ανάλογα με την διαθεσιμότητα και τους περιορισμούς της Αρχής Έκδοσης, προσαρμόζοντας το ωράριο και την εξυπηρέτηση ανά θέση εργασίας.
Η διαδικασία προγραμματισμού ραντεβού περιλαμβάνει τα εξής βήματα:
- Ο πολίτης επιλέγει την Αρχή Έκδοσης με βάση τη μόνιμη ή προσωρινή του διεύθυνση στην Ελλάδα και επιλέγει συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας για την αυτοπρόσωπη εξυπηρέτηση. Τα προσωπικά του στοιχεία αντλούνται αυτόματα από το Μητρώο Πολιτών και το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ). Αν δεν έχει επικαιροποιημένα στοιχεία στο ΕΜΕπ, θα πρέπει να τα ενημερώσει είτε επιτόπου είτε κατά την υποβολή της δήλωσης.
- Αφού ολοκληρωθεί η υποβολή του αιτήματος, ο πολίτης λαμβάνει email με τις βασικές πληροφορίες για το ραντεβού και τα στοιχεία επικοινωνίας της επιλεγμένης Αρχής Έκδοσης.
- Το ραντεβού μπορεί να επαναπρογραμματιστεί ή να ακυρωθεί μέχρι μία (1) ώρα πριν από την προγραμματισμένη ώρα.
- Πριν από την έναρξη του ραντεβού, ο ενδιαφερόμενος θα λαμβάνει υπενθυμίσεις μέσω email από την πλατφόρμα.
Σημαντικό είναι να τονιστεί ότι σε περίπτωση απώλειας ή κλοπής της Αστυνομικής Ταυτότητας, ο πολίτης θα πρέπει να επικοινωνήσει τηλεφωνικά με την αρμόδια Αρχή Έκδοσης, ανάλογα με τη διεύθυνση μόνιμης ή προσωρινής διαμονής του στην Ελλάδα, για να προγραμματίσει ραντεβού για την έκδοση νέας ταυτότητας.