Η αποκάλυψη ενός δημοσιεύματος σχετικά με μία παρ’ ολίγον σύγκρουση τρένων στην Πιερία έχει προκαλέσει ανησυχία. Το περιστατικό αποφεύχθηκε την τελευταία στιγμή, όταν μηχανοδηγοί της Intercity άκουσαν μέσω ασυρμάτου τον οδηγό του Προαστιακού να ενημερώνει ότι παραμένει ακινητοποιημένος στον σταθμό.
Σύμφωνα με το thesstoday.gr, τα δύο τρένα βρίσκονταν σε απόσταση 2,8 χιλιομέτρων, απόσταση που μπορεί να διανυθεί σε λιγότερο από τέσσερα λεπτά με κανονική ταχύτητα τρένου. Οι μηχανοδηγοί του Intercity, που είχε αναχωρήσει από τη Θεσσαλονίκη με προορισμό την Αθήνα, ενημερώθηκαν για την κατάσταση του Προαστιακού μέσω ασυρμάτου.
Ο γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ), Αλέξανδρος Ιορδανίδης, ανέφερε στο Thesstoday.gr ότι υπήρξε αστοχία στα φανάρια, καθώς το τρένο του Προαστιακού ήταν σταματημένο στον σταθμό του Κορινού, ενώ το φανάρι θα έπρεπε να είναι κόκκινο για να αποτρέψει την είσοδο άλλης αμαξοστοιχίας στο κύκλωμα. Αντίθετα, ήταν πράσινο.
Η έγκαιρη ενημέρωση των μηχανοδηγών για την παρουσία του Προαστιακού αποδείχθηκε σωτήρια. Όταν άκουσαν τον οδηγό του Προαστιακού να δηλώνει ότι είναι ακινητοποιημένος, βρίσκονταν στο χιλιομετρικό σημείο 444, μόλις 2,8 χιλιόμετρα από τον σταθμό.
«Οι μηχανοδηγοί του Intercity ήξεραν ότι προπορεύεται ο συρμός σε απόσταση μικρότερη των τριών χιλιομέτρων, καθώς είχε αναχωρήσει με μικρή καθυστέρηση από τη Θεσσαλονίκη», πρόσθεσε ο Ιορδανίδης. «Ο Προαστιακός κάνει μεγαλύτερες στάθμες, γεγονός που μειώνει την απόσταση μεταξύ τους. Ευτυχώς, οι μηχανοδηγοί αντέδρασαν άμεσα, αλλά αυτό έχει γίνει αναγκαίο λόγω της ανασφάλειας που υπάρχει.»
Είναι εύλογο το ερώτημα αν η ύπαρξη τηλεδιοίκησης και των απαιτούμενων πιστοποιητικών ασφαλείας στο συγκεκριμένο τμήμα είναι επαρκής. «Η τεχνική αυτή αστοχία παραλίγο να προκαλέσει δυστύχημα σε τμήμα γραμμής που λειτουργεί με φωτοσήμανση και τηλεδιοίκηση. Ο λόγος διερευνάται και θα εξεταστεί εκτενώς τις επόμενες ημέρες», σημείωσε ο μηχανοδηγός.
Μπαράζ παραιτήσεων μηχανοδηγών μετά τα Τέμπη
Μετά την τραγωδία στα Τέμπη και τα αλλεπάλληλα περιστατικά με παρ’ ολίγον συγκρούσεις, όπως αυτό των Αγίων Αναργύρων και οι προσκρούσεις με δέντρα, πολλοί μηχανοδηγοί έχουν παραιτηθεί από φόβο για την ασφάλειά τους, σύμφωνα με τον κ. Ιορδανίδη. “
«Από τα Τέμπη και έπειτα, 11 μηχανοδηγοί έχουν παραιτηθεί και ο κύριος λόγος είναι ο φόβος. Η ψυχολογία των εργαζομένων είναι πολύ κακή, καθώς παρακολουθούν να συμβαίνουν αυτά τα περιστατικά, ενώ η πολιτική ηγεσία και η διοίκηση του ΟΣΕ δείχνουν αδιαφορία. Όλοι θέλουμε να επιστρέφουμε στα σπίτια μας και στις οικογένειές μας μετά τη δουλειά, χωρίς να ανησυχούμε για την ασφάλεια μας. Υπάρχει σύγχυση και προβληματισμός και στο μέλλον αναμένονται και άλλες παραιτήσεις», τόνισε.
Τι ανέφερε το δημοσίευμα
Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας Ριζοσπάστης, ένα τρένο του Προαστιακού που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Λάρισα υπέστη βλάβη περίπου στις 05:00 το απόγευμα και ακινητοποιήθηκε στον σταθμό του Κορινού στην Πιερία. Την ίδια στιγμή, η αμαξοστοιχία Intercity 57, που είχε προορισμό την Αθήνα και κινούνταν στη γραμμή καθόδου, πλησίαζε κανονικά, έχοντας «πράσινους» σηματοδότες, προς το σημείο όπου βρισκόταν ο χαλασμένος συρμός.
Η αποφυγή του ατυχήματος στην Πιερία συνέβη όταν οι μηχανοδηγοί της Intercity συνειδητοποίησαν τον κίνδυνο μόλις άκουσαν μέσω ασυρμάτου τον συνάδελφό τους να δηλώνει ότι παραμένει ακινητοποιημένος στον σταθμό. Αμέσως επικοινώνησαν μέσω κινητού τηλεφώνου με τον μηχανοδηγό του Προαστιακού για να επιβεβαιώσουν την κατάσταση του συρμού και κατάφεραν να φρενάρουν εγκαίρως, αποφεύγοντας έτσι οποιονδήποτε κίνδυνο για τους επιβάτες και τους εαυτούς τους.