Οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς αντιδρούν στις μαζικές συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων και τις καταργήσεις σχολικών μονάδων που αποφάσισε η κυβέρνηση το καλοκαίρι. Αυτές οι συγχωνεύσεις αφορούν εκατοντάδες τμήματα, γεγονός που δημιουργεί δύσκολες συνθήκες για τη διδασκαλία.
Στην Α’ Αθήνας, έχουν προγραμματιστεί 30 συγχωνεύσεις τμημάτων, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις, σχηματίζονται τμήματα με 24 και 25 μαθητές, ανάμεσα στους οποίους υπάρχουν από τρεις έως έξι μαθητές με αναπηρίες ή μαθησιακές δυσκολίες.
Στην Ανατολική Αττική, αρνούνται τις κατατμήσεις ή πραγματοποιούνται συμπτύξεις σε πάνω από 8 σχολεία. Παρόμοια κατάσταση παρατηρείται στη Β’ Αθήνας, όπου οι αρνήσεις κατατμήσεων αφορούν τουλάχιστον 37 σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, παρά τον υψηλό αριθμό γνωματεύσεων.
Ο Ανδρέας Καργόπουλος, γενικός γραμματέας της ΟΛΜΕ, δήλωσε στο Mega ότι τουλάχιστον 1.000 τμήματα έχουν κλείσει σε όλη τη χώρα. Ανέφερε το παράδειγμα ενός τμήματος πέντε μαθητών στο ΕΠΑΛ Ζακύνθου στον τομέα του τουρισμού, όπου οι μαθητές αναγκάζονται να σταματήσουν το σχολείο, να αλλάξουν ειδικότητα ή να μετακινηθούν στην Αμαλιάδα για να συνεχίσουν τις σπουδές τους. «Οι μαθητές δεν είναι απλοί αριθμοί, όλοι έχουν ίσα μορφωτικά δικαιώματα», υπογράμμισε ο Καργόπουλος.
Σχετικά με τη διακοπή λειτουργίας του ΕΕΕΕΚ Πυλαίας, όπου φοιτούσαν 40 μαθητές, είπε: «Θέλουν να απομακρύνουν τα παιδιά και να τα στείλουν σε σχολεία που δεν είναι προσβάσιμα για μαθητές με αναπηρίες. Αυτά τα σχολεία δεν έχουν ασανσέρ ή ράμπες. Κατορθώσαμε να διατηρήσουμε το σχολείο για έξι μήνες, αλλά φέτος σχεδιάζουν να το κλείσουν ξανά. Στην πραγματικότητα, απαγορεύουν σε αυτά τα παιδιά να πάνε σχολείο», τόνισε ο γενικός γραμματέας της ΟΛΜΕ.
Οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, όπως η ΔΟΕ, η ΟΛΜΕ και η ΠΟΣΕΕΠΕΑ, μαζί με την ΑΣΓΜΕ (Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας), σκοπεύουν να ζητήσουν συνάντηση με τους αρμόδιους του υπουργείου.
«Συγχωνεύονται τμήματα, ακόμα και κατευθύνσεις σε Γενικά Λύκεια και ολόκληροι τομείς και ειδικότητες στα ΕΠΑΛ, παρόλο που ήδη έχουν αρκετούς μαθητές και περιμένουμε και εγγραφές των μετεξεταστέων. Ταυτόχρονα, δίνονται οδηγίες για μετακινήσεις μαθητών σε άλλα σχολεία που δεν είναι παιδαγωγικά σωστές», καταγγέλλουν οι ομοσπονδίες.
Οι εκπαιδευτικές οργανώσεις επισημαίνουν ότι «αυτή η κατάσταση αποτελεί μία ακόμα προσπάθεια υποβάθμισης της δημόσιας εκπαίδευσης, σε συνδυασμό με τις ακατάλληλες και επικίνδυνες σχολικές υποδομές, τις δυσκολίες των εκπαιδευτικών, τους χαμηλούς μισθούς των νεοδιοριζόμενων και την αυξανόμενη γραφειοκρατία, όλα αυτά αποδομούν το δημόσιο σχολείο, εις βάρος των παιδιών μας».
Διαβάστε επίσης:
*ΦΩΤΟ ΑΠΟ ΑΡΧΕΙΟ