Πέμπτη, 23 Μαΐου, 2024
ΑρχικήLifestyleΟι αριθμοί της φετινής Eurovision: Γυναικεία σόλο, κάτω τα αγγλικά και λιγότεροι...

Οι αριθμοί της φετινής Eurovision: Γυναικεία σόλο, κάτω τα αγγλικά και λιγότεροι έρωτες – Monomaxos


Είναι ο μουσικός διαγωνισμός που συνδέεται με αναμνήσεις, μεγάλες κόντρες και τουλάχιστον έναν «εθνικό θρίαμβο» (και λίγο περισσότερες «εθνικές αδικίες» -αχ Σάκη…). Είναι ο μουσικός διαγωνισμός που λατρεύεται με πάθος, αλλά και σνομπάρεται ως ένα υπέρλαμπρο μουσικό «πανηγύρι» (που υπηρετεί περισσότερο την τηλεόραση από ό,τι τη μουσική). Είναι ο μουσικός διαγωνισμός, που όλοι κάπου κάποτε έχουμε παρακολουθήσει -ή έστω κρυφοκοιτάξει…

Ο διαγωνισμός της Eurovision 2024 οδηγείται πλέον στην τελική ευθεία του, τα τραγούδια έχουν δημοσιοποιηθεί, τα πρώτα συμπεράσματα έχουν βγει, ενώ τα στοιχήματα δίνουν και παίρνουν.

Με τη λογική ότι οι αριθμοί λένε την αλήθεια, ας δούμε κάποια από τα φετινά ρεκόρ και τα νούμερα που σκιαγραφούν τις αλλαγές, τις τάσεις και τις ιδιαιτερότητες, που συνθέτουν το πλαίσιο μέσα στο οποίο θα κινηθεί το φαντασμαγορικό τηλεοπτικό και μουσικό event της Ευρώπης, που θα γίνει στις 11 Μαΐου στο Μάλμε της Σουηδίας.  

Οι λιγότερες συμμετοχές της 15ετίας

Στο φετινό διαγωνισμό, οι συμμετοχές φτάνουν τις 37. Είναι αρκετές για να γεμίσουν δύο ημιτελικούς και έναν υπέρλαμπρο τελικό, όμως παραμένουν στο χαμηλότερο ρεκόρ της τελευταίας 15ετίας. 

Συγκεκριμένα, το 2010 οι συμμετοχές ήταν 39, ενώ το 2011 έφτασαν το ρεκόρ των 43, κάτι που επαναλήφθηκε και το 2018. Μόλις 37 ήταν οι συμμετοχές το 2014 όπως και το 2023. Υπήρξαν άλλες δύο χρονιές με 39 συμμετοχές (2013 και 2021), ενώ τα υπόλοιπα χρόνια από το 2010 μέχρι και φέτος οι συμμετοχές ήταν άνω των 40

Στη φετινή διοργάνωση, βλέπουμε το Λουξεμβούργο, μια χώρα που έχει γράψει τη δική της ιστορία στον διαγωνισμό να επιστρέφει, όμως σε σχέση με πέρσι, έχει αποσυρθεί η Ρουμανία, ενώ δεν έχουν επιστρέψει η Βουλγαρία, τα Σκόπια και το Μαυροβούνιο, που συμμετείχαν για τελευταία φορά το 2022. 

Η απόλυτη κυριαρχία των γυναικείων σόλο

Σε ό,τι αφορά το κομμάτι των καλλιτεχνών, ο φετινός διαγωνισμός έχει σαφώς άρωμα γυναίκας. Τα γυναικεία σόλο κυριαρχούν ανάμεσα στις 37 συμμετοχές, οι οποίες μοιράζονται σε 17 σόλο γυναικών, 8 σόλο αντρών, 7 ντουέτα, 3 συγκροτήματα και δύο εμφανίσεις που προσδιορίζονται ως non-binary solo (από την Ελβετία και την Ιρλανδία).  

Τα γυναικεία σόλο ήταν ανέκαθεν δημοφιλή στο μουσικό διαγωνισμό και κατά παράδοση περισσότερα από τα αντρικά, με μόνη εξαίρεση το 2019, όταν τα αντρικά σόλο ήταν περισσότερα από τα γυναικεία (18 αντί 14). Μια πενταετία μετά, έχουν πέσει στα 8, που είναι και ο χαμηλότερος αριθμός για την τελευταία 10ετία. 

Ντουέτα, αντί για συγκροτήματα

Ιδιαίτερα μειωμένη (σε χαμηλό ρεκόρ 10ετίας) είναι η παρουσία συγκροτημάτων, που το 2022 είχαν 12 συμμετοχές, το 2023 έπεσαν στις 10 και φέτος φτάνουν μόλις τις τρεις, καθώς μόνο η Εσθονία, η Νορβηγία και το Σαν Μαρίνο θα εκπροσωπηθούν από συγκροτήματα.  

Αντιθέτως, έχουν διευρύνει την παρουσία τους τα ντουέτα, που φτάνουν τα 7, αντί μόλις 4, 2 και 1 τις τρεις προηγούμενες χρονιές. Τα περισσότερα ντουέτα της τελευταίας 10ετίας ήταν τα 8 του διαγωνισμού του 2015. 

Η υποχώρηση των αγγλικών 

Το 2015, από τις 40 συμμετοχές στον διαγωνισμό της Eurovision, μόλις οι 7 είχαν επιλέξει να μη χρησιμοποιήσουν αγγλικό στίχο. 

Τα τελευταία χρόνια, όμως, τα αγγλικά έχουν χάσει αρκετό έδαφος, καθώς όλο και περισσότερες χώρες επιλέγουν άλλες γλώσσες και πολύ καλά κάνουν, αν σκεφτούμε ότι από τους έξι τελευταίους νικητές, οι τρεις δεν τραγούδησαν στα αγγλικά. 

Στον φετινό διαγωνισμό, θα δούμε 15 τραγούδια, που τουλάχιστον το 50% των στίχων τους είναι σε άλλες γλώσσες (όπως και το “Ζάρι” της ελληνικής συμμετοχής). Ο αριθμός αυτός συνιστά και το ρεκόρ της τελευταίας δεκαετίας (πέρσι οι συμμετοχές σε διαφορετικές γλώσσες ήταν 10 και πρόπερσι 14 -νούμερο που ήταν και το προηγούμενο ρεκόρ).

Καθόλου love, μόνο amour

Μια από τις κυρίαρχες παραδόσεις της Eurovision έλεγε πως κάθε χρόνο θα υπήρχε τουλάχιστον ένα τραγούδι, που θα υμνούσε την αγάπη, περιλαμβάνοντας στον τίτλο του τη λέξη “love” (γνωστή σε όλο τον κόσμο και πάντα μια έννοια με την οποία ο καθένας μπορεί να ταυτιστεί να εκφράσει και να επικοινωνήσει). 

Το 2015 είχαμε 4 συμμετοχές, που είχαν τη λέξη “love” στον τίτλο τους, το 2016 τρεις, το 2017 και το 2018 μειώθηκαν σε μία, το 2019 ήταν ξανά 4, το 2020 2, το 2021 μία και έκτοτε… bye bye love. 

Για τρίτη συνεχή χρονιά στη διοργάνωση, δεν υπάρχει σε κανέναν τίτλο η λέξη “love”. Υπάρχει βεβαίως ο τίτλος “Mon amour” (αγάπη μου) της γαλλικής συμμετοχής, οπότε δεν χρειάζεται ανησυχία -η αγάπη θα νικήσει…

monomaxos.gr
monomaxos.grhttp://monomaxos.gr
Ανακαλύψτε έναν κόσμο γνώσης και έμπνευσης στο Monomaxos, το ενημερωτικό μας ιστολόγιο. Εξερευνήστε συναρπαστικά άρθρα σε μια ποικιλία θεμάτων, από επιστήμη και τεχνολογία έως τρόπο ζωής και ταξίδια. Βυθιστείτε σε ενδιαφέρουσες πληροφορίες που θα σας φωτίσουν και θα σας διασκεδάσουν, με ένα μόνο κλικ.
RELATED ARTICLES

Leave a reply

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Most Popular

Recent Comments

Οι αριθμοί της φετινής Eurovision: Γυναικεία σόλο, κάτω τα αγγλικά και λιγότεροι έρωτες – Monomaxos


Είναι ο μουσικός διαγωνισμός που συνδέεται με αναμνήσεις, μεγάλες κόντρες και τουλάχιστον έναν «εθνικό θρίαμβο» (και λίγο περισσότερες «εθνικές αδικίες» -αχ Σάκη…). Είναι ο μουσικός διαγωνισμός που λατρεύεται με πάθος, αλλά και σνομπάρεται ως ένα υπέρλαμπρο μουσικό «πανηγύρι» (που υπηρετεί περισσότερο την τηλεόραση από ό,τι τη μουσική). Είναι ο μουσικός διαγωνισμός, που όλοι κάπου κάποτε έχουμε παρακολουθήσει -ή έστω κρυφοκοιτάξει…

Ο διαγωνισμός της Eurovision 2024 οδηγείται πλέον στην τελική ευθεία του, τα τραγούδια έχουν δημοσιοποιηθεί, τα πρώτα συμπεράσματα έχουν βγει, ενώ τα στοιχήματα δίνουν και παίρνουν.

Με τη λογική ότι οι αριθμοί λένε την αλήθεια, ας δούμε κάποια από τα φετινά ρεκόρ και τα νούμερα που σκιαγραφούν τις αλλαγές, τις τάσεις και τις ιδιαιτερότητες, που συνθέτουν το πλαίσιο μέσα στο οποίο θα κινηθεί το φαντασμαγορικό τηλεοπτικό και μουσικό event της Ευρώπης, που θα γίνει στις 11 Μαΐου στο Μάλμε της Σουηδίας.  

Οι λιγότερες συμμετοχές της 15ετίας

Στο φετινό διαγωνισμό, οι συμμετοχές φτάνουν τις 37. Είναι αρκετές για να γεμίσουν δύο ημιτελικούς και έναν υπέρλαμπρο τελικό, όμως παραμένουν στο χαμηλότερο ρεκόρ της τελευταίας 15ετίας. 

Συγκεκριμένα, το 2010 οι συμμετοχές ήταν 39, ενώ το 2011 έφτασαν το ρεκόρ των 43, κάτι που επαναλήφθηκε και το 2018. Μόλις 37 ήταν οι συμμετοχές το 2014 όπως και το 2023. Υπήρξαν άλλες δύο χρονιές με 39 συμμετοχές (2013 και 2021), ενώ τα υπόλοιπα χρόνια από το 2010 μέχρι και φέτος οι συμμετοχές ήταν άνω των 40

Στη φετινή διοργάνωση, βλέπουμε το Λουξεμβούργο, μια χώρα που έχει γράψει τη δική της ιστορία στον διαγωνισμό να επιστρέφει, όμως σε σχέση με πέρσι, έχει αποσυρθεί η Ρουμανία, ενώ δεν έχουν επιστρέψει η Βουλγαρία, τα Σκόπια και το Μαυροβούνιο, που συμμετείχαν για τελευταία φορά το 2022. 

Η απόλυτη κυριαρχία των γυναικείων σόλο

Σε ό,τι αφορά το κομμάτι των καλλιτεχνών, ο φετινός διαγωνισμός έχει σαφώς άρωμα γυναίκας. Τα γυναικεία σόλο κυριαρχούν ανάμεσα στις 37 συμμετοχές, οι οποίες μοιράζονται σε 17 σόλο γυναικών, 8 σόλο αντρών, 7 ντουέτα, 3 συγκροτήματα και δύο εμφανίσεις που προσδιορίζονται ως non-binary solo (από την Ελβετία και την Ιρλανδία).  

Τα γυναικεία σόλο ήταν ανέκαθεν δημοφιλή στο μουσικό διαγωνισμό και κατά παράδοση περισσότερα από τα αντρικά, με μόνη εξαίρεση το 2019, όταν τα αντρικά σόλο ήταν περισσότερα από τα γυναικεία (18 αντί 14). Μια πενταετία μετά, έχουν πέσει στα 8, που είναι και ο χαμηλότερος αριθμός για την τελευταία 10ετία. 

Ντουέτα, αντί για συγκροτήματα

Ιδιαίτερα μειωμένη (σε χαμηλό ρεκόρ 10ετίας) είναι η παρουσία συγκροτημάτων, που το 2022 είχαν 12 συμμετοχές, το 2023 έπεσαν στις 10 και φέτος φτάνουν μόλις τις τρεις, καθώς μόνο η Εσθονία, η Νορβηγία και το Σαν Μαρίνο θα εκπροσωπηθούν από συγκροτήματα.  

Αντιθέτως, έχουν διευρύνει την παρουσία τους τα ντουέτα, που φτάνουν τα 7, αντί μόλις 4, 2 και 1 τις τρεις προηγούμενες χρονιές. Τα περισσότερα ντουέτα της τελευταίας 10ετίας ήταν τα 8 του διαγωνισμού του 2015. 

Η υποχώρηση των αγγλικών 

Το 2015, από τις 40 συμμετοχές στον διαγωνισμό της Eurovision, μόλις οι 7 είχαν επιλέξει να μη χρησιμοποιήσουν αγγλικό στίχο. 

Τα τελευταία χρόνια, όμως, τα αγγλικά έχουν χάσει αρκετό έδαφος, καθώς όλο και περισσότερες χώρες επιλέγουν άλλες γλώσσες και πολύ καλά κάνουν, αν σκεφτούμε ότι από τους έξι τελευταίους νικητές, οι τρεις δεν τραγούδησαν στα αγγλικά. 

Στον φετινό διαγωνισμό, θα δούμε 15 τραγούδια, που τουλάχιστον το 50% των στίχων τους είναι σε άλλες γλώσσες (όπως και το “Ζάρι” της ελληνικής συμμετοχής). Ο αριθμός αυτός συνιστά και το ρεκόρ της τελευταίας δεκαετίας (πέρσι οι συμμετοχές σε διαφορετικές γλώσσες ήταν 10 και πρόπερσι 14 -νούμερο που ήταν και το προηγούμενο ρεκόρ).

Καθόλου love, μόνο amour

Μια από τις κυρίαρχες παραδόσεις της Eurovision έλεγε πως κάθε χρόνο θα υπήρχε τουλάχιστον ένα τραγούδι, που θα υμνούσε την αγάπη, περιλαμβάνοντας στον τίτλο του τη λέξη “love” (γνωστή σε όλο τον κόσμο και πάντα μια έννοια με την οποία ο καθένας μπορεί να ταυτιστεί να εκφράσει και να επικοινωνήσει). 

Το 2015 είχαμε 4 συμμετοχές, που είχαν τη λέξη “love” στον τίτλο τους, το 2016 τρεις, το 2017 και το 2018 μειώθηκαν σε μία, το 2019 ήταν ξανά 4, το 2020 2, το 2021 μία και έκτοτε… bye bye love. 

Για τρίτη συνεχή χρονιά στη διοργάνωση, δεν υπάρχει σε κανέναν τίτλο η λέξη “love”. Υπάρχει βεβαίως ο τίτλος “Mon amour” (αγάπη μου) της γαλλικής συμμετοχής, οπότε δεν χρειάζεται ανησυχία -η αγάπη θα νικήσει…

monomaxos.gr
monomaxos.grhttp://monomaxos.gr
Ανακαλύψτε έναν κόσμο γνώσης και έμπνευσης στο Monomaxos, το ενημερωτικό μας ιστολόγιο. Εξερευνήστε συναρπαστικά άρθρα σε μια ποικιλία θεμάτων, από επιστήμη και τεχνολογία έως τρόπο ζωής και ταξίδια. Βυθιστείτε σε ενδιαφέρουσες πληροφορίες που θα σας φωτίσουν και θα σας διασκεδάσουν, με ένα μόνο κλικ.
RELATED ARTICLES

Leave a reply

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Most Popular

Recent Comments