Η Ελληνικό Μετρό προχώρησε σε ανακοίνωση σχετικά με το λογότυπο του μετρό Θεσσαλονίκης, εξηγώντας τους λόγους που οδήγησαν στην ακύρωση δύο διαγωνισμών και στην απόφαση για απευθείας ανάθεση της δημιουργίας του.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η εταιρεία ανέφερε ότι η απόφαση για την ανάθεση του έργου στην εταιρεία MARKETING AND MEDIA SERVICES MON. IKE έγινε με αμοιβή 30.000 ευρώ, όπως επισημαίνει η ΕΡΤ.
Αιτίες για την ακύρωση των διαγωνισμών
Αρχικά, η Ελληνικό Μετρό διενήργησε διαγωνισμό με ανοικτή διαδικασία για τη «ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΛΟΓΟΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΣΗΜΑ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ». Ο διαγωνισμός προέβλεπε χρηματικά βραβεία συνολικής αξίας 14.000 ευρώ για τις τρεις καλύτερες προτάσεις, χωρίς ΦΠΑ.
Ωστόσο, κατά τη διάρκεια της διαδικασίας, η εταιρεία επαναξιολόγησε τις επιλογές της και αποφάσισε να ανασχεδιάσει το έργο, προκειμένου να δημιουργηθεί μια ενιαία οπτική ταυτότητα για το μετρό. Για το λόγο αυτό, ο διαγωνισμός ματαιώθηκε.
Στη συνέχεια, η εταιρεία προχώρησε σε νέο διαγωνισμό με αναθεωρημένο αντικείμενο και ποιοτικά κριτήρια, με εκτιμώμενη αξία 30.000 ευρώ, χωρίς ΦΠΑ. Παρά την υποβολή οκτώ (8) προσφορών, όλες απορρίφθηκαν από την Επιτροπή Διαγωνισμού, με αποτέλεσμα η διαδικασία να κριθεί άγονη.
Με την πίεση του χρόνου, η Ελληνικό Μετρό αποφάσισε να προχωρήσει σε απευθείας ανάθεση, καθώς η αξία της σύμβασης ήταν εντός του ορίου που επιτρέπει αυτή τη διαδικασία.
Ο ανάδοχος θα αναλάβει:
- Τη μεθοδολογία υλοποίησης του έργου.
- Το λογότυπο του μετρό Θεσσαλονίκης και τη σήμανση των σταθμών για το σύνολο των σταθμών του βασικού έργου και της επέκτασης προς Καλαμαριά.
- Τις επιγραφές των σταθμών και των αποβαθρών, καθώς και τις κατευθυντήριες σημάνσεις, συμπεριλαμβανομένων των πικτογραμμάτων.
- Το διάγραμμα στάσεων των γραμμών του μετρό, το οποίο θα τοποθετηθεί εντός των συρμών.
- Το εγχειρίδιο οπτικής ταυτότητας (brand manual), το οποίο θα περιλαμβάνει κατ’ ελάχιστον:
- Κανόνες χρήσης του λογοτύπου σε διάφορες εφαρμογές, μεγέθη και υλικά.
- Λεπτομέρειες για τη χρωματική απόδοση σε διαφορετικά μεγέθη και υλικά.
- Πρότυπα χρήσης του λογοτύπου σε καταχωρήσεις, ανακοινώσεις και διαφημίσεις.
- Κανόνες συνύπαρξης του λογοτύπου με άλλα λογότυπα.
- Χρωματική παλέτα.
- Γραμματοσειρές και κανόνες χρήσης τους.
- Πικτογράμματα.
Η σύμβαση ανατέθηκε στην εταιρεία MARKETING AND MEDIA SERVICES MON. IKE στις 02/10/24, η οποία διαθέτει εμπειρία στον τομέα της επικοινωνίας και του μάρκετινγκ, χωρίς να έχει συμμετάσχει στη διαδικασία των προηγούμενων διαγωνισμών.