9.2 C
Athens
Παρασκευή, 17 Ιανουαρίου, 2025
ΑρχικήΤεχνολογία«Cookie Stuffing: Η κρυφή απάτη στην ψηφιακή διαφήμιση που βλάπτει τις νόμιμες...

«Cookie Stuffing: Η κρυφή απάτη στην ψηφιακή διαφήμιση που βλάπτει τις νόμιμες επιχειρήσεις»

Όσοι έχουν επισκεφθεί το διαδίκτυο, έστω και μία φορά, έχουν σίγουρα συναντήσει το ερώτημα για την αποδοχή ή μη των cookies. Αυτά τα “cookies” δεν είναι απλώς αθώα μπισκότα, αλλά μικρές πακέτες δεδομένων που χρησιμοποιούνται από διάφορους ιστότοπους και αποθηκεύονται στη συσκευή του χρήστη, είτε αυτή είναι υπολογιστής, ταμπλέτα ή smartphone.

Ο κύριος ρόλος των cookies είναι να βελτιώνουν την εμπειρία του χρήστη: αποθηκεύουν τις προτιμήσεις του, παρακολουθούν τη διαδικτυακή του συμπεριφορά και ενεργοποιούν συγκεκριμένες λειτουργίες στους ιστότοπους. Με άλλα λόγια, τα cookies διευκολύνουν τη χρήση των ιστότοπων και συμβάλλουν στη βελτίωση της εμπειρίας πλοήγησης.

Μια εύστοχη παρομοίωση για τα cookies είναι ότι λειτουργούν όπως ένας μπαρίστα που θυμάται τις προτιμήσεις του πελάτη του σε μια καφετέρια. Δηλαδή, τα cookies μας υπενθυμίζουν τις προτιμήσεις μας, τόσο για τους ιστότοπους όσο και για τις συσκευές μας.

Αλλά ποια είναι τα βασικά στοιχεία που περιλαμβάνονται στα cookies; Κάθε cookie έχει ένα όνομα, τις κρυπτογραφημένες πληροφορίες του, τη διάρκεια ζωής του (δηλαδή πόσο καιρό θα παραμείνει ενεργό), τον ιστότοπο στον οποίο ανήκει και το domain που υποδεικνύει τον εκδότη του cookie.

Ωστόσο, όπως συμβαίνει με πολλά πράγματα στο διαδίκτυο, τα cookies έχουν αποκτήσει και εμπορική χρήση. Ένα παράδειγμα είναι το affiliate marketing, όπου οι εκδότες περιεχομένου προωθούν προϊόντα εμπορικών σημάτων και κερδίζουν προμήθεια για κάθε πώληση που προέρχεται από τους επισκέπτες τους.

Το cookie stuffing είναι μια πρακτική όπου τρίτοι τοποθετούν cookies στη συσκευή του χρήστη χωρίς τη γνώση του.

Πώς λειτουργεί το Cookie Stuffing

Η πρακτική του cookie stuffing περιλαμβάνει την τοποθέτηση cookies από τρίτους στη συσκευή του χρήστη χωρίς να ενημερώνεται ο χρήστης. Όταν ο χρήστης κάνει κλικ σε μια διαφήμιση και προχωρήσει σε αγορά, αυτά τα “παράπλευρα” cookies αντικαθιστούν τα νόμιμα cookies του εκδότη, με αποτέλεσμα η προμήθεια να πηγαίνει στον τρίτο και όχι στον νόμιμο εκδότη.

Αυτά τα cookies εισάγονται σε νόμιμες ιστοσελίδες μέσω αναδυόμενων παραθύρων, iframes που ενσωματώνουν HTML, JavaScript για ανακατευθύνσεις, ή μέσω παραποίησης URLs που τοποθετούνται σε νόμιμες ιστοσελίδες.

Η τεχνική του cookie stuffing λειτουργεί αδιαφανώς για τους χρήστες, παραβιάζοντας τις οδηγίες για διαφάνεια.

Πόσο νόμιμο είναι το cookie stuffing

Πολλά προγράμματα affiliate marketing απαγορεύουν τη μέθοδο του cookie stuffing, καθώς υπονομεύει τις νόμιμες διαφημιστικές προσπάθειες. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου απαιτεί τη σαφή αποκάλυψη οικονομικών σχέσεων μεταξύ διαφημιζόμενων και εμπόρων.

Η πρακτική αυτή έχει χαρακτηριστεί ως διαδικτυακή απάτη σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως η περίπτωση του Σον Χόγκαν το 2006, ο οποίος χρησιμοποίησε αυτές τις τακτικές για να κερδίσει 28 εκατομμύρια δολάρια, χωρίς να προσφέρει ουσιαστική αξία στο eBay. Μετά από έρευνα, ο Χόγκαν ομολόγησε την ενοχή του και καταδικάστηκε σε ποινή φυλάκισης.

Μια παρόμοια περίπτωση ήταν αυτή του Μπράιαν Ντάνινγκ, ο οποίος επίσης χρησιμοποίησε κομπίνες για να κερδίσει πάνω από 5 εκατομμύρια δολάρια, και καταδικάστηκε σε 15 μήνες φυλάκισης.

Το cookie stuffing πλήττει πολλούς κλάδους, ιδίως τον ηλεκτρονικό τζόγο και τον στοιχηματισμό, όπου οι τζίροι είναι πολύ υψηλοί.

Όλοι χαμένοι από το cookie stuffing

Κανείς δεν κερδίζει από την πρακτική του cookie stuffing. Οι συνεργαζόμενες εταιρείες πληρώνουν για ανύπαρκτες υπηρεσίες, οι νόμιμοι συνεργάτες μάρκετινγκ βλέπουν τα αποτελέσματά τους να επιδεινώνονται, και οι ομάδες μάρκετινγκ λαμβάνουν παραπλανητικές πληροφορίες. Οι καταναλωτές τελικά γίνονται θύματα εκμετάλλευσης.

Ποιοι κλάδοι πλήττονται

Το cookie stuffing επηρεάζει όλους τους τομείς που χρησιμοποιούν συνεργαζόμενες εταιρείες. Ιδιαίτερα πλήττονται οι τομείς των διαδικτυακών παιχνιδιών, του ηλεκτρονικού τζόγου και του στοιχηματισμού, καθώς και οι αγορές συναλλάγματος, κρυπτονομισμάτων, ηλεκτρονικών αγορών, ταξιδιών και φιλοξενίας, δανειακών προϊόντων και διαδικτυακών εφαρμογών.

Συνολικά, οι τομείς με έντονο ανταγωνισμό και υψηλό τζίρο είναι πιο ευάλωτοι σε τέτοιες πρακτικές, με τους μεγάλους διαδικτυακούς λιανοπωλητές να είναι οι κύριοι στόχοι.

Πηγή: ot.gr

Monomaxos News
Monomaxos Newshttps://monomaxos.gr
Monomaxos Ενημερωθείτε με τα τελευταία νέα, εμπεριστατωμένα άρθρα και αναλύσεις. Η αξιόπιστη πηγή σας για ποιοτικό περιεχόμενο στην Ελλάδα.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Δημοφιλέστερο

Πρόσφατα σχόλια