Ο Στέφανος Κασσελάκης σχολίασε με ειρωνική διάθεση το νέο λογότυπο του μετρό Θεσσαλονίκης, προκαλώντας ποικίλες αντιδράσεις και κριτικές. Στην ανάρτησή του στα social media, ανέφερε: «Υπουργέ, ψάχνουμε γραφίστα για το λογότυπο του νέου κόμματος. Θα μας συστήσετε τον δικό σας; ΥΓ: Αυτές οι απευθείας αναθέσεις των χιλιάδων ευρώ θα τελειώσουν. Για κάθε ανάθεση διαγωνισμός. Αξιοκρατία παντού».
Κόστος και διαδικασία για το λογότυπο του μετρό Θεσσαλονίκης
Η Ελληνικό Μετρό ανακοίνωσε τους λόγους που οδήγησαν στην ακύρωση δύο διαγωνισμών και στην απόφαση για απευθείας ανάθεση του λογότυπου. Συγκεκριμένα, το έργο ανατέθηκε στην εταιρεία MARKETING AND MEDIA SERVICES MON. IKE με αμοιβή 30.000 ευρώ, όπως επιβεβαίωσε η ΕΡΤ.
Στην ανακοίνωση της εταιρείας αναφέρεται ότι «στο πλαίσιο ολοκλήρωσης του Έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης, η Ελληνικό Μετρό προχώρησε σε διαγωνισμό για τη «ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΛΟΓΟΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΣΗΜΑ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ» με ανοιχτή διαδικασία.
Ο διαγωνισμός προέβλεπε την απονομή χρηματικών βραβείων στις τρεις πρώτες προτάσεις, συνολικής αξίας 14.000 ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α). Ωστόσο, κατά τη διάρκεια της διαδικασίας, η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. επαναξιολόγησε τις επιλογές της και αποφάσισε να ακυρώσει τον διαγωνισμό λόγω της ανάγκης για δημιουργία οπτικής ταυτότητας του έργου.
Μετά την ακύρωση, η εταιρεία δημοπράτησε νέο διαγωνισμό με αναθεωρημένο αντικείμενο και ποιοτικά κριτήρια, εκτιμώμενης αξίας 30.000 ευρώ, χωρίς ΦΠΑ, λόγω της αλλαγής του αντικειμένου.
Ο ανάδοχος θα αναλάμβανε:
- Τη μεθοδολογική προσέγγιση υλοποίησης του αντικειμένου της σύμβασης
- Το λογότυπο του μετρό Θεσσαλονίκης και τη σήμανση των σταθμών για το σύνολο των σταθμών του βασικού έργου και της επέκτασης προς Καλαμαριά
- Τις επιγραφές των σταθμών και των αποβαθρών, καθώς και τις κατευθυντήριες σημάνσεις, συμπεριλαμβανομένων των πικτογραμμάτων
- Το διάγραμμα στάσεων των γραμμών του μετρό, το οποίο θα τοποθετηθεί εντός των συρμών
- Το εγχειρίδιο οπτικής ταυτότητας (brand manual), το οποίο θα περιλαμβάνει κατ’ ελάχιστον:
- Κανόνες χρήσης του λογοτύπου για διάφορες ανάγκες, μεγέθη και υλικά
- Λεπτομέρειες για τη σωστή χρωματική απόδοση
- Πρότυπα χρήσης του λογοτύπου σε καταχωρήσεις, ανακοινώσεις, διαφημίσεις κ.λπ.
- Κανόνες συνύπαρξης του λογοτύπου με άλλα λογότυπα
- Χρωματική παλέτα
- Γραμματοσειρές και ορθή χρήση τους
- Πικτογράμματα
Η διαδικασία αυτή αναδεικνύει τη σημασία της διαφάνειας και της αξιοκρατίας στις δημόσιες αναθέσεις, κάτι που φαίνεται να είναι κεντρικό θέμα στις πρόσφατες δηλώσεις του Κασσελάκη.