Νέα στοιχεία σχετικά με την συμπληρωματική και μαραθώνια απολογία του σταθμάρχη Λάρισας για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη ήρθαν στο φως της δημοσιότητας το βράδυ της Πέμπτης (19/12).
Σύμφωνα με πληροφορίες από την ΕΡΤ, ο σταθμάρχης παρέμεινε για έξι ώρες στο γραφείο του εφέτη ανακριτή και αναφέρθηκε σε όλα όσα συνέβησαν το μοιραίο βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου 2023.
Κατά τη διάρκεια της απολογίας του, ο σταθμάρχης φέρεται να άφησε αιχμές για τις συνθήκες εργασίας του, υποστηρίζοντας ότι, αν και ήταν νέος στην υπηρεσία και άπειρος, είχε αναλάβει συνεχόμενη βάρδια πέντε ημερών, ενώ οι συνάδελφοί του αποχώρησαν νωρίτερα εκείνη την ημέρα.
Κατηγορίες και ευθύνες
Ο σταθμάρχης φαίνεται να επιμερίζει τις ευθύνες και σε άλλους, συμπεριλαμβανομένων των μηχανοδηγών. Επιπλέον, διέψευσε την ύπαρξη 11λεπτης καθυστέρησης, δηλώνοντας ότι εκείνη την ώρα επικοινωνούσε μέσω GSMR και υπηρεσιακού, και όχι μέσω VHF.
Αξιοσημείωτο είναι ότι, αν και τις προηγούμενες ημέρες είχε πραγματοποιήσει αυτόματη χάραξη, την ημέρα του δυστυχήματος δεν το έκανε και εξήγησε τους λόγους πίσω από αυτήν την απόφαση.
Καταστάσεις και περιορισμοί
Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι έχει παρέλθει το 18μηνο της προφυλάκισης του σταθμάρχη, ωστόσο οι περιοριστικοί όροι που του έχουν επιβληθεί παραμένουν σε ισχύ.
Προθεσμία για απολογία
Επιπλέον, η διευθύντρια της Διεύθυνσης Σιδηροδρομικών Μεταφορών, που επίσης κλήθηκε να απολογηθεί την Πέμπτη (19/12), ζήτησε και έλαβε προθεσμία για το τέλος Ιανουαρίου.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, καθώς και ένας υπάλληλος ιδιωτικής εταιρείας, έχουν προθεσμία να απολογηθούν στις 9 Ιανουαρίου.
Η υπόθεση παραμένει σε εξέλιξη και αναμένονται περαιτέρω εξελίξεις.