Η διαδικτυακή σουίτα εφαρμογών γραφείου της Microsoft, γνωστή ως Microsoft 365, αντιμετώπισε σοβαρά προβλήματα λειτουργίας, επηρεάζοντας χιλιάδες χρήστες παγκοσμίως. Αυτό συνέβη μόλις δύο μήνες μετά από ένα προηγούμενο μεγάλο μπλακάουτ που είχε προκαλέσει αναστάτωση σε πολλές χώρες.
Η Microsoft 365 περιλαμβάνει δημοφιλείς εφαρμογές όπως το Word και το Excel, τις οποίες χρησιμοποιούν εκατομμύρια επαγγελματίες. Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας το απόγευμα, η υπηρεσία αρχίζει να επανέρχεται σε κανονική λειτουργία.
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα Downdetector.com, που παρακολουθεί τη λειτουργία μεγάλων διαδικτυακών υπηρεσιών, αναφέρθηκαν επίσης προβλήματα σε άλλες υπηρεσίες της Microsoft, όπως το Azure, η πλατφόρμα Teams, το Xbox και το Bing.
Φαίνεται ότι το νέο μπλακάουτ δεν προήλθε από την ίδια τη Microsoft, αλλά από έναν πάροχο διαδικτυακών υπηρεσιών.
Η υπηρεσία Azure ανακοίνωσε μέσω του X ότι ερευνά τις αναφορές χρηστών για πιθανά προβλήματα στη σύνδεση του νέφους με την AT&T, μια εταιρεία τηλεφωνίας.
«Συνεργαζόμαστε με έναν τρίτο πάροχο (ISP) και έχουμε επιβεβαιώσει ότι μια αλλαγή στο διαχειριζόμενο περιβάλλον τους προκάλεσε προβλήματα. Ο ISP έχει αναιρέσει την αλλαγή και παρατηρούμε σημάδια αποκατάστασης», ανέφερε η Microsoft.
Μέχρι στιγμής, η AT&T δεν έχει απαντήσει σε αίτημα του Reuters για σχόλιο σχετικά με την κατάσταση.
Στις 17:00 ώρα Ελλάδας, οι αναφορές στο Downdetector μειώθηκαν σε 1.700 από 23.000 που ήταν το μέγιστο λίγες ώρες νωρίτερα.
Από την παρακολούθηση του ιστότοπου, φαίνεται ότι το πρόβλημα επηρεάζει και άλλες εταιρείες.
Να σημειωθεί ότι τον Ιούλιο, περίπου 8,5 εκατομμύρια υπολογιστές Windows σε όλο τον κόσμο σταμάτησαν να λειτουργούν λόγω προβληματικής ενημέρωσης του λογισμικού ασφαλείας της CrowdStrike, προκαλώντας ακυρώσεις πτήσεων, κλείσιμο επιχειρήσεων και προβλήματα σε νοσοκομεία παγκοσμίως.