Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) αποφάσισε ομόφωνα να προχωρήσει σε μια νέα πανελλαδική 48ωρη απεργία, η οποία θα επηρεάσει όλες τις κατηγορίες πλοίων της ακτοπλοΐας. Η απόφαση αυτή έρχεται μετά τις κινητοποιήσεις που πραγματοποιήθηκαν το διήμερο 22-23 Οκτωβρίου.
Ο γενικός γραμματέας της ΠΝΟ, Μανώλης Τσικαλάκης, τόνισε ότι πέρα από την υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας, υπάρχουν και άλλα σημαντικά ζητήματα που απασχολούν τους ναυτικούς. Ειδικότερα, αναφέρθηκε στις μειωμένες συνθέσεις στα πλοία κατά την χειμερινή περίοδο, που διαρκεί από τον Νοέμβριο έως τον Μάρτιο. Υπογράμμισε επίσης την ανάγκη κατάργησης του νόμου Ν. 4150, ο οποίος ρυθμίζει την τετράμηνη δρομολόγηση των Ε/Γ-Ο/Γ Ταχυπλόων Σκαφών.
Σύμφωνα με την ΠΝΟ, η πλειοψηφία των ναυτικών εργάζεται μόνο 6-7 μήνες το χρόνο, ωστόσο το εισόδημά τους υπολογίζεται σε 12 μήνες. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι περισσότεροι να μην μπορούν να λάβουν το επίδομα ανεργίας από το ΓΕΝΕ, το οποίο ανέρχεται μόλις στα 350 ευρώ. Αυτή η κατάσταση έχει προκαλέσει σοβαρές ανησυχίες και διαμαρτυρίες από το ναυτεργατικό σωματείο.
Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, παρά τις προσπάθειες των ναυτεργατικών σωματείων να ελέγξουν τις παραβάσεις σχετικά με τον μέγιστο χρόνο εργασίας των πληρωμάτων, υπάρχουν ακόμη εταιρείες που χρωστούν χρήματα για υπερωρίες, κυρίως στους θαλαμηπόλους, τους μάγειρες και τους οικονομικούς αξιωματικούς.
«Μέχρι στιγμής, το υπουργείο Ναυτιλίας δεν έχει αντιδράσει σε αυτά τα ζητήματα. Έχει ζητηθεί συνάντηση με τον υπουργό Ναυτιλίας, Χρήστο Στυλιανίδη, προκειμένου να συζητηθούν οι ανησυχίες μας», δήλωσε ο κ. Τσικαλάκης.
Επιπλέον, οι ναυτικοί ζητούν την υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας για το 2025, με προτάσεις για αυξήσεις της τάξης του 12%, ενώ οι ακτοπλόοι έχουν προτείνει αύξηση μόλις 3%.