Από την 1η Ιανουαρίου 2025, το 50% των λεωφορείων που θα κυκλοφορούν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης θα είναι ολοκαίνουργια. Πρόσφατα, το Ελεγκτικό Συνέδριο έδωσε το «πράσινο φως» για την προμήθεια 159 λεωφορείων μέσω χρονομίσθωσης (leasing), και σήμερα υπεγράφη η σχετική σύμβαση στα γραφεία του ΟΑΣΘ, παρουσία του Υπουργού Οικονομικών, Χρήστου Σταϊκούρα. Τα λεωφορεία θα μισθωθούν για τρία χρόνια και θα αρχίσουν να κυκλοφορούν από την αρχή του 2025.
«Από αυτά, 41 θα είναι ολοκαίνουργια και τα υπόλοιπα θα είναι μεταχειρισμένα, αντικαθιστώντας παλαιότερα οχήματα του οργανισμού», ανέφερε ο κ. Σταϊκούρας. «Αυτό σημαίνει ότι από την 1η Ιανουαρίου 2025, το 50% του στόλου του ΟΑΣΘ θα αποτελείται από νέα λεωφορεία, επιτυγχάνοντας μια σημαντική ανανέωση του στόλου μας σε μόλις 1,5 χρόνο».
Σύμφωνα με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, οι εισπράξεις του ΟΑΣΘ από εισιτήρια τον Οκτώβριο ανήλθαν στα 2,3 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, ο κ. Σταϊκούρας ανακοίνωσε ότι από την 1η Δεκεμβρίου, η τιμή του εισιτηρίου θα μειωθεί από 0,90 σε 0,60 ευρώ, ενώ η μηνιαία κάρτα θα κοστίζει πλέον 16 ευρώ, αντί για 27 ευρώ που ήταν μέχρι τώρα.
Διαβάστε επίσης: Ναζιστικοί χαιρετισμοί και κερασμένοι καφέδες: Πώς η Χρυσή Αυγή έκανε «φωλιά» στα Βόρεια Προάστια
Χαρακτηριστικά των λεωφορείων που θα αποκτηθούν μέσω leasing
Μέσω της χρονομίσθωσης, ο ΟΑΣΘ θα αποκτήσει 80 αρθρωτά λεωφορεία μήκους 18 μέτρων, 45 κανονικά λεωφορεία μήκους 12 μέτρων, 26 μεσαία λεωφορεία μήκους 8-10 μέτρων, πέντε μικρά λεωφορεία μήκους 6-7 μέτρων και τρία ειδικού τύπου οχήματα, τα οποία θα χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για τη δωρεάν μετακίνηση ατόμων με αναπηρία.
«Ο ΟΑΣΘ συνεχώς εξελίσσεται. Με την πρόσφατη δρομολόγηση 110 ηλεκτρικών λεωφορείων και την κατασκευή σταθμού φόρτισης για αυτά, καθώς και την πρόσληψη 190 οδηγών, προχωρά στην πλήρη ανανέωση του στόλου του μέσω χρονομίσθωσης», δήλωσε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Κώστας Ταγγίρης. Όπως ανέφερε, η αγορά 26 μεσαίων λεωφορείων θα διευκολύνει την εξυπηρέτηση συγκεκριμένων περιοχών της Θεσσαλονίκης, όπως η Άνω Πόλη και η Ευαγγελίστρια, οι οποίες απαιτούν ειδικού τύπου οχήματα λόγω του ανάγλυφου εδάφους τους.
Ο ΟΑΣΘ είχε προχωρήσει σε Δημόσιο Διεθνή Ανοικτό Διαγωνισμό για τη χρονομίσθωση λεωφορείων για 30 μήνες, με δυνατότητα επέκτασης της σύμβασης για έξι μήνες, ζητώντας λεωφορεία νεότερα από αυτά που χρησιμοποιούνται σήμερα. Η διαδικασία αυτή είχε ως ανάδοχο την «Med bus & truck center», και ο ΟΑΣΘ ζήτησε την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου προτού προχωρήσει στην υπογραφή της σύμβασης. Η έγκριση αυτή άνοιξε το δρόμο για την άμεση υπογραφή της συμφωνίας.