Η μείωση των διαθέσιμων ακινήτων και η αύξηση του κόστους στέγασης, που προκλήθηκαν από την εκρηκτική αύξηση της βραχυχρόνιας μίσθωσης στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, έχουν οδηγήσει τους Έλληνες ξενοδόχους να κινητοποιηθούν. Αυτοί στρέφονται κατά της Airbnb και άλλων παρόμοιων εταιρειών, οι οποίες έχουν δυσκολέψει τη ζωή των ανθρώπων που αναζητούν μόνιμη στέγη.
Οι ξενοδόχοι ζητούν τη στήριξη του κοινού για την εκστρατεία τους, που ονομάζεται «Μιλάμε για τη Ζωή μας». Αυτή η πρωτοβουλία ξεκινά σήμερα, Τρίτη 3/9, και θα διαρκέσει για δύο μήνες. Ο σκοπός της είναι να επισημάνει τα κοινωνικά και οικονομικά προβλήματα που δημιουργεί η ανεξέλεγκτη αύξηση των βραχυχρόνιων μισθώσεων. Στο πλαίσιο της εκστρατείας, προγραμματίζονται δημόσιες παρεμβάσεις στα μέσα ενημέρωσης, καμπάνιες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και συναντήσεις με θεσμικούς φορείς.
Η πρωτοβουλία στοχεύει στην ανάδειξη των σοβαρών κοινωνικών ζητημάτων που προκαλεί η ανεξέλεγκτη ανάπτυξη των βραχυχρόνιων μισθώσεων. Περιλαμβάνει και δημόσιες τοποθετήσεις στα Μέσα Ενημέρωσης, καμπάνιες στα κοινωνικά δίκτυα και συναντήσεις με διαμορφωτές πολιτικής.
Ένα βασικό στοιχείο της πρωτοβουλίας είναι ότι οι ίδιοι οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα να μοιραστούν τις προσωπικές τους εμπειρίες, τους φόβους και τις ανησυχίες τους σχετικά με το φαινόμενο. Ο τίτλος «Μιλάμε για τη Ζωή μας» έχει διαμορφωθεί ειδικά για αυτή την εκστρατεία και συνοδεύεται από το hashtag #Milame_gia_ti_zoi_mas, το οποίο χρησιμοποιείται σε κάθε σχετική ανάρτηση.
Επιπλέον, έχει δημιουργηθεί η ιστοσελίδα milamegiatizoimas.gr, που θα λειτουργεί ως πηγή πληροφοριών για όλες τις δράσεις της πρωτοβουλίας. Το βασικό μήνυμα που προβάλλεται μέσα από όλες τις δραστηριότητες είναι ότι η δίκαιη ρύθμιση των βραχυχρόνιων μισθώσεων είναι απαραίτητη για τη βιώσιμη ανάπτυξη και την κοινωνική συνοχή.
Κατά τη διάρκεια της σημερινής συνέντευξης Τύπου, παρουσιάστηκε μια επικαιροποιημένη μελέτη της Grant Thornton, η οποία εξετάζει τις κύριες τάσεις και τις κοινωνικοοικονομικές επιπτώσεις της βραχυχρόνιας μίσθωσης. Αυτή η μελέτη σηματοδοτεί και την έναρξη της πρωτοβουλίας.
Σύμφωνα με τη μελέτη:
«Η σύγχρονη επιχειρηματικότητα πρέπει να δημιουργεί θετικό κοινωνικό αντίκτυπο στην κοινωνία στην οποία δραστηριοποιείται. Ο ξενοδοχειακός κλάδος έχει αποδείξει τη δέσμευσή του σε αυτό μέσω πράξεων και συνεχούς προσφοράς. Όταν η συζήτηση για τον “υπερτουρισμό” μπορεί να οδηγήσει σε αντιτουριστικά συναισθήματα, είναι καθήκον μας να διορθώσουμε τη κατάσταση. Με την πρωτοβουλία μας “ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ”, δίνουμε φωνή στους πολίτες, όχι για να αντιπαρατεθούμε στη βραχυχρόνια μίσθωση, αλλά για να δείξουμε την ανάγκη για δίκαιη ρύθμιση ώστε ο τουρισμός να συνεχίσει να προσφέρει και να στηρίζει τη βιώσιμη ανάπτυξη και την κοινωνική συνοχή», δήλωσε ο Πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΞΕΕ), Αλέξανδρος Βασιλικός, κατά τη διάρκεια της σημερινής συνέντευξης Τύπου.