Αν και το πρώτο κουδούνι της φετινής σχολικής χρονιάς χτύπησε μόλις πριν από ένα μήνα, τα προβλήματα και οι προκλήσεις έχουν ήδη εμφανιστεί σε πολλά σχολεία στην Ελλάδα. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το 3ο Δημοτικό Σχολείο Περιστερίου, όπου στην Α’ Δημοτικού μια τάξη φιλοξενεί 24 μαθητές, προκαλώντας συνεχώς ζητήματα.
Ο Θάνος Καρβούνης, πατέρας ενός μαθητή, τόνισε ότι το κύριο πρόβλημα είναι η έλλειψη παράλληλης στήριξης. Παρά το γεγονός ότι υπάρχουν αρκετά παιδιά με μαθησιακές και άλλες δυσκολίες, η σχολική μονάδα διαθέτει μόλις μία δασκάλα για παράλληλη στήριξη.
«Έδιωξαν εννέα παιδιά από τη γειτονιά για να μην ξεπεράσουμε τα 25 άτομα. Δυστυχώς, τα παιδιά μας αντιμετωπίζονται σαν αριθμοί και στη δική μας τάξη έχουμε συγκεκριμένο αριθμό μαθητών. Αν και έχουμε 5 παιδιά που δικαιούνται παράλληλη στήριξη, έχουμε μόνο μία δασκάλα. Η αίθουσα είναι μικρή και η κατάσταση είναι χαοτική», δήλωσε ο κ. Καρβούνης.
«Η κατάσταση είναι δύσκολη για όλους, και κυρίως για τις δασκάλες, που προσπαθούν να διαχειριστούν τις συγκρούσεις μεταξύ των παιδιών. Είναι φυσικό να υπάρχουν τριβές, αλλά δεν μπορούμε να τα αφήσουμε να “φαγωθούν” μεταξύ τους. Η δασκάλα προσπαθεί, αλλά είναι πολύ δύσκολο να γίνει μάθημα όταν έχουμε παιδιά που δεν μπορούν καν να κρατήσουν το μολύβι ή να τραβήξουν μια γραμμή. Η δασκάλα αγωνίζεται και χρειάζεται άμεσες λύσεις».
«Επιτακτική ανάγκη να βρεθεί άμεσα λύση προτού η κατάσταση χειροτερέψει»
Ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων του 3ου Δημοτικού Σχολείου Περιστερίου επισημαίνει ότι ο αριθμός των παιδιών σε μια τόσο μικρή αίθουσα είναι υπερβολικός και εκφράζει την αντίθεσή του στις συγχωνεύσεις σχολείων.
«Οι συγκρούσεις μεταξύ των παιδιών έχουν αυξηθεί και πολλά παιδιά επιστρέφουν στο σπίτι με διαπληκτισμούς. Στην ευαίσθητη ηλικία των 6 ετών, που είναι το πρώτο τους βήμα στο Δημοτικό, είναι επιτακτική ανάγκη να βρεθεί άμεσα λύση προτού η κατάσταση επιδεινωθεί», υπογραμμίζει ο σύλλογος. Επιπλέον, η αίθουσα είναι μικρότερη από τα προβλεπόμενα τετραγωνικά ανά μαθητή, γεγονός που δυσχεραίνει την εκπαιδευτική διαδικασία. Για το μάθημα της πληροφορικής, 24 μαθητές στριμώχνονται σε μια αίθουσα/πρώην αποθήκη με μόνο 9 θέσεις υπολογιστών.
«Συμφωνώ με τις δασκάλες ότι μια λύση θα ήταν να σπάσει το τμήμα. Είμαστε αντίθετοι στις συγχωνεύσεις, αλλά πρέπει να γίνει κάτι. Χρειάζεται τουλάχιστον άλλη μία δασκάλα παράλληλης στήριξης, καθώς οι συνθήκες αυτές δεν επιτρέπουν στα παιδιά να μάθουν σωστά και επηρεάζουν την ψυχολογία τους. Θα μισήσουν το σχολείο αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση», πρόσθεσε ο Θάνος Καρβούνης, μιλώντας στο newsbomb.gr.
Οι κινητοποιήσεις των γονέων
Η δύσκολη αυτή κατάσταση έχει κινητοποιήσει τους γονείς, οι οποίοι την περασμένη Τετάρτη επισκέφθηκαν την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και συναντήθηκαν με τον διευθυντή της υπηρεσίας, κ. Ιωάννη Κάππο.
Ωστόσο, οι γονείς ενημερώθηκαν ότι από την 1η Σεπτεμβρίου υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα, αλλά οι νέοι νόμοι περί συγχωνεύσεων καθιστούν την κατάσταση πιο περίπλοκη. Ο σύλλογος συνεχίζει τις κινητοποιήσεις του και προειδοποιεί ότι δεν θα σταματήσουν μέχρι να εξασφαλίσουν τα αυτονόητα: την ασφάλεια και την ομαλή εκπαίδευση των παιδιών τους.