Τετάρτη, 29 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΥγείαΟι 8 συνήθειες που μπορούν να επιμηκύνουν τη ζωή ακόμη και κατά...

Οι 8 συνήθειες που μπορούν να επιμηκύνουν τη ζωή ακόμη και κατά 24 χρόνια

Υπάρχουν 8 υγιεινές συνήθειες που μπορεί να συμβάλουν στην επιμήκυνση του χρόνου ζωής, εάν οι άνθρωποι τις υιοθετήσουν μέχρι τη μέση ηλικία, υποστηρίζει μελέτη που παρουσιάστηκε στην ετήσια συνάντηση της Αμερικανικής Εταιρείας Διατροφής «Nutrition 2023», στη Βοστώνη. Τα κλειδιά για αύξηση του προσδόκιμου ζωής είναι τα εξής:

  1. Σωματική δραστηριότητα,
  2. απαλλαγή από εθισμό στα οπιοειδή,
  3. αποχή από το κάπνισμα,
  4. διαχείριση του άγχους,
  5. καλή διατροφή,
  6. μη τακτική κατανάλωση αλκοόλ,
  7. καλή ποιότητα ύπνου και
  8. θετικές κοινωνικές σχέσεις.

Στη μελέτη χρησιμοποιήθηκαν δεδομένα από ιατρικούς φακέλους για πάνω από 700.000 βετεράνους ηλικίας 40-99 ετών στις ΗΠΑ. Τα δεδομένα συλλέχθηκαν την περίοδο 2011-2019.

Το διάγραμμα αποτυπώνει τον εκτιμώμενο αντίκτυπο σε άνδρες από την υιοθέτηση διαφορετικού αριθμού παραγόντων υγιεινού τρόπου ζωής σε πρόσθετα έτη προσδόκιμου ζωής σε σύγκριση με άνδρες που δεν έχουν καμία από αυτές τις συνήθειες. Credit: VA Million Veteran Program.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, οι άνδρες που έχουν υιοθετήσει και τις οκτώ αυτές συνήθειες στην ηλικία των 40 ετών προβλέπεται ότι θα ζήσουν κατά μέσο όρο 24 χρόνια περισσότερο από τους άνδρες που δεν έχουν καμία από αυτές τις συνήθειες. Για τις γυναίκες, οι οκτώ αυτοί παράγοντες στη μέση ηλικία συσχετίστηκαν με 21 επιπλέον χρόνια ζωής σε σχέση με τις γυναίκες που δεν είχαν καμία από αυτές τις συνήθειες.

Συγκεκριμένα, η χαμηλή σωματική δραστηριότητα, η χρήση οπιοειδών και το κάπνισμα είχαν τον μεγαλύτερο αντίκτυπο στη διάρκεια ζωής και συσχετίστηκαν με περίπου 30-45% υψηλότερο κίνδυνο θανάτου κατά τη διάρκεια της περιόδου μελέτης. Το άγχος, η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ, η κακή διατροφή και η κακή ποιότητα ύπνου σχετίζονται με περίπου 20% αύξηση του κινδύνου θανάτου, ενώ η έλλειψη θετικών κοινωνικών σχέσεων συνδέεται με 5% αυξημένο κίνδυνο θανάτου.

Σύμφωνα με τους ερευνητές και όπως αναμεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, τα ευρήματα υπογραμμίζουν το ρόλο του τρόπου ζωής σε χρόνιες ασθένειες, όπως ο διαβήτης τύπου 2 και οι καρδιοπάθειες που οδηγούν σε πρόωρη αναπηρία και θάνατο.

Η υιοθέτηση περισσότερων παραγόντων υγιεινού τρόπου ζωής σε νεαρότερη ηλικία (περίπου στα 40 χρόνια) συνδέεται με τα μεγαλύτερη κέρδη στο προσδόκιμο ζωής, ωστόσο διαπιστώθηκε ότι η υιοθέτηση ακόμη και λίγων από αυτούς τους παράγοντες ή η υιοθέτηση σε μεγαλύτερη ηλικία μπορεί να έχει σημαντικά αποτελέσματα.

monomaxos.gr
monomaxos.grhttp://monomaxos.gr
Ανακαλύψτε έναν κόσμο γνώσης και έμπνευσης στο Monomaxos, το ενημερωτικό μας ιστολόγιο. Εξερευνήστε συναρπαστικά άρθρα σε μια ποικιλία θεμάτων, από επιστήμη και τεχνολογία έως τρόπο ζωής και ταξίδια. Βυθιστείτε σε ενδιαφέρουσες πληροφορίες που θα σας φωτίσουν και θα σας διασκεδάσουν, με ένα μόνο κλικ.
RELATED ARTICLES

Leave a reply

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Most Popular

Recent Comments

Οι 8 συνήθειες που μπορούν να επιμηκύνουν τη ζωή ακόμη και κατά 24 χρόνια

Υπάρχουν 8 υγιεινές συνήθειες που μπορεί να συμβάλουν στην επιμήκυνση του χρόνου ζωής, εάν οι άνθρωποι τις υιοθετήσουν μέχρι τη μέση ηλικία, υποστηρίζει μελέτη που παρουσιάστηκε στην ετήσια συνάντηση της Αμερικανικής Εταιρείας Διατροφής «Nutrition 2023», στη Βοστώνη. Τα κλειδιά για αύξηση του προσδόκιμου ζωής είναι τα εξής:

  1. Σωματική δραστηριότητα,
  2. απαλλαγή από εθισμό στα οπιοειδή,
  3. αποχή από το κάπνισμα,
  4. διαχείριση του άγχους,
  5. καλή διατροφή,
  6. μη τακτική κατανάλωση αλκοόλ,
  7. καλή ποιότητα ύπνου και
  8. θετικές κοινωνικές σχέσεις.

Στη μελέτη χρησιμοποιήθηκαν δεδομένα από ιατρικούς φακέλους για πάνω από 700.000 βετεράνους ηλικίας 40-99 ετών στις ΗΠΑ. Τα δεδομένα συλλέχθηκαν την περίοδο 2011-2019.

Το διάγραμμα αποτυπώνει τον εκτιμώμενο αντίκτυπο σε άνδρες από την υιοθέτηση διαφορετικού αριθμού παραγόντων υγιεινού τρόπου ζωής σε πρόσθετα έτη προσδόκιμου ζωής σε σύγκριση με άνδρες που δεν έχουν καμία από αυτές τις συνήθειες. Credit: VA Million Veteran Program.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, οι άνδρες που έχουν υιοθετήσει και τις οκτώ αυτές συνήθειες στην ηλικία των 40 ετών προβλέπεται ότι θα ζήσουν κατά μέσο όρο 24 χρόνια περισσότερο από τους άνδρες που δεν έχουν καμία από αυτές τις συνήθειες. Για τις γυναίκες, οι οκτώ αυτοί παράγοντες στη μέση ηλικία συσχετίστηκαν με 21 επιπλέον χρόνια ζωής σε σχέση με τις γυναίκες που δεν είχαν καμία από αυτές τις συνήθειες.

Συγκεκριμένα, η χαμηλή σωματική δραστηριότητα, η χρήση οπιοειδών και το κάπνισμα είχαν τον μεγαλύτερο αντίκτυπο στη διάρκεια ζωής και συσχετίστηκαν με περίπου 30-45% υψηλότερο κίνδυνο θανάτου κατά τη διάρκεια της περιόδου μελέτης. Το άγχος, η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ, η κακή διατροφή και η κακή ποιότητα ύπνου σχετίζονται με περίπου 20% αύξηση του κινδύνου θανάτου, ενώ η έλλειψη θετικών κοινωνικών σχέσεων συνδέεται με 5% αυξημένο κίνδυνο θανάτου.

Σύμφωνα με τους ερευνητές και όπως αναμεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, τα ευρήματα υπογραμμίζουν το ρόλο του τρόπου ζωής σε χρόνιες ασθένειες, όπως ο διαβήτης τύπου 2 και οι καρδιοπάθειες που οδηγούν σε πρόωρη αναπηρία και θάνατο.

Η υιοθέτηση περισσότερων παραγόντων υγιεινού τρόπου ζωής σε νεαρότερη ηλικία (περίπου στα 40 χρόνια) συνδέεται με τα μεγαλύτερη κέρδη στο προσδόκιμο ζωής, ωστόσο διαπιστώθηκε ότι η υιοθέτηση ακόμη και λίγων από αυτούς τους παράγοντες ή η υιοθέτηση σε μεγαλύτερη ηλικία μπορεί να έχει σημαντικά αποτελέσματα.

monomaxos.gr
monomaxos.grhttp://monomaxos.gr
Ανακαλύψτε έναν κόσμο γνώσης και έμπνευσης στο Monomaxos, το ενημερωτικό μας ιστολόγιο. Εξερευνήστε συναρπαστικά άρθρα σε μια ποικιλία θεμάτων, από επιστήμη και τεχνολογία έως τρόπο ζωής και ταξίδια. Βυθιστείτε σε ενδιαφέρουσες πληροφορίες που θα σας φωτίσουν και θα σας διασκεδάσουν, με ένα μόνο κλικ.
RELATED ARTICLES

Leave a reply

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Most Popular

Recent Comments