Από τη Δευτέρα ξεκινά η υποβολή δηλώσεων Πόθεν Έσχες. Η ηλεκτρονική πλατφόρμα θα είναι διαθέσιμη από τις 4 Νοεμβρίου για τις Δηλώσεις Περιουσιακής Κατάστασης του 2023, ενώ για τις δηλώσεις του 2024 θα ανοίξει στις 18 Νοεμβρίου.
Στην ίδια ημερομηνία θα μπορούν να υποβληθούν δηλώσεις και από ορισμένες κατηγορίες υπόχρεων, όπως εκείνοι που απέκτησαν υποχρέωση δήλωσης από 28 Φεβρουαρίου 2023 έως 30 Σεπτεμβρίου 2024.
Τι νέο υπάρχει
Η νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα θα περιλαμβάνει σημαντικές αλλαγές σε σχέση με τα προηγούμενα έτη. Μία από τις πιο σημαντικές αλλαγές είναι ότι τα στοιχεία της περιουσιακής κατάστασης των φορολογουμένων, όπως εισοδήματα, ακίνητα, καταθέσεις και επενδυτικά προϊόντα, θα αντλούνται αυτόματα. Οι φορολογούμενοι θα χρειάζεται απλώς να επιβεβαιώσουν την ορθότητά τους.
Αυτό θα συμβάλει στην αύξηση της διαφάνειας, καθώς θα περιοριστεί η δυνατότητα απόκρυψης εισοδημάτων ή περιουσιακών στοιχείων. Επιπλέον, θα μειωθεί η ταλαιπωρία των πολιτών κατά τη συλλογή στοιχείων, ιδίως από τράπεζες.
Οι αρμόδιες υπηρεσίες εκτιμούν ότι οι νέες λειτουργίες θα βελτιώσουν σημαντικά τη διαδικασία υποβολής δηλώσεων, ενισχύοντας τη διαφάνεια και την αποτελεσματικότητα της φορολογικής διοίκησης.
Η διαδικασία υποβολής
Πλατφόρμα υποβολής: Η υποβολή θα γίνεται μέσω του www.pothen.gr, όπου οι συμβολαιογράφοι θα μπορούν να καταθέτουν αντίγραφα συμβολαιογραφικών εγγράφων. Αυτή η προσθήκη θα επιταχύνει τη διαδικασία και θα διευκολύνει την επικοινωνία μεταξύ συμβολαιογράφων και φορολογικής αρχής.
Ηλεκτρονική κατάθεση συμβολαιογραφικών εγγράφων: Οι συμβολαιογράφοι θα υποχρεούνται να καταθέτουν ηλεκτρονικά κάθε συμβολαιογραφικό έγγραφο εντός 15 ημερών από την υπογραφή του. Αυτή η υποχρέωση θα εξασφαλίσει ταχύτητα και ακρίβεια στη διαδικασία συλλογής των απαραίτητων στοιχείων.
Προσωπικοί κωδικοί εισόδου: Οι υπόχρεοι θα εισέρχονται στην πλατφόρμα χρησιμοποιώντας τους προσωπικούς τους κωδικούς TAXIS, διασφαλίζοντας έτσι την ασφάλεια και την προστασία των προσωπικών τους δεδομένων.
Αυτόματη εμφάνιση στοιχείων: Τα προσωπικά και φορολογικά στοιχεία θα εμφανίζονται αυτόματα όπως είναι καταχωρισμένα στο φορολογικό μητρώο, δίνοντας τη δυνατότητα στους υπόχρεους να διορθώσουν τυχόν λάθη πριν την υποβολή της δήλωσης.
Αυτόματη μεταφορά περιουσιακών στοιχείων: Τα περιουσιακά στοιχεία, όπως εισοδήματα, ακίνητα, τραπεζικοί λογαριασμοί, οχήματα και δάνεια άνω των 5.000 ευρώ, θα μεταφέρονται αυτόματα. Αυτή η δυνατότητα αναμένεται να μειώσει την πιθανότητα σφαλμάτων και να εξοικονομήσει χρόνο κατά τη διαδικασία υποβολής.
Δυνατότητα διόρθωσης: Οι υπόχρεοι θα έχουν τη δυνατότητα να ελέγξουν και να διορθώσουν τα στοιχεία τους πριν από την οριστικοποίηση της δήλωσης, προσθέτοντας ή διαγράφοντας εγγραφές και επισυνάπτοντας τα απαραίτητα δικαιολογητικά.
Ηλεκτρονική υποβολή απαραίτητων εγγράφων: Στις δηλώσεις που ελέγχονται υποχρεωτικά, τα απαραίτητα έγγραφα θα επισυνάπτονται ηλεκτρονικά, εκτός αν έχουν μεταφερθεί αυτόματα. Οι υπόχρεοι θα επισυνάπτουν νέα στοιχεία μόνο σε περιπτώσεις μεταβολής της περιουσιακής τους κατάστασης.
Τροποποιητικές δηλώσεις: Εφόσον η δήλωση έχει οριστικοποιηθεί εμπρόθεσμα, επιτρέπεται η υποβολή τροποποιητικής δήλωσης από τον υπόχρεο εντός 30 ημερών από την λήξη της προθεσμίας υποβολής.