14 C
Athens
Πέμπτη, 28 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΔιεθνήΟι δύο από τους τρεις influencers δεν επαληθεύουν τις πληροφορίες που μοιράζονται

Οι δύο από τους τρεις influencers δεν επαληθεύουν τις πληροφορίες που μοιράζονται

Ο Εκπαιδευτικός, Επιστημονικός και Πολιτιστικός Οργανισμός των Ηνωμένων Εθνών (UNESCO) προειδοποιεί ότι οι influencers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πρέπει επειγόντως να ελέγχουν τα γεγονότα πριν τα δημοσιεύσουν, προκειμένου να περιορίσουν την εξάπλωση της παραπληροφόρησης στο διαδίκτυο.

Μια πρόσφατη έκθεση της UNESCO αποκαλύπτει ότι τα δύο τρίτα των δημιουργών περιεχομένου δεν ελέγχουν την ακρίβεια των πληροφοριών που διαδίδουν, γεγονός που τους καθιστά και τους ίδιους, αλλά και τους ακολούθους τους, ευάλωτους στην παραπληροφόρηση.

Η κατάσταση αυτή είναι ιδιαίτερα ανησυχητική, καθώς οι influencers έχουν αναδειχθεί σε σημαντικές πηγές ειδήσεων και πληροφοριών για το νεανικό κοινό σε παγκόσμιο επίπεδο.

Σημαντικό είναι ότι το 62% των influencers δεν έχει υιοθετήσει βασικές πρακτικές ελέγχου των γεγονότων.

«Οι δημιουργοί ψηφιακού περιεχομένου έχουν αποκτήσει έναν καίριο ρόλο στο οικοσύστημα της πληροφόρησης, παρέχοντας πολιτιστικές, κοινωνικές και πολιτικές ειδήσεις σε εκατομμύρια ανθρώπους. Ωστόσο, πολλοί από αυτούς αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην καταπολέμηση της παραπληροφόρησης και της διαδικτυακής ρητορικής μίσους, και ζητούν περισσότερη εκπαίδευση», δήλωσε η Γενική Διευθύντρια της UNESCO σε δήλωσή της την Τετάρτη.

Η έρευνα της UNESCO με τίτλο «Πίσω από τις οθόνες», που διεξήχθη σε συνεργασία με το Bowling Green State University στις ΗΠΑ, εξέτασε 500 influencers σε 45 χώρες και αποκάλυψε σημαντικά κενά στην επαλήθευση πληροφοριών.

Αξιολόγηση Πηγών

Η μελέτη αποκάλυψε τους τρόπους με τους οποίους οι δημιουργοί αξιολογούν την αξιοπιστία των πληροφοριών. Το 42% χρησιμοποιεί μετρήσεις των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, όπως «likes» και «shares», ενώ το 21% μοιράζεται περιεχόμενο βασιζόμενο αποκλειστικά στην «εμπιστοσύνη» προς τα άτομα που το κοινοποίησαν. Αξιοσημείωτο είναι ότι οι παραδοσιακές πηγές ειδήσεων, αν και διαθέτουν τεχνογνωσία, κατατάσσονται χαμηλά, με μόλις το 36,9% των δημιουργών να τις χρησιμοποιεί για επαλήθευση.

Διαδικτυακή Παρενόχληση

Ένα ακόμα ζήτημα που αναδείχθηκε είναι η διαδικτυακή παρενόχληση. Σχεδόν το 60% των δημιουργών εργάζεται χωρίς να κατανοεί τα βασικά ρυθμιστικά πλαίσια και διεθνή πρότυπα, γεγονός που τους καθιστά ευάλωτους σε νομικούς κινδύνους και διαδικτυακή παρενόχληση. Ενώ το 1/3 αναφέρει ότι έχει βιώσει ρητορική μίσους, μόλις το 20,4% γνωρίζει πώς να υποβάλει επίσημες καταγγελίες για αυτά τα περιστατικά στις πλατφόρμες.

Εκπαίδευση για Influencers

Αντιμετωπίζοντας αυτές τις προκλήσεις, η UNESCO σε συνεργασία με το Κέντρο Δημοσιογραφίας Knight ανέπτυξαν το πρώτο παγκόσμιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για δημιουργούς ψηφιακού περιεχομένου. Το πρόγραμμα, διάρκειας τεσσάρων εβδομάδων, έχει ήδη προσελκύσει πάνω από 9.000 συμμετέχοντες από 160 χώρες, προσφέροντας εκπαίδευση στην επαλήθευση πηγών, τη μεθοδολογία ελέγχου γεγονότων και τη συνεργασία με παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης.

Με το 73% των δημιουργών να εκφράζουν την ανάγκη για τέτοια εκπαίδευση, η πρωτοβουλία εντάσσεται στη στρατηγική της UNESCO για την καταπολέμηση της ψηφιακής παραπληροφόρησης. Στόχος είναι η δημιουργία μιας κοινότητας υπεύθυνων ψηφιακών επικοινωνιολόγων που θα προάγουν την ακεραιότητα των πληροφοριών.


Monomaxos News
Monomaxos Newshttps://monomaxos.gr
Monomaxos Ενημερωθείτε με τα τελευταία νέα, εμπεριστατωμένα άρθρα και αναλύσεις. Η αξιόπιστη πηγή σας για ποιοτικό περιεχόμενο στην Ελλάδα.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Δημοφιλέστερο