Την Τρίτη, το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής παρουσίασε τη νέα ψηφιακή πύλη «Δικαιώματα επιβατών», η οποία παρέχει στους ταξιδιώτες πληροφορίες σχετικά με τα δικαιώματά τους στις θαλάσσιες συγκοινωνίες και μεταφορές. Η πύλη είναι διαθέσιμη μέσω της διεύθυνσης passengersynanp.yna.gov.gr. Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου, η δημιουργία αυτής της ψηφιακής πύλης στοχεύει στην καλύτερη και πληρέστερη ενημέρωση των επιβατών.
Η ψηφιακή πύλη περιλαμβάνει τέσσερις βασικές κατηγορίες: α) πληροφορίες για τα δικαιώματα των επιβατών στις θαλάσσιες συγκοινωνίες, β) ενέργειες που μπορούν να αναλάβουν για την προστασία τους, γ) παρακολούθηση τιμών στα εισιτήρια των ακτοπλοϊκών μεταφορών και δ) προσβασιμότητα για άτομα με αναπηρία και μειωμένη κινητικότητα σε λιμενικές εγκαταστάσεις και πλοία.
«Παρατηρητήριο Τιμών»
Σχετικά με το «Παρατηρητήριο Τιμών», το υπουργείο Ναυτιλίας αναφέρει ότι πρόκειται για ένα εργαλείο που λειτουργεί πιλοτικά εδώ και πάνω από έξι μήνες. Καταγράφει τις τιμές των ήδη εκδοθέντων εισιτηρίων, προσφέροντας μια ρεαλιστική εικόνα των διακυμάνσεων στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων. Τα αποτελέσματα της πιλοτικής λειτουργίας έχουν σταλεί στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για αξιολόγηση και περαιτέρω χρήση στις ελέγχους της.
Προσβασιμότητα
Η κατηγορία που αφορά άτομα με αναπηρία και μειωμένη κινητικότητα συνδέεται με την κυβερνητική στρατηγική για την ενίσχυση της προσβασιμότητας, όπως αναφέρεται στο «Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία (ΑμΕΑ)». Το υπουργείο Ναυτιλίας συνεχώς προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις υφιστάμενες ελλείψεις. «Η νέα ψηφιακή πύλη είναι ένα σημαντικό βήμα προς τον εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών του υπουργείου Ναυτιλίας. Είμαι βέβαιος ότι οι πολίτες θα υποστηρίξουν αυτή την πρωτοβουλία και θα συμβάλουν με την ανταπόκρισή τους στη συνεχή βελτίωση της υπηρεσίας αυτής», δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης.