Ο Michael Soud, συνιδρυτής του Travel Insighter, έχει ταξιδέψει σε 106 χώρες και σε κάθε προορισμό φροντίζει να επισκέπτεται τα τοπικά σούπερ μάρκετ. «Η επίσκεψη σε ένα σούπερ μάρκετ είναι πάντα μια ανθρωπολογική εμπειρία», δήλωσε σε συνέντευξή του στην Jamie Davis Smith από την ιστοσελίδα HuffPost. «Τα προϊόντα που βρίσκονται στα ράφια ενός σούπερ μάρκετ προσφέρουν μια εξαιρετική εικόνα για το τι εκτιμά μια τοπική κοινότητα».
Ταξίδι στην αυθεντικότητα
Τα σούπερ μάρκετ δεν είναι απλώς χώροι αγορών. Είναι πολιτιστικοί κόμβοι που προσφέρουν πολύτιμες πληροφορίες για την τοπική ζωή και είναι διασκεδαστικά, σύμφωνα με τον Abdellah Bouraihan, ξεναγό της Intrepid στο Μαρόκο. Ο Bouraihan συνήθως οδηγεί τις ομάδες του σε τοπικά σούπερ μάρκετ, πιστεύοντας ότι οι επισκέψεις αυτές είναι κρίσιμες για την κατανόηση του τοπικού πολιτισμού. Εξηγεί ότι η επίσκεψη σε ένα σούπερ μάρκετ προσφέρει στους ταξιδιώτες μια αυθεντική εικόνα της καθημερινής ζωής των ντόπιων, τους επιτρέπει να δουν ποια προϊόντα είναι δημοφιλή και να κατανοήσουν τις τιμές των καθημερινών ειδών. Επιπλέον, είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για να δοκιμάσουν σνακ, μπαχαρικά και προϊόντα που δεν θα βρουν σε τουριστικά καταστήματα.
Ο Bouraihan προσθέτει ότι τα σούπερ μάρκετ προσφέρουν επίσης μια εικόνα της εξέλιξης των γαστρονομικών προτιμήσεων. «Τα διάφορα είδη ψωμιού, τα μπαχαρικά και οι ελιές στα μαροκινά σούπερ μάρκετ αντικατοπτρίζουν τις γαστρονομικές προτιμήσεις της χώρας και την αλληλεπίδραση της παράδοσης με τον νεωτερισμό», αναφέρει. Αυτά τα παραδοσιακά προϊόντα συχνά συνδυάζονται με τρόφιμα από όλο τον κόσμο, που έχουν εισέλθει στη μαροκινή αγορά. Επιπλέον, η επίσκεψη σε ένα σούπερ μάρκετ είναι ένας γρήγορος και οικονομικός τρόπος για τους ταξιδιώτες να γνωρίσουν μια ποικιλία τοπικών σπεσιαλιτέ, ειδικά αν βρίσκονται στη χώρα για λίγο.
Μαγειρικές ικανότητες
Πολλοί επαγγελματίες σεφ, όπως η Amanda K. Lindquist, executive chef στο Wailea Beach Resort και μέλος του Marriott Culinary Council στο Μάουι, επιλέγουν να ψωνίζουν από σούπερ μάρκετ όταν ταξιδεύουν. «Αυτό έχει πραγματικά εμπλουτίσει το μαγειρικό μου στυλ και έχει διευρύνει τους ορίζοντές μου», δηλώνει. Αν και τρώει σε πολλά εστιατόρια κατά τη διάρκεια των ταξιδιών της, η επίσκεψη σε σούπερ μάρκετ της επιτρέπει να κατανοήσει καλύτερα την τοπική κουζίνα και να αντλήσει έμπνευση για τη δική της μαγειρική. Έχει ανακαλύψει μπαχαρικά σε σούπερ μάρκετ του εξωτερικού που δεν είχε συναντήσει ποτέ πριν, κάτι που έχει βελτιώσει τη μαγειρική της, τόσο στο σπίτι όσο και στη δουλειά.
Ο Soud ελέγχει πάντα το διάδρομο με τα κατεψυγμένα τρόφιμα, καθώς «αν κάτι έχει γίνει κατεψυγμένο, είναι ένα τοπικό βασικό προϊόν», σημειώνει.
*Πληροφορίες από: HuffPost | Κεντρική φωτογραφία θέματος: Maxim Makarov