“`html
Η Πρωθυπουργός της Ιταλίας φαίνεται να χάνει τη μάχη για την αεροπορική εταιρεία
Ο λόγος για την ITA Airways, την αεροπορική εταιρεία που διαδέχθηκε την προβληματική Alitalia. Η Πρωθυπουργός Τζόρτζια Μελόνι καταβάλλει συνεχείς προσπάθειες να κρατήσει την ITA σε λειτουργία, αλλά ο χρόνος για να σωθεί η εταιρεία εξαντλείται.
Αν η Πρωθυπουργός δεν καταφέρει να κλείσει μια συμφωνία για να απαλλάξει τη Ρώμη από το οικονομικό βάρος της ITA, δεν έχει εναλλακτικό σχέδιο σύμφωνα με το Bloomberg.
Η Μαργκρέτε Βεστάγκερ, επικεφαλής της αντιμονοπωλιακής επιτροπής της ΕΕ, ζητά σκληρές παραχωρήσεις για την προγραμματισμένη επένδυση 325 εκατ. ευρώ από την γερμανική Deutsche Lufthansa AG, ανησυχώντας για τις αυξήσεις τιμών και τις περιορισμένες επιλογές για τους επιβάτες.
Από την πλευρά της, η Lufthansa έχει προτείνει κάποιες διορθωτικές κινήσεις για να ξεπεραστεί το αδιέξοδο. Ανάμεσα σε αυτές είναι η ανταλλαγή δρομολογίων με άλλες εταιρείες και η παγοποίηση της ελάχιστης χωρητικότητας σε πτήσεις προς τις ΗΠΑ, τον Καναδά και την Ιαπωνία.
Ωστόσο, οι ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές δεν έχουν πειστεί μέχρι στιγμής από αυτές τις προτάσεις, και τα ιταλικά ΜΜΕ εκτιμούν ότι το αδιέξοδο μπορεί να οδηγήσει σε αποτυχία της συμφωνίας, που έχει προθεσμία έγκρισης μέχρι τις 4 Ιουλίου. Η ιταλική κυβέρνηση δήλωσε ότι υπέβαλε τις απαντήσεις της στην ΕΕ και δεν ζητά παράταση.
Αν η ITA καταρρεύσει, θα είναι μεγάλο πρόβλημα για την κυβέρνηση Μελόνι. Η κυβέρνηση της, που ανέβηκε στην εξουσία το 2022 με προγράμματα υπέρ των επιχειρήσεων, δεν θέλει να συνεχίσει να χρηματοδοτεί την ITA.
«Η αεροπορική αγορά από την Ιταλία είναι πολύ ανταγωνιστική. Αν η ITA δεν ενταχθεί στον όμιλο Lufthansa, οι Ιταλοί φορολογούμενοι μπορεί να χρειαστεί να πληρώσουν περισσότερα για την εταιρεία», δήλωσε ο Andrea Giuricin, ειδικός στις αερομεταφορές.
Η Ιταλία αντιμετωπίζει αυξανόμενα χρέη και αργή οικονομική ανάπτυξη, και η Μελόνι θέλει να επικεντρωθεί στους περιορισμένους πόρους της για να τηρήσει τις προεκλογικές υποσχέσεις της, όπως η μείωση φόρων.
Αν δεν υπάρξει συμφωνία για την πώληση του 41% της ITA στη Lufthansa, η Ιταλία θα δυσκολευτεί να δικαιολογήσει την πρόσθετη χρηματοδότηση στην αεροπορική εταιρεία.
Σύμφωνα με τους δημοσιονομικούς κανόνες της ΕΕ, κάθε νέα κρατική δαπάνη που θα μπορούσε να επηρεάσει την προσπάθεια της Ιταλίας να μειώσει το έλλειμμα και το χρέος μπορεί να προκαλέσει κυρώσεις από την ΕΕ, και η Ιταλία ήδη αντιμετωπίζει διαδικασίες υπερβολικού ελλείμματος.
Η ITA και η προκάτοχός της Alitalia επιβαρύνουν τις δημόσιες οικονομίες εδώ και δεκαετίες. Η Alitalia, που ιδρύθηκε μόλις δύο χρόνια μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, σταμάτησε να λειτουργεί το 2021, αν και η συρρικνωμένη ITA – επίσημα Italia Trasporto Aereo – δημιουργήθηκε για να την αντικαταστήσει με πλήρη κρατική ιδιοκτησία.
Προβλήματα για όσους έχουν κλείσει αεροπορικά εισιτήρια για το καλοκαίρι – Τι θα συμβεί
Οι επιβάτες που έχουν κλείσει αεροπορικά εισιτήρια για τις καλοκαιρινές τους διακοπές ίσως να μην είναι τελικά κερδισμένοι μετά την ανακοίνωση των τιμών.
Ο μεγαλύτερος low cost αερομεταφορέας στην Ελλάδα ανακοίνωσε ότι οι τιμές των εισιτηρίων φέτος το καλοκαίρι θα είναι χαμηλότερες σε σύγκριση με πέρυσι, παρά τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες σε παγκόσμιο επίπεδο και τις καθυστερήσεις στις παραδόσεις των Boeing.
Ο CEO της Ryanair, Μάικλ Ο’ Λίρι, δήλωσε ότι η συνολική ζήτηση για πτήσεις είναι «θετική» και ότι «οι τιμές θα είναι χαμηλότερες από ότι περιμέναμε».
Αυτό είναι καλό νέο για όσους σκοπεύουν να κάνουν κράτηση μέσω της Ryanair από την Ελλάδα.
Αρχικά, είχε προβλέψει ότι οι ναύλοι θα αυξάνονταν έως και 10% το επόμενο καλοκαίρι, αλλά τώρα αναμένει ότι οι αυξήσεις θα είναι «μετρίως» σε σχέση με το προηγούμενο καλοκαίρι.
Για το οικονομικό έτος μέχρι τον Μάρτιο, τα κέρδη μετά από φόρους αυξήθηκαν κατά 34% στα 1,9 δισ. ευρώ, παρά την αύξηση του κόστους, συμπεριλαμβανομένης της αύξησης 32% στον λογαριασμό καυσίμων.
Για το τρέχον οικονομικό έτος, δεν έχει δώσει περισσότερες εκτιμήσεις, αλλά αναμένεται να αυξήσει τον αριθμό των επιβατών κατά 8% μεταξύ 198 και 200 εκατομμυρίων, με έναν ελαφρώς πιο αργό ρυθμό ανάπτυξης από πέρυσι.
Τα επεκτατικά σχέδια της Ryanair έχουν πληγεί από καθυστερήσεις στις παραδόσεις αεροσκαφών. Η εταιρεία αναμένει έλλειψη 23 Boeing 737 Max μέχρι το τέλος Ιουλίου και προειδοποίησε ότι «υπάρχει κίνδυνος περαιτέρω καθυστερήσεων στις παραδόσεις της Boeing».
“`