Η δεκαετία του 1980 υπήρξε μια ιδιαίτερα εντυπωσιακή περίοδος για το λαϊκό σινεμά. Πολλοί αστέρες του κλασικού ελληνικού κινηματογράφου, όπως οι Θανάσης Βέγγος, Σωτήρης Μουστάκας, Κώστας Βουτσάς, Μαίρη Χρονοπούλου, Νίκος Ρίζος και Ντίνος Ηλιόπουλος, παρέμειναν δραστήριοι στην ψυχαγωγία, παρά την έλλειψη καλών σεναρίων και την αποχώρηση των παραγωγών της Φίνος Φιλμ. Από την άλλη πλευρά, εμφανίστηκε μια νέα γενιά ηθοποιών, γνωστή ως το εγχώριο brat pack, με προσωπικότητες όπως οι Σταμάτης Γαρδέλης, Πάνος Μιχαλόπουλος, Στίβ Ντούζος, Σοφία Αλιμπέρτη, Τέτα Ντούζου, Ελένη Τσαβαλιά και φυσικά, ο μοναδικός Στάθης Ψάλτης.
Η άνοδος του βίντεο ως νέα μορφή οικιακής ψυχαγωγίας οδήγησε σε ένα κύμα παραγωγής ταινιών χαμηλού προϋπολογισμού, οι οποίες προβάλλονταν απευθείας σε βίντεο. Αυτή η αλλαγή δημιούργησε ένα μεταίχμιο ανάμεσα στο σινεμά και το βίντεο, με πολλές ταινίες να είναι τόσο κοντά που είναι δύσκολο να τις διαχωρίσουμε.
Διαβάστε επίσης: Οι γυναίκες της ’80s βιντεοκασέτας που έμειναν αξέχαστες, παρότι έπαιξαν δεύτερους ρόλους
Ρόδα Τσάντα και Κοπάνα Νούμερο 3 (1984)
Υπόθεση: Η παρέα του Άρη και του Μπίλια επιστρέφει στο σχολείο ελπίζοντας να αποκτήσουν το απολυτήριο με τις δικές τους δυνάμεις. Οι φάρσες συνεχίζονται, ενώ νέοι καθηγητές κάνουν την εμφάνισή τους.
Πόσο «βίντεο» δείχνει: Η παραγωγή έχει μειωθεί δραστικά, αλλά η παρουσία του Κώστα Τσάκωνα στους καθηγητές προσφέρει μια δόση χιούμορ!
Mπορούμε και κάτω απ’ τα θρανία (1985)
Υπόθεση: Μια ξεδιάντροπη αντιγραφή του «Ρόδα Τσάντα και Κοπάνα».
Πόσο «βίντεο» δείχνει: Θυμίζει τις βιντεοκασέτες που αντέγραφαν τις επιτυχίες. Δυστυχώς, εδώ συμμετέχουν οι Πάνος Μιχαλόπουλος και Λίλα Καφαντάρη.
Aν ήταν το Βιολί Πουλί (1984)
Υπόθεση: Ο Λευτέρης παίζει βιολί όπου μπορεί, από τη Συμφωνική Ορχήστρα μέχρι την εκκλησία. Ένα επεισόδιο ανταγωνισμού τον οδηγεί στη φυλακή, όπου διηγείται τη ζωή του σε έναν συγκρατούμενό του. Έχει παντρευτεί τρεις φορές, με κάθε γάμο να καταλήγει σε διαζύγιο λόγω των ιδιαιτεροτήτων των συζύγων του.
Πόσο «βίντεο» είναι: Ο τίτλος του είναι χαρακτηριστικός της εποχής (αργότερα λογοκρίθηκε σε «Αυτός και το βιολί του» για τηλεοπτική προβολή).
Τηλεκανίβαλοι (1987)
Υπόθεση: Ένας επίδοξος διαρρήκτης (Δημήτρης Πουλικάκος) κοιμάται στην πολυθρόνα του απολυμένου Γενικού Διευθυντή ενός τηλεοπτικού σταθμού. Όλοι τον πιστεύουν για νέο Γενικό και με την εξουσία που αποκτά, ανατρέπει τα πάντα στο κανάλι.
Πόσο «βίντεο» είναι: Η μυθοπλασία του Νίκου Ζερβού είναι μια κατηγορία από μόνη της, θυμίζοντας home video τρολιά από μια ροκ παρέα. Συμμετέχουν και οι Βασίλης Παπακωνσταντίνου και Βλάσης Μπονάτσος.
Ο Ιππότης της Λακούβας (1985)
Υπόθεση: Ο Κώστας Βουτσάς υποδύεται έναν ντετέκτιβ με ένα παράξενο αυτοκίνητο που ονομάζεται ΨΙΤ.
Πόσο «βίντεο» είναι: Προβλήθηκε στις αίθουσες τη στιγμή που το βίντεο κυριαρχούσε, με αναφορές στη σειρά “Knight Rider”.
Μήτσος ο Ρεζίλης (1983)
Υπόθεση: Ο Μήτσος προσπαθεί να διατηρήσει το γραφείο συνοικεσίων που κληρονόμησε από τη μητέρα του, χρησιμοποιώντας διάφορες μεταμφιέσεις και εξαπατήσεις. Στην πορεία, ερωτεύεται.
Πόσο «βίντεο» είναι: Δημιουργία του Όμηρου Ευστρατιάδη, ο οποίος ενέπνευσε το κίνημα της κωμικής βιντεοκασέτας, με τον Μουστάκα να κάνει πολλές μεταμφιέσεις.
The Κόπανοι (1987)
Υπόθεση: Η «Συμμορία των Δώδεκα» με ελληνική προσέγγιση, με τον Γιώργο Κωνσταντίνου να αποδεικνύει την αξία του ως σεναριογράφος.
Πόσο «βίντεο» είναι: Κυκλοφόρησε την εποχή που οι βιντεοκασέτες κυριαρχούσαν, καθιστώντας δύσκολο να θυμηθούμε ότι πρόκειται για κανονική κινηματογραφική ταινία.
Παγίδες (1989)
Υπόθεση: Ο Γιώργος πέφτει θύμα μιας σπείρας κλεφτών μοτοσυκλετών, γνωρίζει την γυναίκα του και παντρεύεται. Αργότερα, αρχίζει να κλέβει αυτοκίνητα και καταλήγει στη φυλακή για πέντε χρόνια.
Πόσο «βίντεο» είναι: Είναι μια βιντεοταινία που γυρίστηκε σε δύο μέρη, αργότερα προβλήθηκε ως δραματική σειρά από τον ΑΝΤ1, αποτέλεσμα ενός «πειράματος» του Γιάννη Δαλιανίδη.
Το Επόμενο Θύμα (1990)
Υπόθεση: Ένας φαντάρος πέφτει θύμα bullying και βιασμού, οδηγούμενος στην αυτοκτονία. Ο πατέρας του ορκίζεται εκδίκηση. Μια ιστορία που θυμίζει το Kill Bill, αλλά με τον Λάκη Κομνηνό.
Πόσο «βίντεο» είναι: Η ταινία έχει μια πρόχειρη αίσθηση, είναι ηθικοπλαστική και οι σκηνές βιασμού προκαλούν αποστροφή.
Τα σημάδια της νύχτας (1990)
Υπόθεση: Μια ιστορία εκδίκησης που αναφέρεται στην ελληνική επαρχία, με τους Στράτο Τζώρτζογλου και Κατερίνα Λέχου στους πρωταγωνιστικούς ρόλους.
Πόσο «βίντεο» είναι: Είναι η μοναδική ταινία του Πάνου Κοκκινόπουλου, με στοιχεία τρόμου, αλλά φαίνεται ότι δεν κατάφερε να πείσει παραγωγούς για μια καλύτερη ταινία.