Πολλοί πιστεύουν ότι οι τιμές των εισιτηρίων είναι αυτά που κερδίζουν οι αεροπορικές εταιρείες.
Ωστόσο, αυτό δεν ισχύει εξ ολοκλήρου για τις αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους, των οποίων η δημοτικότητα έχει εκτοξευθεί στα ύψη καθώς οι ταξιδιώτες εξοικονομούν χρήματα.
Ως αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους ορίζεται η εταιρεία που εκτελεί δρομολόγια σε πολύ χαμηλές τιμές. Σε αυτές τις εταιρείες οι επιβάτες μπορούν να κλείσουν εισιτήρια με τιμές που ξεκινούν από 20 ευρώ ή και λιγότερο. Με την προϋπόθεση βέβαια ότι τα εισιτήρια γίνονται εκ των προτέρων ή σε περίοδο που δεν υπάρχει μεγάλη ζήτηση.
Η φιλοσοφία που ακολουθούν είναι ότι εξοικονομούν χρήματα από παντού για να έχουν φθηνά εισιτήρια. Αυτό σημαίνει ότι οι επιβάτες πρέπει να πληρώσουν επιπλέον χρήματα για σχεδόν τα πάντα. Έτσι, ορισμένες εταιρείες καταφεύγουν σε ορισμένες τακτικές για να βελτιώσουν τα κέρδη τους.
Κάποιοι μπορεί να πιστεύουν ότι τα αεροπλάνα αυτών των εταιρειών δεν είναι ασφαλή, ωστόσο χρησιμοποιούν στόλους αεροσκαφών τελευταίας γενιάς, που έχουν τη μικρότερη δυνατή κατανάλωση. Όπως αναφέραμε προηγουμένως, οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους μειώνουν το κόστος και προσφέρουν στους επιβάτες τους μόνο τα βασικά.
Επομένως, οι επιβάτες πρέπει να πληρώσουν για να αγοράσουν ένα μπουκάλι νερό ή ακόμα και φαγητό.
Η καλύτερη λύση, φυσικά, για κάποιον που θέλει να εξοικονομήσει χρήματα είναι να πάρει κάτι για φαγητό στο σπίτι ή τουλάχιστον να αγοράσει φαγητό στο αεροδρόμιο.
Αν και αυτές οι εταιρείες είναι ιδανικές για ολιγοήμερες αποδράσεις, μόνο με τις χειραποσκευές σας, δεν συμβαίνει το ίδιο αν φέρετε επιπλέον βαλίτσες, γι’ αυτό και επιβάλλουν επιπλέον χρέωση στην τιμή του εισιτηρίου. Πράγμα που σημαίνει περισσότερα οφέλη για τις εν λόγω εταιρείες.
Μια πρόσθετη μέθοδος οφέλους είναι ότι οι επιβάτες πρέπει να κάνουν ηλεκτρονικά check-in ώρες πριν μεταβούν στο αεροδρόμιο. Εάν, φυσικά, οι ταξιδιώτες αγνοήσουν αυτό το βήμα, θα πρέπει να πληρώσουν επιπλέον χρήματα. Για το λόγο αυτό, οι επιβάτες πρέπει να κάνουν check-in και να εκτυπώσουν την κάρτα επιβίβασής τους πριν φτάσουν στο αεροδρόμιο.
Επιπλέον, τα αεροπορικά καθίσματα χαμηλού κόστους έχουν λιγότερο χώρο για τα πόδια, επομένως δεν είναι ένα άνετο ταξίδι, αλλά ένας συμβιβασμός που κάνουν οι επιβάτες σε συνδυασμό με τη χαμηλή τιμή κάθε πτήσης.
Ωστόσο, οι περισσότεροι δεν υπολογίζουν αυτές τις πληροφορίες, αφού θα έχουν περισσότερα χρήματα να ξοδέψουν, όπως θέλουν, στον προορισμό τους.
Παράλληλα, οι εταιρείες αυτές επιλέγουν τα μικρότερα αεροδρόμια σε αρκετές πόλεις και όχι τα κεντρικά, για να μειώσουν τα τέλη χρήσης. Στην παραπάνω λογική εντάσσεται και το γεγονός ότι δεν χρησιμοποιούν φυσούνα για την είσοδο και την έξοδο επιβατών. Δεν χρησιμοποιούν λεωφορεία και έτσι εξοικονομούν χρήματα για τη διεκπεραίωση του αεροδρομίου.
Μια άλλη μέθοδος για να αυξήσουν τα κέρδη τους είναι να επιδιώξουν να έχουν τη μεγαλύτερη δυνατή απασχόληση.
Φροντίζουν επίσης ώστε τα αεροπλάνα τους να μην μένουν για πολύ στα αεροδρόμια. Ως εκ τούτου, μόλις ένα αεροπλάνο φτάσει στον προορισμό του, ξεκινά ένα νέο δρομολόγιο για την επιστροφή του. Για να μην πληρώνουν υψηλούς φόρους αεροδρομίου.