Ο Κώστας Πρέκας μίλησε πρόσφατα κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης, αποκαλύπτοντας ότι το 2024 θα ντυθεί γαμπρός. Ωστόσο, καθώς αναπολεί τις αναμνήσεις του με αγάπη και προσοχή στις λεπτομέρειες, προβαίνει σε αποκαλύψεις που σίγουρα θα προκαλέσουν συζητήσεις!
- Από τον Νίκο Νικόλιζα
Στην αρχή της καριέρας σας στον κινηματογράφο, η εμφάνιση και το καλλίγραμμο σώμα σας σας βοήθησαν να ανοίξετε πόρτες; Πώς εξηγείτε το γεγονός ότι έχετε συμμετάσχει μόνο σε μία ταινία της Φίνος;
Αυτή είναι μια επικίνδυνη ερώτηση, καθώς πολλοί από τους ανθρώπους που έπαιξαν ρόλο τότε δεν είναι πια εδώ. Υπήρχαν τότε τραγικά κυκλώματα, χειρότερα από τα σημερινά. Υπήρχε φθόνος και οι στρέιτ ηθοποιοί συχνά αντιμετώπιζαν πιέσεις. Εγώ ήμουν μία από αυτές τις περιπτώσεις! Αν και δεν έδωσα σημασία σε αυτό, άλλοι έπαιζαν το παιχνίδι τους. Είμαι ευτυχής με τις 20 ταινίες που έκανα, αν και η τηλεόραση κατέστρεψε τον κινηματογράφο.
Σας έκαναν ποτέ τρικλοποδιές;
Πολλές φορές. Οι πρωταγωνίστριες και οι πρωταγωνιστές εκείνης της εποχής ζητούσαν από τους παραγωγούς να μην γράφονται σενάρια για μένα. Θυμάμαι ότι παρακαλούσαν τον Νίκο Φώσκολο, ο οποίος μου τα μετέφερε. Εγώ, όμως, είχα τη δύναμη να λέω «όχι» ακόμα και στον Φίνο. Ο Φίνος είχε πει δημόσια: «Αν είχα δέκα σαν τον Πρέκα, θα ήμουν Fox». Όταν ρωτήθηκε γιατί με θέλει, απάντησε: «Ο Πρέκας είναι το μέλλον της εταιρίας μου».
Γιατί δεν συνεργαστήκατε με την Αλίκη;
Είχαμε προγραμματίσει να παίξουμε μαζί στην ταινία «Ένα αστείο κορίτσι». Όμως, ο τίτλος δεν ταίριαζε με τον ρόλο μου, καθώς ήμουν ήδη πρωταγωνιστής. Έτσι, διαφωνήσαμε με τον Φίνο και άνοιξα τον δρόμο σε έναν νέο ηθοποιό, του οποίου το όνομα δεν επιθυμώ να αναφέρω.
Πρέπει να αναγνωρίσουμε την αξία των άλλων, αλλά αυτό σπανίως συμβαίνει. Οι Έλληνες ηθοποιοί συχνά επιδεικνύουν αλαζονεία και δεν μπορούν να διακρίνουν το καλό από το κακό.
Η Αλίκη ήταν δυστυχισμένη;
Η Αλίκη ήταν δυστυχισμένη γιατί προσπαθούσε να παρουσιάσει μια γυναίκα που δεν είχε γνωρίσει ποτέ. Δημιούργησε ένα μοντέλο ιδανικής γυναίκας που δεν μπόρεσε ποτέ να φτάσει. Ήταν μια μυθική προσωπικότητα του ελληνικού πολιτισμού με τεράστιο ταλέντο, αλλά δεν της δόθηκε η ευκαιρία να το δείξει. Η Αλίκη ζούσε μια τραγωδία και όλοι οι ηθοποιοί της εποχής το γνωρίζαμε.
Μήπως έπαιξε το παιχνίδι του κοινού;
Ακριβώς. Έπαιζε ό,τι ήθελε το κοινό.
Σας ζήτησε να παίξετε θεατρικά μαζί της;
Με κάλεσε να συμμετάσχω στο τελευταίο της θεατρικό έργο, αλλά δεν δέχτηκα. Τρία μήνες αργότερα πέθανε, και αυτό με βαραίνει.
Γιατί;
Επειδή ήμουν ανόητος και νιώθω ενοχές γι’ αυτό. Την πληγώσα πολύ τότε.
Πολλοί αναφέρονται στους ανθρώπους που έχουν διαφορετικές απόψεις και τους χλευάζουν ως γραφικούς…
Η Αριστερά στην Ελλάδα είναι μια τραγική αρρώστια που ταλαιπωρεί τον ελληνικό λαό για χρόνια.
Ο Εθνάρχης Καραμανλής την αναγνώρισε όμως.
Αυτό ήταν το μεγαλύτερο σφάλμα του. Η Αριστερά είναι η πληγή της χώρας και η αιτία που η Ελλάδα δεν έχει προοδεύσει. Είναι μια μειονότητα που δεν έχει νόημα να υπάρχει.
Αλλά και αυτοί είναι Έλληνες!
Δεν είναι Έλληνες, είναι ανθέλληνες που έχουν επηρεαστεί από ξένες ιδεολογίες. Αν διαβάσετε ιστορία, θα δείτε ότι από γενιά σε γενιά οι ίδιοι άνθρωποι πρόδωσαν τους συντρόφους τους.
Μιλάτε για τον Κασσελάκη;
Είναι μια μεγάλη μπλόφα. Είχα πει ότι θα φύγει σε έξι μήνες και το έκανε σε έναν χρόνο. Αυτή η πτώση δείχνει τον μηχανισμό της Αριστεράς.
Έχετε κατηγορηθεί για χουντικός…
Και ο Κατράκης ήταν χουντικός επειδή έπαιξε τότε; Αυτοί που μας κατηγορούν, αν δουν ότι έχετε 3 ευρώ, θα προσπαθήσουν να σας τα πάρουν. Διασπείρουν ανακρίβειες.
Συναντήσατε ποτέ χουντικούς;
Συναντήσα τον Παττακό, αλλά όχι τον Παπαδόπουλο. Πολλοί αριστεροί καλλιτέχνες συνεργάζονταν με το καθεστώς τότε. Ο Παττακός είπε κάποτε για μένα: «Αυτό το παιδί υπέφερε εξαιτίας μας». Ποτέ κανείς δεν μου προσέφερε τίποτα, δούλεψα σκληρά και έτσι θα φύγω ήρεμος από τη ζωή.
Ήσασταν ευνοούμενος καλλιτέχνης την εποχή της Επταετίας;
Καθόλου. Ευνοούμενοι ήταν άλλοι. Δεν καταδέχτηκα ποτέ να έρθω σε επαφή μαζί τους. Όλοι ήξεραν ότι είμαι δεξιός και δεν θα κρύψω την αγάπη μου για την πατρίδα και τη θρησκεία μου.
Όλα αυτά ίσως είναι μέρος της παγκοσμιοποίησης…
Η παγκοσμιοποίηση είναι μια γελοιότητα και είμαι βέβαιος ότι θα ναυαγήσει πριν καν πραγματοποιηθεί.
Γιατί αποφεύγετε να μιλήσετε για την οικογένειά σας;
Δεν υπάρχει κανένα «αγκάθι» στην καρδιά μου. Είχα μια ήρεμη οικογένεια με 13 παιδιά. Ο πατέρας μου ήταν καπετάνιος και η μητέρα μου ασχολούνταν με τα οικιακά. Έφυγα νωρίς για να ακολουθήσω την καλλιτεχνική μου πορεία, χωρίς να με περιορίσουν.
Οι γονείς σας ήρθαν να σας δουν στο θέατρο;
Όταν ο πατέρας μου ήταν στο νοσοκομείο, η αδερφή μου του είπε να σηκωθεί να με δει στην τηλεόραση. Αν και δεν μπορούσε να δει, άκουσε τη φωνή μου και το πρωί πέθανε (δάκρυα).
Πηγή: Espresso