Η στοχευμένη δολοφονία του CEO της UnitedHealthcare, Μπράιαν Τόμσον, έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις στα social media, με πολλούς χρήστες να εκφράζουν την απογοήτευσή τους για την εταιρεία και τον αμερικανικό τομέα της ασφάλισης υγείας, ο οποίος συχνά θεωρείται ως ο πυλώνας του συστήματος υγειονομικής περίθαλψης της χώρας.
Πρόκειται για μια βιομηχανία αξίας 4,5 τρισεκατομμυρίων δολαρίων.
Σύμπτωμα οργής
Η διαδικασία υποβολής ασφαλιστικής απαίτησης στην UnitedHealthcare, μία από τις μεγαλύτερες ασφαλιστικές εταιρείες των ΗΠΑ, περιγράφεται από χρήστες ως «ταπεινωτική και φρικτή ταλαιπωρία», σύμφωνα με δημοσίευμα της USA Today.
«Μάλλον ο δολοφόνος είναι ένας δυσαρεστημένος ασφαλιζόμενος», πρόσθεσε ένας άλλος χρήστης.
Άλλοι χρήστες εξέφρασαν παρόμοια συναισθήματα, με έναν να αναφέρει: «Οι διευθύνοντες σύμβουλοι κερδίζουν χρήματα απορρίπτοντας την περίθαλψη. Λυπάμαι για την οικογένειά του, αλλά δεν μπορώ να πω ότι εκπλήσσομαι».
Η αντίδραση στα social media αυτή τη φορά φαίνεται να είναι διαφορετική, σύμφωνα με ειδικούς. Η δολοφονία στο κέντρο του Μανχάταν έχει προκαλέσει ένα κύμα δημόσιας οργής για μια βιομηχανία που οι πολίτες συχνά γνωρίζουν μόνο μέσω απρόσωπων καθυστερήσεων και αρνήσεων στην απαραίτητη υγειονομική περίθαλψη, δήλωσε ο Γουέντελ Πότερ, πρώην στέλεχος της CIGNA και πληροφοριοδότης κατά της ασφαλιστικής βιομηχανίας υγείας.
«Δυστυχώς, ο θυμός είναι στραμμένος σε λάθος κατεύθυνση», συνέχισε. «Το σύστημα είναι σχεδιασμένο εις βάρος των Αμερικανών που χρειάζονται περίθαλψη, και αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη Wall Street».
Γιατί οι Αμερικανοί είναι τόσο θυμωμένοι με την ασφάλιση υγείας;
Ο θάνατος του Τόμσον προκάλεσε επίσης ένα ξέσπασμα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με παράπονα σχετικά με τις απορριφθείσες απαιτήσεις και την αντιληπτή απληστία του κλάδου. Οι ερευνητές εργάζονται για την ταυτοποίηση και τον εντοπισμό του δράστη, καθώς και για την κατανόηση του κινήτρου πίσω από την πράξη.
Σύμφωνα με αναφορές, οι αρχές βρήκαν τρεις κάλυκες από σφαίρες με τις λέξεις «deny», «defend» και «depose», οι οποίες παραπέμπουν σε έναν τίτλο βιβλίου που ασκεί κριτική στην ασφαλιστική βιομηχανία: «Delay Deny Defend: Why Insurance Companies Don’t Pay Claims and What You Can Do About It».
Προτού τεθεί σε εφαρμογή ο νόμος περί προσιτής περίθαλψης, οι ασφαλιστές συχνά αρνούνταν την κάλυψη με βάση το ιατρικό ιστορικό και ακύρωναν αναδρομικά προγράμματα όταν οι ασφαλισμένοι αρρώσταιναν από σοβαρές ασθένειες. Τώρα, τέτοιες «ακυρώσεις» επιτρέπονται μόνο σε περιπτώσεις απάτης ή σκόπιμης παραποίησης στοιχείων.
Επιβαρύνσεις για τους καταναλωτές
Οι απορριπτόμενες αξιώσεις και η δυσκολία εύρεσης παρόχου είναι μεταξύ των πιο συνηθισμένων προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι Αμερικανοί, όπως δείχνει δημοσκόπηση του 2023 από το KFF, έναν μη κερδοσκοπικό οργανισμό πολιτικής υγείας. Αυτά τα ζητήματα μπορεί να είναι περίπλοκα και να οδηγούν σε καθυστερήσεις στην παροχή περίθαλψης, γεγονός που μπορεί να έχει σοβαρές συνέπειες για την υγεία.
Η Άσλεϊ Κίρζινγκερ, διευθύντρια μεθοδολογίας ερευνών στο KFF, δήλωσε ότι «αυτές οι διαδικασίες προκαλούν πολύ άγχος στους ανθρώπους». Ο Λόρεν Άντλερ, αναπληρωτής διευθυντής του Κέντρου Πολιτικής Υγείας στο Ινστιτούτο Brookings, τόνισε ότι οι ασφαλιστές συχνά κατηγορούνται για αποφάσεις που στην πραγματικότητα λαμβάνονται σε πολύ υψηλότερο επίπεδο του συστήματος υγειονομικής περίθαλψης.
Ποιο είναι το ιστορικό της UnitedHealthcare
Η UnitedHealthcare δεν δημοσιοποιεί πόσο συχνά αρνείται τις απαιτήσεις. Ωστόσο, εκθέσεις του Κογκρέσου και νομικές αγωγές παρέχουν κάποια στοιχεία για τις επιχειρηματικές πρακτικές της. Μια πρόσφατη έκθεση διαπίστωσε ότι το ποσοστό άρνησης για μετεγχειρητική περίθαλψη αυξήθηκε από 10,9% το 2020 σε 22,7% το 2022.
Στον απόηχο αυτών των γεγονότων, σχεδόν δώδεκα άτομα συνελήφθησαν τον Ιούλιο έξω από τα κεντρικά γραφεία της UnitedHealthcare στη Μινετόνκα, διαμαρτυρόμενοι για τις πρακτικές της εταιρείας να αρνείται την έγκριση και την πληρωμή για περίθαλψη.
Ο Μπράιαν Τόμσον ανέλαβε τα καθήκοντά του ως CEO της UnitedHealthcare τον Απρίλιο του 2021. Μια αγωγή που κατατέθηκε το 2023 κατηγορεί την εταιρεία ότι χρησιμοποίησε τεχνητή νοημοσύνη για να απορρίψει απαιτήσεις ηλικιωμένων που ήταν εγγεγραμμένοι σε ιδιωτικά προγράμματα Medicare, ισχυριζόμενη ότι οι ηλικιωμένοι δεν είχαν πρόσβαση σε κέντρα αποκατάστασης.
Η UnitedHealth δήλωσε ότι το πρόγραμμα AI της NaviHealth δεν χρησιμοποιείται για αποφάσεις κάλυψης. Η υπόθεση αυτή βρίσκεται σε εξέλιξη.