Η ολομέλεια της Βουλής ψήφισε επί της αρχής ένα νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τίτλο «Αναδιάρθρωση σιδηροδρομικού τομέα και ενίσχυση ρυθμιστικών φορέων μεταφορών». Το νομοσχέδιο εγκρίθηκε με 157 ψήφους υπέρ, 133 κατά και μία αποχή.
Στη συνέχεια, ψηφίστηκε υπουργική τροπολογία (αρ. 298/ειδ. 5) με 157 ψήφους υπέρ, 135 κατά και δύο παρόντες. Αυτή η τροπολογία περιλαμβάνει διατάξεις που προβλέπουν επιδοτήσεις προς τις ΔΕΥΑ για οφειλές σε ηλεκτρική ενέργεια, εφόσον αυτές συγχωνευτούν στην ΕΥΔΑΠ ή τη ΔΕΥΑΘ.
Οι δύο ονομαστικές ψηφοφορίες πραγματοποιήθηκαν κατόπιν αιτήματος του ΚΚΕ. Στην ονομαστική ψηφοφορία για το νομοσχέδιο συμμετείχαν 291 βουλευτές, ενώ στην ψηφοφορία της τροπολογίας συμμετείχαν 294 βουλευτές.
Αξιοσημείωτη ήταν η ψήφος για μια τρίτη τροπολογία (αρ. 299/ειδ. 6) που περιλαμβάνει μέτρα για τις τράπεζες, την παροχή επιδόματος επικινδυνότητας στα στελέχη των ενόπλων δυνάμεων και των σωμάτων ασφαλείας, καθώς και τη δωρεάν χορήγηση φαρμάκων σε χαμηλοσυνταξιούχους. Υπέρ της τροπολογίας ψήφισαν οι ΝΔ, ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, ΣΥΡΙΖΑ, Ελληνική Λύση, Νίκη και Σπαρτιάτες, ενώ παρών ψήφισαν το ΚΚΕ, η Νέα Αριστερά και η Πλεύση Ελευθερίας.
Η ΝΔ καταψήφισε μια τέταρτη τροπολογία (αρ. 300/ειδ. 7) που προβλέπει διάφορες αναστολές και παρατάσεις σε υποχρεώσεις και προθεσμίες. Καταψήφισαν επίσης το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, ο ΣΥΡΙΖΑ, το ΚΚΕ, η Ελληνική Λύση, η Νέα Αριστερά, η Νίκη και οι Σπαρτιάτες, ενώ παρών ψήφισε η Πλεύση Ελευθερίας.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, κατά την ολοκλήρωση της συζήτησης, δήλωσε ότι «κάνουμε ένα σημαντικό και ουσιαστικό πρώτο βήμα για την αντιμετώπιση των διαχρονικών προβλημάτων του ελληνικού σιδηροδρόμου». Ανέφερε ότι το νομοσχέδιο αφορά τον πρώτο από τους πέντε πυλώνες του σχεδίου δράσης που έχει εκπονηθεί σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, περιλαμβάνοντας χρονοδιαγράμματα, πόρους και ορόσημα.
Ο υπουργός πρόσθεσε ότι «για πρώτη φορά η χώρα διαθέτει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης, το οποίο δημιουργήθηκε τον Απρίλιο και τον Μάιο του 2024». Ανέφερε επίσης ότι οι προσλήψεις που ζητά η αντιπολίτευση δεν αρκούν από μόνες τους για την επίλυση των διαχρονικών προβλημάτων του σιδηροδρόμου και τόνισε την ανάγκη για ουσιαστική και επίμονη προσπάθεια. «Η κυβερνητική πλειοψηφία έχει αποδείξει ότι ενεργεί με υπευθυνότητα και πραγματική ενσυναίσθηση», κατέληξε ο κ. Σταϊκούρας.