15.9 C
Athens
Τρίτη, 22 Οκτωβρίου, 2024
ΑρχικήΤεχνολογίαΝέες τεχνολογίες στο λιανεμπόριο: Λύσεις και προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε

Νέες τεχνολογίες στο λιανεμπόριο: Λύσεις και προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε

Στον κόσμο του λιανεμπορίου, οι επιχειρήσεις καλούνται να αντιμετωπίσουν το απρόβλεπτο και να μειώσουν τις επιπτώσεις του όσο το δυνατόν περισσότερο. Αυτό επισημαίνει το Retail Innovation Report 2024 που δημοσιεύεται από το Found.ation και το Retail Innovation Hub της Cardlink, του οποίου το τέταρτο μέρος ακολουθεί.

Λιανεμπόριο και… ορατότητα σε πραγματικό χρόνο

Η αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης (AI) επιτρέπει στους επαγγελματίες του λιανεμπορίου να παρακολουθούν και να αναλύουν τη ζήτηση για συγκεκριμένα προϊόντα ή υπηρεσίες. Μέσω της ανάλυσης δεδομένων από πωλήσεις και οικονομικές συνθήκες, οι επιχειρήσεις μπορούν να κατανοήσουν πώς να κατανείμουν τους πόρους τους αποτελεσματικά. Αυτές οι πληροφορίες μπορούν να διανεμηθούν σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού, βελτιώνοντας τον συντονισμό και μειώνοντας τις διακοπές και τη σπατάλη πόρων.

Αξιοποίηση του metaverse στο λιανεμπόριο

Η τεχνολογία του metaverse, που περιλαμβάνει εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα, προσφέρει νέες δυνατότητες για το λιανεμπόριο. Αν και οι πιο γνωστές εφαρμογές του συνδέονται με την ψυχαγωγία, πολλές επιχειρήσεις βλέπουν την τεχνολογία αυτή ως ευκαιρία για βελτίωση της παραγωγικότητας και της συνεργασίας. Η αγορά εφαρμογών metaverse αναμένεται να φτάσει τα 74,4 δισεκατομμύρια δολάρια το 2024.

Με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης και της μηχανικής μάθησης, οι επιχειρήσεις μπορούν να βελτιστοποιήσουν την υποδομή των αποθηκών και των μεταφορών τους. Αναλύοντας δεδομένα από προηγούμενες παραγγελίες και την κίνηση των προϊόντων, οι εταιρείες μπορούν να βελτιώσουν την τοποθέτηση των προϊόντων και τις διαδρομές παραλαβής, εξασφαλίζοντας αποτελεσματικές διαδικασίες.

Η κυβερνοασφάλεια στο λιανεμπόριο γίνεται προτεραιότητα

Η αυξανόμενη εξάρτηση από τα δεδομένα καθιστά την κυβερνοασφάλεια επιτακτική ανάγκη για τις επιχειρήσεις του λιανεμπορίου. Οι καταναλωτές απαιτούν την προστασία των δεδομένων τους, γεγονός που αναγκάζει τους εμπόρους να λειτουργούν ως υπεύθυνοι επεξεργασίας για εκατοντάδες ή χιλιάδες χρήστες. Το 2024, τα διασυνδεμένα συστήματα που συγκεντρώνουν επιχειρηματικά και πελατειακά δεδομένα είναι στόχος για κακόβουλους επιτιθέμενους.

Η αύξηση των κυβερνοεπιθέσεων, που είναι πιο συχνές και περίπλοκες, έχει οδηγήσει σε περισσότερες από 5.000 δημοσίως γνωστοποιηθείσες παραβιάσεις το 2024, με κίνδυνο για πάνω από 30 εκατομμύρια αρχεία. Παρά το γεγονός ότι το λιανικό εμπόριο δεν θεωρείται ο πιο εκτεθειμένος τομέας, είναι προφανές γιατί οι κακοποιοί θα το θεωρούσαν ελκυστικό στόχο.

Είναι επίσης σημαντικό να σημειωθεί ότι το 43% των κυβερνοεπιθέσεων στοχεύει μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, οι οποίες συχνά δεν διαθέτουν τις απαραίτητες υποδομές ασφαλείας.

Ευαίσθητα δεδομένα σε κίνδυνο… παντού

Τα ευαίσθητα δεδομένα που διαχειρίζονται οι έμποροι λιανικής περιλαμβάνουν προσωπικές πληροφορίες πελατών, δεδομένα οικονομικών συναλλαγών και πληροφορίες από έξυπνες συσκευές. Αυτά τα δεδομένα είναι ελκυστικοί στόχοι για επιτιθέμενους, ειδικά καθώς οι τεχνολογικές εξελίξεις διευκολύνουν την εκτέλεση επιθέσεων.

Οι επιτιθέμενοι μπορούν να χρησιμοποιήσουν εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για να δημιουργήσουν phishing περιεχόμενο ή να αναπτύξουν κακόβουλο κώδικα γρηγορότερα και πιο αποτελεσματικά. Η AI μπορεί επίσης να αναλύσει αδυναμίες στην αλυσίδα εφοδιασμού, καθιστώντας την κυβερνοασφάλεια πιο κρίσιμη από ποτέ.

Ισχυρή υποδομή κυβερνοασφάλειας

Για να αντιμετωπίσουν αυτούς τους κινδύνους, οι επιχειρήσεις λιανικής πρέπει να επενδύσουν σε ισχυρές υποδομές κυβερνοασφάλειας. Μια κυβερνοεπίθεση μπορεί να έχει σοβαρές συνέπειες, όχι μόνο οικονομικές αλλά και για την εμπιστοσύνη των πελατών. Οι πελάτες σήμερα εμπιστεύονται περισσότερο τα δεδομένα τους στον τομέα του λιανικού εμπορίου σε σχέση με άλλους τομείς, και μια σημαντική παραβίαση μπορεί να πλήξει αυτήν την εμπιστοσύνη για πολλά χρόνια.

Η προστασία των δεδομένων και η διασφάλιση της ασφάλειας των πελατών είναι κρίσιμης σημασίας για τη διατήρηση της φήμης και της επιτυχίας κάθε εμπορικού σήματος.

Πηγή: ΟΤ

Monomaxos News
Monomaxos Newshttps://monomaxos.gr
Monomaxos Ενημερωθείτε με τα τελευταία νέα, εμπεριστατωμένα άρθρα και αναλύσεις. Η αξιόπιστη πηγή σας για ποιοτικό περιεχόμενο στην Ελλάδα.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Δημοφιλέστερο